Презентація до уроку: Тест Томаса Емоції та спілкування. Причини виникнення та природа конфліктності. Шляхи ліквідації конфліктів.

Про матеріал

Презентація, яка додатково подана до ще однієї презентації та методичної розробки уроку теми: Емоції та спілкування.

Причини виникнення та природа конфліктності.
Шляхи ліквідації конфліктів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методика Томаса припускає, що кожна людина схильна обирати в конфліктній ситуації по одному з п'яти сценаріїв. Для особливої наочності їх можна порівняти з манерою поведінки тієї чи іншої тварини:

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Акула - змагання, конкуренція. Плюшевий ведмедик - пристосування, прагнення залагодити конфлікт. Черепаха - ухилення від конфлікту, його уникнення. Лисиця - компроміс. Сова - співпраця.

Номер слайду 6

Кожен з цих сценаріїв має свої позитивні і негативні сторони, і всі вони не універсальні, тобто не можуть конструктивно впливати на всі без винятку конфліктні ситуації.

Номер слайду 7

Людина- «акула» у всьому схильна слідувати виключно своїм інтересам, абсолютно не цікавлячись думкою оточуючих. Вона не визнає компромісів і вважає, що перемога одного завжди означає повну поразку іншого. Прагнучи досягти своєї мети, така людина, не замислюючись, піде по головах. У її арсеналі можуть бути навіть не зовсім законні і етичні дії, віна легко може зважитися на обман, фальсифікація або провокацію. «Акула» завжди прагне володіти всією повнотою інформації про супротивника, але ніколи не дбатиме про його добре ім'я або душевний комфорт. Така лінія поведінки може бути виправдана лише в незначній кількості випадків. Найчастіше це трапляється в гострих кризових ситуаціях, коли якась наділена певними повноваженнями людина повинна дуже швидко навести порядок і представити який-небудь результат. У всіх інших випадках поведінка «акули» неприйнятна і може швидко зруйнувати будь-які довгострокові відносини - як робітники, так і особисті. Такі небезпечні схильності легко допоможе виявити тест Томаса. Конфліктну поведінку людини є серйозною проблемою для оточуючих, а значить, у спілкуванні з нею потрібно буде дотримуватися особливої обережності.

Номер слайду 8

Повною протилежністю «акулі» виступає «плюшевий ведмедик». Людина, схильна до подібного типу поведінки, легко може поступитися своїми інтересами на догоду супернику. Як правило, це доля людей з заниженою самооцінкою, щиро вважають, що їхню думку не варто враховувати. Така лінія поведінки може виявитися вдалою в тому випадку, якщо предмет спору не має великого значення. Поступаючись супернику, можна зберегти з ним дружні стосунки, і наслідки конфлікту будуть мінімальні. Проте відмова від відстоювання своїх інтересів в будь-якій важливій суперечці може негативно вплинути на події життя самої людини. Віна ризикує втратити повагу оточуючих і уславитися безхребетною. Такі люди часто стають об'єктами для маніпулювання. Якщо тест Томаса виявляє схильність до пристосування, людині необхідно терміново почати працювати над своєю самооцінкою, з її підвищенням зміниться і поведінку.

Номер слайду 9

Люди- «черепахи» терпіти не можуть конфліктів, а тому всіляко намагаються відкласти або уникнути з'ясування стосунків. Ця позиція характеризується не тільки нездатністю відстоювати свої інтереси, а й крайнім неувагою до інтересів інших. Така людина воліє сховатися від проблеми, а не намагатися вирішити її. Причиною тому служить невпевненість в собі і комплекс жертви. Цей варіант поведінки можна виправдати, якщо причина конфлікту незначна для обох сторін. У будь-яких же серйозних ситуаціях він може призвести до подальшого зростання нерозуміння між людьми і ще більшого накопичення взаємних претензій. Таке тяжке для обох сторін затяжне протистояння рано чи пізно закінчується вибухом емоцій і бурхливим з'ясуванням стосунків. Сумні наслідки цього можуть бути незворотні. У разі якщо тест Томаса показав такий результат, людині слід бути сміливішими і не боятися проблем. Важливо зрозуміти, що зникає тільки вирішена проблема, невирішена ж позбавляє людину сил і робить його життя абсолютно нестерпним. Сховатися від цього не можна.

Номер слайду 10

Хитрі «лисиці» завжди намагаються домовитися з противником. Однак часткове задоволення вимог обох сторін, як правило, не призводить до завершення конфлікту і служить лише перепочинком. Слабким місцем позиції компромісу є її повна залежність від позиції суперника, і якщо він не готовий поступитися навіть самої малою частиною своїх інтересів, «лис» незмінно виявиться в програші. Може статися й так, що противна сторона зайво завищить свої вимоги, а потім «великодушно» поступиться ними до необхідного їй насправді рівня. Саме тому, перш ніж іти на компроміс, необхідно володіти всією можливою інформацією про предмет суперечки, щоб не опинитися біля розбитого корита. Людям, тестування яких показало такий результат, слід бути більш рішучими і прямолінійними у відстоюванні власних інтересів.

Номер слайду 11

Найбільш оптимальний спосіб вирішити суперечку - знайти таке рішення, яке б повністю задовольнило претензії обох сторін. Для цього потрібні безперечні дипломатичні здібності і мудрість. Саме тому людей, схильних до такої лінії поведінки, умовно назвали «совами».«сови» воліють не захоплюватися зовнішньою стороною конфлікту, а намагаються зрозуміти його глибинну причину. До того ж вони вміють бути чесними зі своїм опонентом і прекрасно пристосовуються до його манери спілкування. Завдяки такій тактиці вони легко перетворюють противника в партнера, а конфлікт швидко улагоджується шляхом конструктивних переговорів. Якщо тест Томаса показав цей результат, людину можна сміливо привітати. У його житті не повинно бути яких-небудь великих сварок і конфліктів, а власна проникливість допоможе йому домогтися дуже багато чого.

Номер слайду 12

Література. Вітенко І. С., Борисюк А. С., Вітенко Т.І. Основи психології. Основи педагогіки: Навчально-методичний посібник. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2006. – 200 с.2. Волкова Н. П. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. — К.: Видавничий центр “Академія”, 2003. — 576 с. 3. Основи психології і педагогіки : навчальний посібник / О. М. Степанов, М. М. Фіцула. - 2-ге вид., виправ., доп. – Київ : Академвидав, 2006. – 520 с.4. Мельничук І. М. Вікова і педагогічна психологія : навч.-метод. посіб. для вивчення курсу / І. М. Мельничук. – Тернопіль : ТНЕУ, Економічна думка, 2006. – 144

pptx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку