- допомогти учня з'ясувати сутність поняття» толерантність»
- розвивати почуття колективізму,солідарності,терпимості,вміння слухати;
-показати, що важливим у стосунках між людьми є вміння спілкуватися;
-вчити встановлювати стосунки на доброзичливій,толерантній основі.Урок толерантності.
Гра «Доторкнись до мене ніжно»
Мета:
- допомогти учня з’ясувати сутність поняття» толерантність»
- розвивати почуття колективізму,солідарності,терпимості,вміння слухати;
-показати, що важливим у стосунках між людьми є вміння спілкуватися;
-вчити встановлювати стосунки на доброзичливій,толерантній основі.
Обладнання:таблиці з тестами,портрет Х.К.Андерсена,квітка «Толерантності»
Основні поняття: толерантність,терпимість, ст.10,23 Конвенції про права дитини.
Бібліотекар:
Слово»толерантність» латинського походження(стійкий,терпимий)
Поняття толерантності різнобічне.Науковці визначають низку таких ознак:
Діти,а зараз з вами проведемо ігри:
Гра №1»Доповни речення»
Оленка скромна,бо…
Іванко ввічливий,бо…
Марійка щира,бо…
Петрусь доброзичливий,бо…
Галинка чуйна…
Гра №2»Скажи одним словом»
І сам не гам і другому недам (СКУПИЙ)
Замилює очі (ОБМАНЮЄ)
Лізти в очі (НАБРИДАТИ)
Як можна назвати таку людину?
Які риси характеру вона має?
То ж яку людину ми вважаємо вихованою?
Бібліотекар:
Правила поведінки- це неписані закони, за невиконання їх не судять, але коли їх недотримуються, то при цьому теж можуть порушуватися певні права.
Гра №3»Що таке добре,що таке погано?»
…співчувати людині,коли знею трапилася біда.
…хуліганити, бешкетувати.
…заздрити успіхам товариша чи однокласника.
…не дозволяти кривдити себе і не дозволяти собі кривдити інших.
… не бути боягузом, не відступати перед труднощами.
…поважати думку іншого,хоча вона во на і відрізняється від твоєї.
…розкидатися обіцянками і не виконувати їх.
…радіти,коли в товариша радість.
Підсумок сказаного: Як ти хотів би , щоб ставилися до тебе однокласники?
Гра №4»Доторкнись до мене ніжно»
Не розмовляючи, можна доторкнутися до обличчя, рук, волосся, назвати його ім’я, прізвище.
Ми з вами продовжуємо вивчати поняття»Толерантність»
Кожна людина-неповторна.Світ тому і цікавий, що ми всі різні.
Давайте діти попрацюємо в малих групах.
Завдання учням:
У класі у вас є друг чи подруга.Сядьте поруч і складіть такий перелік: Я і мій друг чи подруга
Чим ми схожі Чим ми різні
Висновок: Іноді риси характеру друга або подруги вас нервують,
Іноді-навпаки, вам допомагають прийняти певне рішення.І, незважаючи на відмінності у характерах, ви є друзями, вам цікаво разом.Тому ж терпимість потрібно проявляти до всіх.
Толерантність-це визнання поваги до інших людей, вміння жити разом з іншими людьми.
Бібліотекар:
Найкращим людським якостям вчать нас герої улюблених казок.Згадайте казку Г.К.Андерсена»Гидке каченя»
Чи всі герої казки ставилися один до одного як брати?
Хто з мешканців пташиного двору користувався найбільшим авторитетом і чому?
Чи повинні герої казки мати одинакові права незалежності від свого походження?
Вибери правильну відповідь на запитання:»Чому мешканці пташиного двору ображали гидке каченя?»(+)
А)Він був найрозумніший.
Б)Він був не такий як інші.
В)Він був найввічливіший.
Г)Він. був найгарніший
Бібліотекар: Чи змогли б діти вашого класу вчинити так, як зробили мешканці пташиного двору?
Щоб показати учням ,що люди з фізичними вадами мають право, щоб із нимиповодились так само , як із іншими, розповісти історію.
Бібліотекар розповідає історію.
Запитання задаються дітям після прослуховування історії.
Прочитати статтю23 Конвенції про права дитини.
Якої особливої турботи потребують діти-інваліди?
Завдання учням:
Заповнити пелюстки квітки»ТОЛЕРАНТНІСТЬ» рисами – синонімами:
Мудрість,Чуйність,Відповідальність,Взаєморозуміння,Терпимість, Людяність,Небайдужість,Об’єктивність, Взаємоповага, Доброзичливість.
Підсумок уроку:
Дорогі діти! Я Вам всім бажаю бути ТОЛЕРАНТНИМИ! А для цього необхідно зі своїх сердець викорінити зверхність, байдужість, упередженість.
І тоді вас-щирих, добрих, сердечних-будуть всі любити і поважати,-світ стане кращим!
Урок закінчую словами німецького поета Гете:
Перед великим розумом я схиляю голову,
Перед великим серцем я стаю на коліна