Презентація до уроку розвитку мовлення " Стислий переказ. Де зимує Коник-стрибунець?"

Про матеріал
Презентація до уроку розвитку мовлення " Стислий переказ. Де зимує Коник-стрибунець?"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Класна робота Друге грудня. Розвиток зв’язного мовлення. ЛОДЖБА БДЖОЛА ОНКИК- НЕЦЬБИСТРУ КОНИК - СТРИБУНЕЦЬКЖУ ЖУК МІДЖЛЬ ДЖМІЛЬКУРАШАМ МУРАШКА

Номер слайду 2

ВІКТОРИНА

Номер слайду 3

Які комахи носять панцир?ЖУКДОВІДКАЖуки мають дві пари крил, проте літають за допомогою лише однієї з них. Друга пара  це наче міцна броня, що покриває ніжні крильця і м’яке тіло.

Номер слайду 4

Яка комаха відчуває смак ногами?БДЖОЛАДОВІДКАЗвичайно комахи куштують їжу ротом як і ми, однак бджола здатна відчути смак також своїми ногами. Для того, щоб поласувати солодким нектаром, їй досить лише сісти на квітку.

Номер слайду 5

Які комахи найледачіші батьки?ДЖМІЛЬДОВІДКАСамка джмелязозулі не доглядає своїх власних дітей. Натомість вона проникає у гніздо бджоли і там відкладає яйця?

Номер слайду 6

Яка комаха вилуплюється у глечику?ОСАДОВІДКАОса виліплює крихітні глечики з вологої глини. У кожен з них вона відкладає яйце і кладе в нього живу гусінь, заклеюючи глечик так, щоб гусінь не втекла.

Номер слайду 7

Які комахи живуть у наметах?МУРАХИДОВІДКАМурахи - кравці зшивають листя і будують для себе намет. При цьому вони користуються своїми личинками, як голками і нитками.

Номер слайду 8

Яка комаха найкраща мати?ЩИПАВКАДОВІДКАЩипавка доглядає яйця протягом всієї зими. Вона вилизує і зігріває їх. Коли личинки вилуплюються, годує їх їжею з власного шлунка.

Номер слайду 9

Яка комаха слухає ногами?КОНИКДОВІДКАКоник довгоносий має вуха на обох передніх ногах. Зрозуміло, його вуха не схожі на наші. Це крихітні дірочки, покриті зверху шкірою, неначе мініатюрні барабани.

Номер слайду 10

Пригадаймо, яка пригода трапилась з коником-стрибунцем у байці. Коник-Стрибунець. У степу, в траві пахучій,Коник, вдатний молодець,І веселий, і співучий,І проворний стрибунець. Чи в пшениченьку, чи в жито,Досхочу розкошувавІ цілісінькеє літо,Не вгаваючи, співав;Розгулявся на всі боки,Все байдуже, все дарма…Коли гульк - аж в степ широкий. Суне злючая зима. Коник плаче, серце мліє;Кинувсь він до Мурав'я:− Дядьку, он зима біліє!От тепер же згину я!Чуєш - в лісі ворон кряче,Вітри буйнії гудуть?Чуєш - в лісі ворон кряче,Порятуй, порадь, земляче,Як се лихо перебуть!­­­− Опізнився, небораче, −Одказав земляк йому, −Хто кохав життя ледаче, Непереливки тому.− Як же в світі не радіти?Все кругом тебе цвіте, −Каже Коник, − пташки, квіти,Любе літечко на те;Скочиш у траву шовкову - Все співав би та співав. −На таку веселу мову. Муравей йому сказав:− Проспівав ти літо Боже, −Вдача вже твоя така, −А тепер танцюй, небоже,На морозі гопака! Леонід Глібов

Номер слайду 11

З яким проханням звернувся Коник до Мурав’я?Що відповів йому Муравей?Чи можна з тексту байки судити про те, кого в ній засуджує автор? Доведіть свою думку.. Як ви гадаєте, кого мав на увазі байкар, розповідаючи про Коника і Мурав’я. Коник (який?) (веселий, співучий, проворний, вдалий, молодець). А ще коника називають «Маленький скрипаль». Послухайте про це оповідання.

Номер слайду 12

Маленький скрипаль. Як гарно і весело літом у полі! Цілий день чути музику: там живе веселий музика  Коник-Стрибунець. Він на зріст не більший за дитячий мізинчик, має прехороший зелений жупан, три пари довгих ніг і жваві очиці. Маленька ямочка в землі  його хатинка, навкруги квіточки привітно кланяються йому. На чому ж він грає? Може, хтось подумає, що він співає ротом, як пташеня?Ні, це не так. Коник-Стрибунець німий. Але він вміє грати своїми крильцями. Так само, як гарний скрипаль грає на скрипці. Маленький скрипаль прокидається рано-вранці, вип’є свіжої роси, з’їсть кінчик молоденької травиці, обчиститься, розворушить свої ніжки. Ось уже і красне сонечко зійшло! Коник-Стрибунець починає свою музику і цвірчить з ранку до вечора. За своїх дітей йому не треба піклуватись, клопотати: він зносить у ямку свої яєчка, а сонце своїм теплом виводить з них маленьких Коників-Стрибунців. Спочатку вони не мають крил і через це не можуть грати. Цілий день стрибають вони по зеленій траві й гризуть її. А коли підростуть та стануть дужі, у них виростають крила і надкрилля, тоді вони починають весело грати разом із старими Кониками. (179 слів) За М. Кривинюком.

Номер слайду 13

Аудіювання 1. Де живе коник – стрибунець? а) у лісі; б) у садку;в) у полі2. Який на зріст веселий музика? а) більший за дитячий мізинчик;б) не більший за дитячий мізинчик; в) такий, якдитячий мізинчик

Номер слайду 14

4. Чим грає Коник-Стрибунець? а) ротом; б) крильцями; в) ніжками 5. Коли Коник-Стрибунець починає свою музику?3. Що є хатинкою для Коника - Стрибунця? а) маленька ямочка в землі; б) маленьке кубельце в траві;в) маленьке гніздечко в кущах4. Чим грає Коник - Стрибунець? а) ротом;б) крильцями; в) ніжками

Номер слайду 15

5. Коли Коник –Стрибунець починає свою музику? а ) рано вранці, коли сходить сонце; б) увечері, коли сонце заходить;в) коли на небі з’являються зорі4. Коли маленькі Коники-Стрибунці починають грати? а) як тільки вилупляться з яєчка;б) тоді, коли в них ніжки стануть довгими; в) тоді, коли у них повиростають крила і надкрилля

Номер слайду 16

Сьогодні ми ознайомимось ще з одним твором, який розповість нам про життя коника-стрибунця. Він має назву «Де зимує коник-стрибунець». Пізніше спробуємо написати стислий переказ цього твору. Стислий переказ  це усний або письмовий переказ, у якому потрібно коротко розповісти про найголовніше, опускаючи другорядні епізоди.

Номер слайду 17

Де зимує коник-стрибунець. Пізньої осені старі мурахи вкладають малих мурашат у ліжка. Але мурашата пустують, граються. Вередують. Тоді старі мурахи кличуть коника-стрибунця: Заграй нашим діткам колискову!Коник бере скрипочку і грає малим мурашатам тиху лагідну мелодію. І малі мурашата одразу засинають. За ними поринають у сон і мурахи. Ну, а останнім засинає сам коник. Він теж спатиме цілу зиму. Та навесні прокинеться першим, вибіжить з мурашника назустріч сонечку й заграє веселу закличну мелодію. За Всеволодом Поталахою.

Номер слайду 18

Коник-стрибунець, мурашник, мурашата, пізня осінь,вкладають, малеча, пустує, вередує, старі мурахи, колискова, скрипочка, лагідна мелодія. Доберіть синоніми до слів: веселий, гарний, лагідний. Веселий – радісний, усміхнений, бадьорий. Гарний – вродливий, миловидний, красивий, хороший, славний. Лагідний – ніжний, добрий, милозвучний

Номер слайду 19

Де зимує Коник-стрибунець?Стислий переказ. План 1. Коли мурахи вкладають своїх мурашат спати.2. Кличуть коника на допомогу3. Лагідна мелодія коника- стрибунця

Номер слайду 20

Пізньої осені мурахи вкладають малих мура шат спати. Але малеча пустує, грається, вередує. Тоді старі мурахи кличуть коника-стрибунця, щоб він заграв колискову. Під лагідну мелодію засинають малі мурашата, старі мурахи і сам коник.зразок

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку