Бесіда. Творчість якого письменника ми вивчаємо? Як суспільство зустріло його поезію? Чому?До якої епохи належить творчість поета? Що нового започаткував він у літературі?
Номер слайду 2
Лише сягаючи найглибших прірв падіння, уява… запалює світоч найвищих ідеалів Ш. Бодлер
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми” поет і натовп “ у поезії “Альбатрос” Шарля Бодлера
Номер слайду 5
Ознайомитися із змістом поезії “Альбатрос”, показати роздуми автора про трагічний стан поета у суспільстві, боротьбу добра і зла, протиставлення високого і низького, естетичну привабливість поезії;розвивати навички сприйняття й аналізування поетичних творів;виховувати інтерес до поезії, естетичні смаки, критичне ставлення до людських вад.
Номер слайду 6
У кожній людині кожної хвилини живуть одночасно два поривання: одне - до Бога, друге – до сатани. Звернення до Бога – це бажання піднятися, звернення до сатани – це “блаженство падіння” Ш. Бодлер
Номер слайду 7
Словникова робота. Альбатрос – великий морський птах із розмахом крил до 4 метрів
Номер слайду 8
Номер слайду 9
АЛЬБАТРОСБуває, моряки піймають альбатроса,Як заманеться їм розваги та забав.І дивиться на них король блакиті скоса —Він їхній корабель здалека проводжав. Ходити по дошках природа — не навчила. Він присоромлений. Хода його смішна. Волочаться за ним великі білі крила,Як весла по боках розбитого човна. Незграба немічний ступає клишоного;Прекрасний в небесах, а тут — як інвалід!.. Той — люльку в дзьоб, а той сміється з нього,Каліку вдаючи, іде за птахом вслід!Поет, як альбатрос — володар гріз та грому,Глузує з блискавиць, жадає висоти,Та, вигнаний з небес, на падолі земному. Крилатий велетень не має змоги йти. Переклад Д. Павличка
Номер слайду 10
Робота над змістом твору Якою є тема поезії?З ким порівнює автор поета?Знайдіть в тексті та порівняйте описи альбатроса. Який прийом використав автор?Відшукайте в тексті слова, які характеризують моряків. Що вони символізують?Які риси романтизму можна виділити в творі?Як у вірші поєдналися традиції романтизму і модернізму?Які символи зустрічаємо у творі?
Номер слайду 11
Композиція поезії“Альбатрос”Завдяки чому досягається композиційна єдність вірша?
Номер слайду 12
Роль останньої строфи поезії “Альбатрос”Поет, як альбатрос -- володар гріз та грому,Глузує з блискавиць, жадає висоти,Та, вигнаний з небес, на падолі земному. Крилатий велетень не має змоги йти.
Номер слайду 13
У кожній людині кожної хвилини живуть одночасно два поривання: одне - до Бога, друге – до сатани. Звернення до Бога – це бажання піднятися, звернення до сатани – це “блаженство падіння” Ш. Бодлер
Номер слайду 14
“Мікрофон”Чи може і повинна людина контролювати свої вчинки?
Номер слайду 15
Актуальність поезії “Альбатрос” Прокоментуй цитату:“ Будь-яка газета – від першого і до останнього рядка – лише плетиво жахів. Війни, вбивства, крадіжки,тортури, злочини націй, приватних осіб, універсальне сп'яніння жорстокістю…” Шарль Бодлер