Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання з теми «Відношення і пропорції», удосконалювати вміння розв’язувати задачі, чітко та аргументовано висловлювати думки. Формувати навички логічного і творчого мислення за допомогою спостереження, порівняння, узагальнення та життєву компетентність учнів. Виховувати в учнів інтерес до математики як засобу пізнання світу, любов до України, повагу до її історії та культури.
Експрес опитування 1. Який спільний термін використовується в означеннях пропорції, масштабу, ймовірності події? 2. При якій умові відношення двох виразів дорівнює 1? 3. Чому дорівнює відношення довжини кола до діаметра? 4. Що означає масштаб 1:200000? 5. При якій умові відношення двох чисел більше 1? 6. При якій умові відношення двох виразів дорівнює 0?
Задача “Національний Києво – Печерський заповідник”- найбільший музейний комплекс України, де зосереджено 144 споруди, з яких – пам’ятники історії та культури і частину пам’ятників історії та культури становлять унікальні підземні комплекси. Скільки на території заповідника пам’ятників історії та культури і скільки унікальних підземних комплексів?
Задачі Великої Лаврської дзвіниці 1. Діаметр основи дзвіниці складає 28 м. А який іі радіус? 2. Діаметр основи дзвіниці складає 28 м, товщина стін в нижній частині - 8 м. Який внутрішній діаметр основи дзвіниці? 3. Третій ярус дзвіниці використовувався для підвішування дзвонів, яких нараховувалось по різним даним десять - тринадцять штук, вагою близько 6000 пудів. Перетворіть 6000 пудів у тонни, коли відомо, що 1 пуд дорівнює 16 кг.
Задача У 1732 році в Гостиному подвір’ї Лаври було відлито Успенський дзвін, маса якого становила 1000 пудів. Класичний склад дзвонового сплаву – мідь та олово. Маса олова становить 25% маси міді. Скільки тонн міді і олова витратили на виготовлення Успенського дзвіну? Побудуйте за допомогою комп’ютера кругову діаграму, яка відображає склад дзвонового сплаву. (При необхідності скористайтеся пам’яткою)
Пам’ятка для побудови діаграми Увімкніть комп’ютер, за допомогою кнопки «Пуск» створіть новий документ. У відкритому вікні поступово натисніть на кнопки «Вставка» - «Рисунок» - «Діаграма». У новому вікні натисніть послідовно на кнопки «Діаграма»-«Тип діаграми» і виберіть у меню «Кругова». Введіть у таблицю значення. Збережіть отримане зображення.
Задача від скіфського царя. Вага пекторалі — 1150 г, діаметр— 30,6 см, виконана із золота 958 проби. 958 проба золота містить 95,8 % чистого золота а решта мідь і срібло. Скільки грамів чистого золота у цій прикрасі? На скільки грам більше містится у пекторалі золота, ніж міді та срібла? Запропонуйте кілька способів розв’язання задачі.
На спорудження Великої Лаврської дзвіниці гетьман Мазепа виділив 73000 крб., що на 11015 крб більше, ніж витрачено на спорудження дзвіниці. Яка вартість дзвонів та дзвіниці з дзвонами, якщо кошти, витрачені на спорудження дзвіниці, відносяться до коштів, що витрачені на виготовлення дзвонів як 161:79? Задачу розв’яжіть кількома способами. Задача від гетьмана Івана Мазепи
Інтелектуальне асорті 1.Успенський собор – перша кам’яна споруда Лаври, мав розміри 32,4 х21,62. Його архітектурні форми стали зразком для спорудження храмів княжої доби. Знайдіть відношення довжини собору до ширини. а) 30:21; б) 32;21; в) 3:2; г) 4:3 2. І. Мазепа фінансував будівництво Великої дзвіниці, кам’яного муру навколо Печерської Лаври та відновлення Успенського собору у відношенні 730:10000:279 відповідно. Скільки золотих було виділено гетьманом на будівництво кам’яного муру та відновлення Успенського собору, якщо на будівництво дзвіниці, він виділив 73000 золотих? а) 1млн і 27900 золотих; б) 100000 і 27900 золотих; в) 10000 і 279 золотих; г) визначити неможливо.
Метод «Незакінчене речення» На уроці ми повторили… Я сьогодні дізнався багато чого нового про…. Мені на уроці сподобалось … Мої особисті знахідки і здобутки у цій експедиції … Свою роботу на уроці я оцінюю… Використовуючи матеріал урока, слова В.Симоненка «Праця людини – окраса і слава, праця людини – безсмертя її» я розумію так …
. Використані джерела 1.http://www.algol.com.ua/_lib/blocks.php?jump=77 2.http://glavred.info/archive/2009/01/13/143342-1.html?page=4&items=162 3.http://drymba.net/uk/1033669-velyka-lavrska-dzvinytsya-kyyevo-pecherska 4. http://intellect-ua.info/news/princip_diji_miistectvo_velichnogo_zvuku/2013-07-05-349 5. http://www.thisisukraine.org/ru/what-to-see/cherkvy/419-velika-lavrska-dzvinnicja.html 7.http://uk.wikipedia.org/wiki/Національний_Києво-Печерський_історико-культурний_заповідник
Використані джерела 8.http://prostir.museum/ua/post/11975 8.І.Є. Синицька. Узагальнювальні кросворди і антикросворди для підсумкового контролю у 5 класі. Науково – методичний журнал «Математика в школах України» №7-8, 2014 рік 9. О. І. Гавриш. Площі поверхонь тіл обертання. «Математика в школах України» №10-11, 2014 рік 10.http://pamyatky.kiev.ua/streets/lavra/verhnya-teritoriya-lavri-1120-st/velika-lavrska-dzvinitsya-173145 11. https://www.youtube.com/watch?v=mckIgApAzCE 12. https://www.youtube.com/watch?v=GWES_hGEkFQ