Урок математики на тему "Розв'язування рівнянь на основі основної властивості пропорції"

Про матеріал
Урок відповідає навчальній програмі з математики для 6 класу. На уроці сплановано роботу класу з он-лайн ресурсом LearningApps.org. Якщо є можливість, можна організувати цю роботу з учнями індивідуально, а якщо немає такої можливості, то можна працювати колективно
Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі

Тема уроку: Розвязування рівнянь на основну властивість пропорції

 Мета уроку: Формувати вміння  застосовувати означення і властивості пропорції до розв’язування рівнянь;

розвивати навички логічного і творчого мислення, вміння  чітко та аргументовано висловлювати думки;

 виховувати  в учнів  ціннісне ставлення до  навчання.

 Тип уроку: формування компетентностей 

 

І. Організаційний момент. Памятка для учнів

На уроці

  1. Міркуй самостійно.
  2. Мисли активно, дій оперативно.
  3. Будь упевнений у своїх силах. 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Скажіть, будь ласка: «Чи маєте ви скарби? Чи можете назвати ви себе багатою людиною?». Кожна людина під словом скарб розуміє щось своє, але цінне для неї. Для однієї людини скарб – це гроші чи дорогоцінності, для іншої скарб – це свобода, незалежність, дружба, кохання, сім’я, здоров’я, книга тощо. Тож сьогодні на уроці ми будемо шукати скарби. Щоб дізнатися, що це за скарби, розгадайте загадку:

                                      На базарі їх не купиш,

                                      На дорозі не знайдеш,

                                      Їх не зважиш на терезахІ

                                      І ціни не підбереш

Що це? Відповідь: Знання

 

Оголошується тема  уроку

Учні залучаються до формулювання мети уроку.  

Завдання. Дайте назву виразу, записаного на дошці.

Що вам треба знати і уміти, щоб розв’язати цю пропорцію?

 

Учні залучаються до формулювання мети уроку.  

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

  1. Що таке відношення?
  2. Яка основна властивість відношення?
  3. Як можна прочитати вираз ?
  4. Сформулюйте означення пропорції?
  5. Назвіть крайні і середні члени пропорції
  6. Сформулюйте основну властивість пропорції
  7. Як знайти невідомий крайній член пропорції?
  8. Як знайти невідомий середній член пропорції?

Усні вправи

1.Спростіть відношення

А) 400:600

Б) 15:30

В) 20см:40с

Робота класу з онлайн ресурсом  LearningApps.org

 

ІV. Перевірка домашнього завдання:

Прийом «Два по  два». Учні працюють біля дошки,  розв’язують пропорції подібні до домашнього завдання. Пропорції вивішено на дошці

Фізкультхвилинка

Для цього проведемо гру (Математична мозаїка, Пошук скарбів, ) учням роздаються картки з частинами правил, а треба із запропонованих карток скласти правила.

 

V. Пояснення нового матеріалу.

 

VІ. Розвязування вправ

№ 678

а)

   

    

 х=24:4

 х=6

б)

:2

х=

в)

   

г)

       

    

      х=7

Для цього проведемо гру (Математична мозаїка, Пошук скарбів, ) учням роздаються картки з частинами правил, а треба із запропонованих карток скласти правила.

     ІV. Підсумок уроку.

Ось і добігає до кінця  пошук наших скарбів.

Чи знайшли ви для себе скарби?  Поділіться своїми враженнями  використовуючи слова на слайді

Метод «Незакінчене речення»  ( слайд 22)

1.     На уроці ми повторили…

2.     Я сьогодні дізнався багато чого нового про…. 

3.     Мені на уроці сподобалось … 

4.     Мої особисті знахідки і здобутки у цій експедиції …

5.     Свою роботу на уроці я оцінюю…

Один мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них став вдвоє багатший. Адже обидва стали тепер розумнішими.» Ця притча проста, але зміст її глибокий. І хоча ми  на уроці не знайшли ні серебра, ні золота, але обмінюючись думками, ідеями, досвідом, знаннями, ми нічого не втратили, а  здобули – нові знання і вміння. Тож із завданнями уроку успішно справилася.

  У нагороду за активність, кмітливість, уважність на уроці учні отримують наліпки «За зусилля», «За творчість», «Найкращий на уроці», «Підкорювач рівнянь», «Знавець пропорцій».

      

 V.  Домашнє завдання.

 № 677, №1410, № 680 ( навести приклади і зробити висновок)

 Творче завдання додому: Скласти невелику розповідь: пропорції у житті моєї сім’ї

 

.

doc
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку