Після закінчення школи працював у будівельній бригаді. Наступними віхами життя були служба в армії, робота на переправі (на поромі). 1967 року закінчив Черкаський педагогічний інститут. Працював матросом, учителем, журналістом, викладачем інституту. Зараз працює редактором Черкаської обласної державної телерадіокомпанії.
Автор оповідань, повістей: «Стежка в зеленому житі» (1976), «Час глибокої осені» (1979), «Високі, високі гори» (1984), «Вогонь, що спалює дотла» (1989), «Пір’їна з крила Жар-птиці» (про народного майстра з Кам’янки Макара Муху), «Осіннє золото» (2004); романів: «Метеори» (1986), «Голгофа любові», «Пласти»; нарисів «Геній правда», «Ой, Дніпро, Дніпро»; поетичних драм «Остання мить» (про лицаря української поезії Василя Симоненка), «Судна ніч» (про Богдана Хмельницького), «Богом даний я народу», «Мазепа»; п’єс про Т. Шевченка «Та не однаково мені…», про Софію Потоцьку, чиїм ім’ям названо парк «Софіївку» в Умані – перлину паркової архітектури світового значення «Моя любове, моя Мадонно», трагікомедій «Монолог» та «Ювілей» та ін.
Твори Сергія Носаня для дітей «Сонячний ранок», «Чисті плеса» та «Остання двійка» включені до антології дитячих оповідань українських письменників та до «Читанок» для 1-го і 2-го класів. Збірочки «Казки для Кирилка» (2006) та «Данилків календар» (2010) Сергій Лукич присвятив своїм онукам. Ці книги сповнені любові до дітей, тривоги за їхнє майбутнє і долю всієї України, її красивої та щедрої землі.
Що ми дізналися з оповідання «День блакитної весни»? Як лісові рослини та тварини зустрічають весну? Які зміни відбуваються у природі з приходом цієї пори року? Знайдіть у творі рядки і зачитайте. Для героїні оповідання весна видається «голубою-голубою». А якими кольорами сповнена ця пора року для вас? Які ми зробимо висновки з оповідання?
Про що ви дізналися з оповідання «Дружна сімейка»? Яку рослину вирішила врятувати дівчинка? Які уявлення про природу мали герої оповідання? Що вони вирішили зробити? Про яку дружну сімейку йшла мова? Чим зашкоджує природі знищення дерев? Як ми можемо цьому завадити? Висновки з оповідання.
Пройдемося сторінками оповідання «Береза сумує і плаче». Яку картину побачили герої оповідання у лісі? Знайдіть у творі ці рядки і прочитайте. Яка технологія видобування березового соку? Як це впливає на дерево? Яким чином люди можуть видобувати березовий сік і не зашкодити дереву? Як людина взаємодіє з навколишнім середовищем? На прикладі оповідання проаналізуйте вплив людини на природу. Висновки з оповідання.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 1. Література рідного краю (Літературна Черкащина). Посібник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В. Т. Поліщук, В. М. Коваленко, О. О. Мануйкін, Г-П. М. Рижкова. – Черкаси: видавець Чабаненко Ю. А., 2010. – 252 с. 2. Рідні джерела. Уроки літератури рідного краю. Книга ІІ / упоряд. М. І. Гудзима. – Черкаси. – 2010. – 158 с. 3. https://onlyart.org.ua/biographies-poets-and-writers/nosan-sergij-biografiya/ 4. https://ukrlit.net/biography/nosan.html 5. http://chytanka.com.ua/static/702.ukr.html