Презентація до уроку у 8 класі на тему "Зорова сенсорна система. Будова ока"

Про матеріал
Дана презентація є не тільки джерелом інформації про зорову сенсорну систему, але й засобом навчання, що дозволяє активізувати процес пізнавальної діяльності, сприяє розвитку гнучкості мислення, формує вміння учнів орієнтуватися у сучасному світі. Слайди виконують роль наочності, допомагають вчителю вести урок, містять завдання та відповіді. Окремі слайди вміщують підказки. Майже вся інформація на слайдах піддається ефекту анімації, яка загострює увагу учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що таке знання? Знання – це посудина, куди ми кидаємо монети і накопичуємо їх. Так і знання ми збираємо все життя. Знання – це вода, її ніколи не вистачає, і ми не можемо втамувати спрагу, тому що пити хочеться завжди. Так і знань завжди мало, завжди хочеться більшого.

Номер слайду 2

Хороший настрій притягує вдачу! ХОЧУ МОЖУ РОБЛЮ

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Біологічне лото Сенсорні системи 1. Дотикова 2. Смакова 3. Слухова 6. Рухова 7. Вестибулярний апарат 5. Нюхова 4. Зорова 1. Рецептори 2. Провідникові шляхи 3. Центри стовбура мозку, відповідна ділянка кори великого мозку

Номер слайду 5

САМОСТІЙНА РОБОТА Назва аналізатора Назва органа 1) нюховий аналізатор 2) слуховий аналізатор 3) смаковий аналізатор 4) зоровий аналізатор 5) дотиковий аналізатор а) смакові сосочки б) сітківка в) нюхові хеморецептори г) больові рецептори д) барабанна перетинка Установіть відповідність між аналізаторами й органами, які входять до їх складу. Відповідь: 1-в, 2-д, 3-а, 4-б, 5-г

Номер слайду 6

2. Установіть відповідність між поняттями та їх характеристиками Поняття Характеристика 1. Рецептори 2. Адаптація 3. Аналізатори 4. Післядія 5. Сенсорна система 6. Детектори А. Сенсорні системи, які сприймають подразнення, передають у головний мозок та аналізують його. Б. Особливий вид нейронів, які визначають якісні характеристики подразників. В. Пристосування рівня чутливості до інтенсивності подразника. Г. Система, що забезпечує сприйняття і переробку інформації щодо явищ зовнішнього та внутрішнього середовища. Д. Спеціалізовані клітини, що перетворюють різні види енергії на нервові імпульси. Е. Продовження збудження в нервових центрах після закінчення дії подразника Відповідь:1-Д, 2-В, 3-А, 4-Е, 5-Г, 6-Б

Номер слайду 7

“Потайна скриня”

Номер слайду 8

Нічого не може бути страшніше, ніж лишитися ЙОГО. Це – велика образа, вона забирає у людини дев'ять десятих світу.

Номер слайду 9

Зорова сенсорна система. Будова ока

Номер слайду 10

Мета уроку: ознайомитись з особливостями будови зорової сенсорної системи та будовою ока; довести відповідність будови ока його функціям; - розвивати вміння визначати першочерговість того чи іншого органу; виховувати бережливе ставлення до власного зору та зору оточуючих людей.

Номер слайду 11

Асоціативний кущ ОКО Найбільш інформативний орган чуття Найважливіший орган чуття Орган зору Забезпечує всі види трудової діяльності Розрізнює графічні сигнали Визначає рух у просторі Розпізнає колір, форму, розміри, відстань до предметів

Номер слайду 12

«Із органів - боги насамперед створили світлоносні очі» Очі дають нам до 1000 відчуттів на хвилину

Номер слайду 13

Ген Pax - 6 Ген Pax-6 був відкритий професором Вальтером Ґерінґом 1994 року

Номер слайду 14

Як бачать тварини? АМЕБА СТАВКОВИК ХАМЕЛЕОН КОМАХА ПАВУК КІШКИ МОРСЬКА ЗІРКА МОЛЮСКИ ЛЕТЮЧА МИША ЖАБА КАЛЬМАР ВОСЬМИНІГ СОВИ, СИЧІ ЯСТРУБИ, ОРЛИ

Номер слайду 15

Незвичайні очі Нікталопи Атлантичний кальмар

Номер слайду 16

Станції “Будова ока” 2. “Оболонки та вміст ока” 3. “Допоміжний апарат ока” 4. “Зорові провідні шляхи” 5. “Зорова зона кори головного мозку”

Номер слайду 17

Будова ока Діаметр – 24 мм. Маса – 7-8 г. Місце розміщення – очна ямка лицевого відділу черепа. Прикріплення: чотири прямі і два косі м'язи.

Номер слайду 18

Оболонки та вміст ока І група Зовнішня оболонка ока (стор.199 - 200 ) ІІ група Середня оболонка ока (стор. 200- 201 ) IV група Вміст ока (стор. 201 ) Самостійна робота в групах ІІІ група Внутрішня оболонка ока (стор. 201 ) Назва Функції

Номер слайду 19

І група. Зовнішня оболонка ока Зовнішня оболонка ока Функції Білкова (склера) Опорна, захисна Рогівка Пропускання, заломлення світла, захист ока від ушкодження

Номер слайду 20

ІІ група. Середня оболонка ока Середня оболонка ока Функції Власне судинна оболонка Живлення ока Ціліарне тіло Утримання кришталика, акомодація Райдужка Пігментація, регуляція кількості світла

Номер слайду 21

ІІІ група. Внутрішня оболонка ока Внутрішня оболонка ока Функції Сітківка Перетворення світлового подразнення на нервовий імпульс Колбочки (7-8 млн.) Сприйняття кольору Палички (110-125 млн.) Сприйняття світла

Номер слайду 22

ІV група. Вміст ока Вміст ока Функції Кришталик Пропускання, заломлення світла Скловидне тіло Пропускання, заломлення світла, зберігає форму ока Кришталик Скловидне тіло

Номер слайду 23

Допоміжний апарат ока БРОВИ ПОВІКИ ВІЇ СЛІЗНІ ЗАЛОЗИ

Номер слайду 24

Зорові провідні шляхи

Номер слайду 25

Зорова зона кори мозку

Номер слайду 26

Поле чудес С І Т К І В К А Р О Г І В К А К О Л Б О Ч К И П А Л И Ч К И К Р И Ш Т А Л И К

Номер слайду 27

Що зображено на малюнку? 1._________________ 2. _________________ 3. _________________ 4. _________________ 5. _________________ 6. _________________ Вправа “Перевір себе”

Номер слайду 28

1 2 4 3 1. Рогівка 2. Сітківка 3. Кришталик 4. Зіниця Виправити помилки Вправа “Коректор” 1 2 3 4

Номер слайду 29

1.________________ 2.________________ 3.________________ 4.________________ 5.________________ 6.________________ 7. _______________ Що зображено на малюнку? Вправа “Перевір себе”

Номер слайду 30

1. Де знаходиться зорова зона? а) тім′яна частка; б) скронева частка; в) потилична частка; г) лобова частка. 2.Чим вкрито око з передньої сторони? а) білкова оболонка; б) райдужна оболонка; в) судинна оболонка; г) рогівка. 3. Яка частина очного яблука має такі ознаки: прозора, в стані колоїду, безколірна: а) рогівка; б) кришталик; в) скловидне тіло; г) сітківка. 4. В якій оболонці ока знаходиться рецептори у вигляді колбочок і паличок? а) білкова оболонка; б) райдужна оболонка; в) судинна оболонка; г) сітківка. 5. Здатність ока бачити предмети, розташовані на різній відстані від ока називається: а) акомодація; б) адаптація; в) дальтонізм. 6. Перетворення світлової енергії на електричну відбувається у: а) фоторецепторах; б) кришталику; в) зіниці. 7. У людини зір: а) монокулярний; б) бінокулярний. 1-в, 2-г, 3-в, 4-г, 5-а, 6-а, 7-б

Номер слайду 31

Домашнє завдання Вивчити §, заповнити таблицю повністю, підготувати повідомлення про порушення зору

Номер слайду 32

ppt
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
6 серпня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку