Жити - це здорово (тренінг)

Про матеріал

Тренінгове заняття "Жити - це здорово" сприяє усвідомленню учнів цінності життя. Також допоможе учням розвивати здібності до самопізнання; формувати навички спілкування; виховувати почуття оптимізму, бажання долати труднощі й перешкоди; сприяти корекції системи цінностей та потреб учнів

Перегляд файлу

ЖИТИ — ЦЕ ЗДОРОВО

(тренінгове заняття)

Мета заняття: формування активного усвідомлення учнями широкого кола своїх можливостей, своєї активної позиції в їх реалізації; виховання в учнів усвідомлення взаємозв’язку в житті наших можливостей і наших здібностей; навчання визначати власні цінності та вплив цінностей на життя

Завдання:

  •                   допомога учням у досягненні впевненості у собі, підвищення відчуття;
  •                   розвиток уміння протистояти негативному впливу оточення та придбання навичок виходу зі скрутних і небезпечних стосунків, набуття і зміцнення вольових якостей; формування вміння знаходити способи виходу з конфліктних ситуацій та навичок спілкування;
  •                   виховання оптимізму стосовно реальності життя.

Хід заняття

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП «БУДЬМО ЗНАЙОМІ!»

Мета: згуртувати та налаштувати на роботу учасників заняття; розвивати в учнів адекватну самооцінку;вчити їх розуміти свій емоційний стан та стан інших;формувати комунікативні навички та вміння адаптуватися у новому оточенні.

Вправа «Привітання»

Учасники, розмістившись колом, вітаються одне з одним, але так, щоб слова вітання жодного разу не повторилися. Наприклад: Добрий день, Андрію! Вітаю, Іро! Салют, Славку! Привіт, Таню! і т. ін.

Правила роботи в групі

Тренер ознайомлює учасників з правилами роботи на занятті та пропонує доповнити їх.

  •                   Відкинути всі неприємності, які існують у реальному житті.
  •                   Налаштуватися на творчу атмосферу, співпрацю.
  •                   Отримати максимум задоволення від спілкування одне з одним.
  •                   Усе сказане сьогодні повинно бути щирим.
  •                   Бути активним, доброзичливим і позитивним.
  •                   Зберігати таємниці учасників (конфіденційність)

Вправа «Дерево очікувань»

Ватман із зображенням дерева без листя прикріплюють на дошку. Тренер роздає учням стікери зеленого кольору у формі листочків і пропонує написати на них свої очікування від заняття, а потім прикріпити листочки-стікери на траву поряд з деревом.

ІІ. ОСНОВНИЙ ЕТАП «ПОГОВОРИМО ПРО ЖИТТЯ…»

Мета: розвивати здібності до самопізнання; формувати навички спілкування; виховувати почуття оптимізму, бажання долати труднощі й перешкоди; сприяти корекції системи цінностей та потреб учнів.

Вправа «Дещо про себе»

Потрібно написати своє ім’я великими літерами в стовпчик. Напроти кожної літери зазначити властивість, що характеризує вас. Наприклад:

Н — наполеглива

А — активна

Д — добра

І — ініціативна

Я — яскрава

Потім потрібно дати відповідь на запитання «Хто я?». Варіантів відповіді повинно бути не менше п’яти.

Вправа «Я зараз та Я в майбутньому»

Ведучий пропонує учасникам на аркуші зліва написати про себе сьогоднішніх (особливості характеру, поведінки), а справа — якими б хотіли бути в майбутньому.

Вправа «Потрібні слова»

— Досить часто ми потребуємо підтримки, допомоги, співчуття, доброго слова. У хвилини смутку, розпачу чекаємо на підтримку. Та чи здатні ми самі простягти руку допомоги людям, які цього потребують, втішити, сказати щось приємне, лагідне, дати пораду?

 Зараз я опишу ситуацію, у якій можу опинитися, а потім називатиму, ім’я того, від кого буду чекати допомоги. А ви добиратимете слова, які, на ваш погляд, зможуть мене підтримати, втішити.

Орієнтовний зміст ситуацій

1. Я отримав(ла) двійку на уроці.

2. У мене вкрали гаманець.

3. Я посварився(лась) з товаришем.

Вправа «Емоції — палітра почуттів»

Що таке емоції? У житті ми переживаємо різні почуття — приємні та неприємні. Потрібно закінчити речення, повідомивши в них про свої емоції в різних ситуаціях: «Я відчуваю…», «Мені боляче…», «Найчастіше мене дратує…», «Мені приємно…», «Мені весело…», «Найбільше я полюбляю…».

Притча «Колодязь»

Одного разу віслюк впав у колодязь і почав голосно кричати. На крик прибіг хазяїн віслюка і розвів руками — витягнути віслюка було неможливо.

Тоді хазяїн подумав так: «Віслюк мій уже давно старий, йому вже недовго залишилося, а я все одно хотів купити молодого віслюка. Цей колодязь давно висох, а я хотів його засипати і вирити новий. Тож засиплю колодязь і віслюка заодно закопаю».

Недовго думаючи, він запросив своїх сусідів — ті взялися за лопати і почали кидати землю в колодязь. Віслюк відразу все зрозумів і почав кричати ще голосніше, та люди не звертали уваги на його крики.

Проте скоро віслюк затих. Коли хазяїн зазирнув у колодязь, він побачив, що кожен шмат землі, який падає віслюку на спину, той струшує і притоптує ногами. Через деякий час віслюк вистрибнув з колодязя!

Можливо, у вашому житті було багато неприємностей, і в майбутньому життя буде посилати все нові й нові. Щоразу, коли на вас «упаде новий шмат землі», пам’ятайте, що ви можете його струсити і завдяки йому піднятися ще вище. Таким чином, ви поступово зможете вибратися навіть з найглибшого колодязя.

Вправа «Ланцюжок»

Учасників об’єднують у дві команди. Кожна команда повинна за певний проміжок часу (7 хв) зібрати ланцюг зі скріпок.

Вправа «Цінності»

Учням пропонують перелік цінностей, які можуть принести людині щастя:

  •                   розум;
  •                   любов;
  •                   сім’я;
  •                   друзі;
  •                   гроші;
  •                   освіта;
  •                   життя;
  •                   талант;
  •                   віра;
  •                   будинок;
  •                   автомобіль.

Діти повинні розташувати їх у порядку значимості.

Психолог підводить учнів до висновку, що найбільша цінність у житті людини — це саме життя.

Вправа «Життя — це…»

— Для виконання цього завдання нам знадобиться ватман, два маркери, чорного і червоного кольорів. Ватман розділяємо навпіл вертикальною лінією. У лівій колонці будемо записувати позитивні моменти життя, у правій колонці — негативні. Кожен з вас повинен записати про своє життя позитивне і негативне.

Життя — це

спілкування

......................

розчарування

........................

— Після того, як кожен з вас виконає завдання, ми розріжемо ватман по вертикальній прямій. Праву частину знищимо, для того щоб забути про негативні явища нашого життя, а ліву частину залишимо і розмістимо в кабінеті, де ми проводимо наші заняття. Нехай кожен з вас, переглядаючи цей плакат, згадує, що в житті є багато позитивних моментів!

Вправа «Я сильний!»

Кожен учень малює свій портрет чи предмет, символ, з яким себе асоціює. Потім записує все гарне, що знає про себе та завдяки чому відчуває впевненість у собі.

Наприклад: «Я впевнений у собі, тому що мене оточують надійні друзі, велика родина, я ціную життя».

Таких тверджень у кожного повинно бути декілька. Після цього всі зачитують свої якості й прикріплюють малюнки на дошку.

ІІІ. ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП

Мета: виховувати оптимістичне ставлення до реальності; пригасити почуття скептицизму; закріпити позитивний настрій від тренінгу.

Вправа «Дерево очікувань»

— На початку заняття ви написали свої очікування від нашого заняття на стікерах і прикріпили їх поряд з деревом. Тепер я пропоную вам, якщо ваші очікування стосовно тренінгу справдилися, перемістити це листячко на дерево. Як бачите, наше дерево дуже змінилося, воно стало надзвичайно гарним, величним, і я хочу, щоб ми згадали і повторили вправу «Дерево».

Підбиття підсумків

Тренер пропонує учасникам продовжити речення:

— На сьогоднішньому занятті я зрозумів…

— На тренінгу мені сподобалося…

Вправа «Посмішка»

Учасники розміщуються колом, беруться за руки.

Психолог. Давно помічено, що в продавця, який посміхається, покупці купують товари набагато охочіше, ніж у похмурого. Тому керівництво одного з найбільших американських універмагів прописало своїм працівникам посміхатися незалежно від того, хочуть вони цього чи ні. Виявилося, що через 2–3 години у них покращувався настрій. Забувалися негаразди. Посміхалися вони тепер уже від душі. Якщо ви навчитеся дивитися на більшість ситуацій з гумором, якщо будете зосереджуватися лише на позитивному, то вам стане набагато легше. А тепер посміхніться щиро, від душі, і нехай ця посмішка стане для вас променем світла, добра. Якщо ви засумуєте, посміхніться самі собі, згадайте всі посмішки, що сьогодні оточували вас.

Цінуйте життя і пам’ятайте: ЖИТИ — ЦЕ ЧУДОВО!

ЛІТЕРАТУРА

1. Вашека Т. В. Практичні рекомендації для проведення психокорекційної роботи з підлітками за наявності суїцидальних ідеацій // Практична психологія та соціальна робота. — 2006. — № 7. — С. 68–72.

2. Завадська Н. В. Проблема самогубства у підлітковому середовищі // Соціальний працівник. — 2007. — № 2. — С. 10–12.

3. Попередження нещасних випадків серед дітей шкільного віку / упоряд. А. Ю. Сирова. — Х. : Веста: Вид-во «Ранок», 2008. — 176 с. — (Класний керівник).

4. Сабат Н. Профілактика суїцидальної поведінки серед підлітків // Соціальний педагог. — 2007. — № 11. — С 35–37.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гайдаш Тетяна Тарасівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2231
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку