Презентація до уроку "Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися. Притча «Треба нахилитися». "

Про матеріал
Матеріал до уроку літературного читання в 4 класі за підручником О.Вашуленко під час дистанційного навчання. Презентація створена з метою ознайомлення учнів з притчами; розвивати кругозір, зв'язне мовлення учнів; виховувати загальнолюдські якості
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися. Притча «Треба нахилитися».

Номер слайду 2

Розчитування. «Рідна мова»Ва – ва – ва – щедра прекрасна мова. Да – да – да – прозора як вода. Ни – ни – ни – мова України. Та – та – та – вічно молода й багата. Ня – ня – ня – колискова пісня. Це – це – це – заходить в серце. Ова – ова – ова – наче пташка світанковаІт – іт – іт – гордо лине в свій політ

Номер слайду 3

Розчитування. Вередували вереднички,Що не зварили вареничків. Не вередуйте, вередниченьки,Ось поваряться варениченьки.

Номер слайду 4

Що називають притчею?Притча – невеликий народний або літературний розповідний твір повчального характеру, який у прихованій формі доводить цінності людського життя.

Номер слайду 5

Наші предки вірували в силу магічних символів і оберегів. Тому майже всі речі, які оточували людину, були просякнуті символізмом. Одні були оберегами для людини, а інші для оселі.

Номер слайду 6

Здавна коваля вважали не просто популярним майстром, а й чаклуном. Адже кузня була святилищем вогню, де вшановували Сварога — головного бога творчої сили, бога — коваля. Металу завжди приписували містичні властивості й небесне походження, тому кожна викута ковалем річ набувала особливої магічної сили. Наприклад, підкова, пройшовши випробування й очищення вогнем, оберігала житло від усіляких хвороб, притягуючи їх до себе й не даючи змоги зайти їм до оселі.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Робота над текстом. Визнач тему та головну думку твору. Знайди і прочитай речення, яким можна висловити головну думку притчі. Пригадай твори, подібні до прочитаного за головною думкою. Яка мораль притчі (повчальний висновок)?

Номер слайду 9

Характеристика героїв. Спостережливий Спостережливий Нелінивий Лінивий Далекоглядний Непрактичний Практичний Голодний Допомагає ближньому

Номер слайду 10

Складання плану Йшли двоє подорожніх. Розмова про підкову. Перший подорожній підняв підкову. Не хотів ти один раз за підковою нагнутися, то мусив триста разів поклонитися.

Номер слайду 11

Яку картину ви намалювали б за цим твором? Розкажіть одне одному, що буде зображено на уявній картині.

Номер слайду 12

Робота з прислів’ям Хто що знає, тим і хліб заробляє. Як дбаєш, так і маєш. Труд чоловіка кормить. Кожна голова має свій розум. Око бачить далеко, а розум ще дальше.

Номер слайду 13

Домашнє завдання Читати та переказувати притчу стор. 42

Номер слайду 14

Використані джерела. Чистомовки. Автор: вчитель початкових класів Сідненко В. О. https://urok-ua.com/chistomovki-rozrobleniy-material-dlya-urokiv-chitannya-v-pislyabukvarniy-period-za-pidruchnikom-pislyabukvar-m-s-vashulenko-o-v/Весела Абетка. Скоромовки http://abetka.ukrlife.org/skoromov.html https://ocnt.com.ua/pidkova-symvol-shhastya-ta-oberig/https://pustunchik.ua/ua/online-school/literature/pryslivia-pro-navchanniahttps://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/pryslivia-ta-prykazky/19-pryslivia-ta-prykazky-pro-rozum-znannia-ta-uminnia

pptx
Пов’язані теми
Літературне читання, Презентації
НУШ
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку