Ознайомити учнів із змістом поезії «Альбатрос», показати роздуми автора
про трагічний стан поета у суспільстві, боротьбу добра і зла, протиставлення високого і низького; естетичну привабливість поезії
Ознайомитися із змістом поезії “Альбатрос”, показати роздуми автора про трагічний стан поета у суспільстві, боротьбу добра і зла, протиставлення високого і низького, естетичну привабливість поезії;розвивати навички сприйняття й аналізування поетичних творів;виховувати інтерес до поезії, естетичні смаки, критичне ставлення до людських вад.
АЛЬБАТРОСБуває, моряки піймають альбатроса,Як заманеться їм розваги та забав.І дивиться на них король блакиті скоса —Він їхній корабель здалека проводжав. Ходити по дошках природа — не навчила. Він присоромлений. Хода його смішна. Волочаться за ним великі білі крила,Як весла по боках розбитого човна. Незграба немічний ступає клишоного;Прекрасний в небесах, а тут — як інвалід!.. Той — люльку в дзьоб, а той сміється з нього,Каліку вдаючи, іде за птахом вслід!Поет, як альбатрос — володар гріз та грому,Глузує з блискавиць, жадає висоти,Та, вигнаний з небес, на падолі земному. Крилатий велетень не має змоги йти. Переклад Д. Павличка
Робота над змістом твору Якою є тема поезії?З ким порівнює автор поета?Знайдіть в тексті та порівняйте описи альбатроса. Який прийом використав автор?Відшукайте в тексті слова, які характеризують моряків. Що вони символізують?Які риси романтизму можна виділити в творі?Як у вірші поєдналися традиції романтизму і модернізму?Які символи зустрічаємо у творі?