Урок математики в 6 класі
Тема уроку: Розв’язування рівнянь на основну властивість пропорції
Мета уроку: Формувати вміння застосовувати означення і властивості пропорції до розв’язування рівнянь;
розвивати навички логічного і творчого мислення, вміння чітко та аргументовано висловлювати думки;
виховувати в учнів ціннісне ставлення до навчання.
Тип уроку: формування компетентностей
І. Організаційний момент. Пам’ятка для учнів
На уроці
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Скажіть, будь ласка: «Чи маєте ви скарби? Чи можете назвати ви себе багатою людиною?». Кожна людина під словом скарб розуміє щось своє, але цінне для неї. Для однієї людини скарб – це гроші чи дорогоцінності, для іншої скарб – це свобода, незалежність, дружба, кохання, сім’я, здоров’я, книга тощо. Тож сьогодні на уроці ми будемо шукати скарби. Щоб дізнатися, що це за скарби, розгадайте загадку:
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезахІ
І ціни не підбереш
Що це? Відповідь: Знання
Оголошується тема уроку
Учні залучаються до формулювання мети уроку.
Завдання. Дайте назву виразу, записаного на дошці.
Що вам треба знати і уміти, щоб розв’язати цю пропорцію?
Учні залучаються до формулювання мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
Усні вправи
1.Спростіть відношення
А) 400:600
Б) 15:30
В) 20см:40с
Робота класу з онлайн ресурсом LearningApps.org
ІV. Перевірка домашнього завдання:
Прийом «Два по два». Учні працюють біля дошки, розв’язують пропорції подібні до домашнього завдання. Пропорції вивішено на дошці
Фізкультхвилинка
Для цього проведемо гру (Математична мозаїка, Пошук скарбів, ) учням роздаються картки з частинами правил, а треба із запропонованих карток скласти правила.
V. Пояснення нового матеріалу.
VІ. Розв’язування вправ
№ 678
а)
х=24:4
х=6
б)
:2
х=
в)
г)
х=7
Для цього проведемо гру (Математична мозаїка, Пошук скарбів, ) учням роздаються картки з частинами правил, а треба із запропонованих карток скласти правила.
Один мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них став вдвоє багатший. Адже обидва стали тепер розумнішими.» Ця притча проста, але зміст її глибокий. І хоча ми на уроці не знайшли ні серебра, ні золота, але обмінюючись думками, ідеями, досвідом, знаннями, ми нічого не втратили, а здобули – нові знання і вміння. Тож із завданнями уроку успішно справилася.
У нагороду за активність, кмітливість, уважність на уроці учні отримують наліпки «За зусилля», «За творчість», «Найкращий на уроці», «Підкорювач рівнянь», «Знавець пропорцій».
V. Домашнє завдання.
№ 677, №1410, № 680 ( навести приклади і зробити висновок)
Творче завдання додому: Скласти невелику розповідь: пропорції у житті моєї сім’ї
.