Презентація до уроку: "Українська держава"

Про матеріал
Презентація до уроку: "українська держава" - це супровід до уроку, який дає можливість учням краще засвоїти новий матеріал.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Міністерство освіти і науки України. Овруцький професійний ліцей Методична розробка уроку з історії України на тему: “ Українська держава “Розробила:викладачка історіїДомославська Н. В.

Номер слайду 2

Тема уроку: Українська держава

Номер слайду 3

• розкрити суть внутрішньої і зовнішньої політики гетьманату, причини падіння гетьманського режиму, визначити роль П. Скоропадського у державотворчій політиці України;• розвивати вміння працювати в групах, аналізувати і співставляти історичні факти, узагальнювати значення важливих подій, удосконалювати навички роботи з різними історичними джерелами, термінами і поняттями;• сприяти формуванню національної свідомості та історичної пам’яті учнів, пов’язаної з боротьбою за збереження державної незалежності; виховувати в учнів активну громадянську позицію, повагу до національних героїв. Мета уроку: ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 4

Очікувані результати:порівнювати, аналізувати, робити аргументовані висновки щодо утворення і діяльності Української держави;висловлювати та аргументувати власні судження щодо ставлення суспільства до зовнішньої і внутрішньої політики Української держави;називати та застосовувати поняття й терміни: гетьманат, інститут влади, федерація, монархія, республікатворчо застосовувати здобуті знання, даючи характеристику історичній постаті: П. Скоропадському.

Номер слайду 5

Структура уроку: І. Організаційна частина.ІІ. Актуалізація опорних знань. IІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.ІV. Вивчення нового матеріалу : 1. Гетьманська держава 2. Соціально-економічні перетворення: а) аграрна політика; б) становище у промисловості, торгівлі та фінансах; в) збройні сили УД; г) національно-культурна політика.3. Міжнародні відносини.4. Боротьба проти гетьманського режиму та його падіння. V. Закріплення набутих знань, умінь і навичок, їх систематизація і узагальнення. VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Оголошення домашнього завдання

Номер слайду 6

« Від часів Гетьманства 1918 р. державність українська стала фактом, з яким світ рахувався і буде рахуватись…» П. Скоропадський «Спомини».  « Гетьман не є і не був політичним ідеологом. Він був активним політичним діячем, що мав відчувати час і що має здібність сконцентрувати його, зреалізувати стихійні, часом неусвідомлені, але реальні органічні вимоги мас.» М. Тимофієв  « Як втримається гетьманщина, то Росія повернеться в кордони Московського князівства ХV ст.» В.І. Ленін   « … серед моря анархії на всьому величезному просторі Росії начебто утворився перший міцний острівець.» П. Врангель

Номер слайду 7

Павло Петрович Скоропадський ( 1873 - 1945 ) Визначний український політичний і державний діяч, військовоначальник, гетьман України. За хоробрість у боях в роки японсько - російської війни (1904-1905рр.) отримав золоту зброю; згодом його призначають флігель ад’ютантом царя, але отримавши чин полковника, він стає командиром полку (1905-1916рр.). На початку Першої світової війни був удостоєний Георгієвського хреста ІV ступеня – найвищої бойової нагороди імперії, і отримав чин генерала-лейтенанта. З січня 1917 р. – командир 34-го армійського корпусу, що дислокувався в Україні й після Лютневої революції 1917 р. одержав назву «Перший український корпус».

Номер слайду 8

З січня 1917 р. – командир 34-го армійського корпусу, що дислокувався в Україні й після Лютневої революції 1917 р. одержав назву «Перший український корпус». У жовтні 1917 р. обраний військовим отаманом українського Вільного козацтва. З 29.04. по 14.12.1918 р. – очільник Української Держави. Політичну діяльність продовжував в Австрії, Швейцарії та Німеччині. Заснував Союз гетьманців-державників, прагнув зберегти гетьманський рух та забезпечити діяльність українських організацій за кордоном. За його ініціативи було утворено Український науковий інститут при Берлінському університеті (1926-1945 рр.). Сприяв звільненню з фашистських концтаборів багатьох українців, зокрема Степана Бандери, Андрія Мельника, Ярослава Стецька. Автор мемуарів «Спомини». Загинув випадково. 16 квітня 1945 р., їдучи машиною, потрапив під бомбардування авіацією союзників на станції Платлінг, що поблизу Мюнхена. Помер Скоропадський 26 квітня 1945 р. у шпиталі монастиря Меттен.ppt_xxshearppt_x

Номер слайду 9

1. Гетьманська держава- Яку мету переслідувала влада, вдаючись до таких заходів? - На яку форму правління при гетьмані була замінена республіканська форма правління ЦР? - Що таке монархія?

Номер слайду 10

Робота із термінологічним словником:федерація – союзна держава, до якої входять державні утворення, що мають юридичну і відповідно політичну самостійність;республіка – форма державного правління, за якої органи державної влади обираються на певний термін у тому чи іншому порядку;монархія – форма державного правління, за якої верховна влада в державі цілком або частково зосереджена в руках одноосібного глави держави – монарха (цар, король, емір тощо). Розрізняють такі монархії, як форми державного правління абсолютна або необмежена монархія, конституційна або парламентарна монархія, станово-представницька монархія. Монархічна форма правління отримала в Росії назву самодержавствоppt_xxshearppt_x

Номер слайду 11

2. Соціально-економічні перетворенняа) аграрна політика- Дайте оцінку аграрної політики Української Держави.. Чиїм інтересам відповідала така політика?б) становище у промисловості, торгівлі та фінансах- Чиї інтереси задовольняли ці заходи?Що було позитивним і що негативним цій політиці, на вашу думку?в) збройні сили УД- Створення власних збройних сил було необхідним заходом? Доведіть. Чи виправдали себе заходи щодо створення власних збройних сил?г) національно-культурна політика- Який сенс і значення мали заходи УД у національно-культурній політиці?- Дайте їм оцінку.ppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_xppt_xxshearppt_x

Номер слайду 12

Грошова одиниця Української держави 1918 р.

Номер слайду 13

ЗБРОЙНІ СИЛИ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВИ (ГЕТЬМАНАТУ)1. Генерал піхоти. Серпень 1918 р.2. Козак 2-го полку Сердюцької дивізії. Серпень 1918 р.3. Старшина 3-го полку Сердюцької дивізії, зимова уніформа. Серпень 1918 р.4. Кіннотник 1-ї Козацько-стрілецької (Сірожупанної) дивізії. Червень 1918 р.5. Козак піхоти. Серпень 1918 р.6. Старшина, приділений по кінноті. Серпень 1918 р.7. Старшина флоту. Липень 1918 р.

Номер слайду 14

3. Міжнародні відносини- Дайте оцінку зовнішньої політики гетьмана, на що вона була скерована і від кого залежала?- Яку політику проводив гетьманат щодо Криму?

Номер слайду 15

Українська держава гетьмана П. Скоропадського. Утворення Директоріїї і відновлення УЦР (травень – листопад 1918 р.)

Номер слайду 16

Докорінні зміни в Україні поставили в нові умови політичні партії, які мусили чітко визначити свою стратегію і тактичну лінію на найближчий час. Проти гетьманської влади Української Держави виступили:селянство, яке не бажало віддавати поміщикам землю, а державі – свою продукцію;антигетьманський блок політичних партій у формі Українського Національного Союзу (УНС), створений у серпні 1918 р.;опозиція владних політичних сил часів УНР, яка 14.11.1918 р. проголосила своєю метою боротьбу проти гетьманату та утворила альтернативний уряд – Директорію, яку очолив В. Винниченко;Тимчасовий робітничо-селянський уряд (ТРСУ), створений 28.11.1918 р. з ініціативи КП(б)У, який ухвалив рішення за допомогою радянської Росії відновити більшовицьку владу в Україні.

Номер слайду 17

Влітку 1918 року широко розгорнулася селянська боротьба, яка охопила десятки тисяч селян (Київщина, Чернігівщина). На Катеринославщині й у Північній Таврії повстанський рух набрав анархістського характеру. Він розпочався в районі Гуляйполя Олександрійського повіту Катеринославської губернії. На чолі його став сільський вчитель Нестор Махно. Перші збройні виступи махновців відбулися наприкінці вересня 1918 року вони захопили Гуляйполе. У листопаді вони стали значною воєнною силою, що становила серйозну загрозу. На початку листопада 1918 року у Німеччині перемогла революція, яка послабила владу П. Скоропадського. 11.11.1918 р. – закінчилася Перша світова війна, почалася евакуація німецько-австрійських військ з території України. 13 листопада 1918 року Більшовицька Росія анулювала Брест-Литовський мирний договір, зокрема і визнання самостійності УНР. Росія зняла з себе зобов’язання невтручання у справи України. 17 листопада 1918 року РНК приймає рішення створити Реввійськраду, починає створюватися Український фронт. Наприкінці листопада 1918 року розпочинається наступ більшовиків на Україну під командуванням В. Антонова - Овсієнка з метою відновлення радянської влади в Україні.

Номер слайду 18

14 листопада 1918 року Скоропадський іде на рішучі дії: призначає новий уряд, майже із самих російських монархістів і проголошує Акт федерації з майбутньою небільшовицькою Росією ( відозва « До усіх громадян України »). Це стало приводом до антигетьманського повстання. 14 листопада 1918 року на засіданні УНС у Києві, було утворено Директорію (тимчасовий верховний орган) для керівництва збройною боротьбою проти гетьмана, її очолив В. Винниченко (С. Петлюра, А. Швець, А. Макаренко). Було сформовано 60-тисячне військо. На бік Директорії перейшли Січові стрільці (Є. Коновалець) та Сірожупанна дивізія, чисельністю до 40 тис. вояків. Окупаційні війська підписали угоду про нейтралітет у цих подіях (17.11.1918 р). 20 листопада 1918 року війська підійшли до Києва та взяли в облогу місто. 14 грудня 1918 року П. Скоропадський підписав своє зречення від влади, гетьманський режим перестає існувати.

Номер слайду 19

Причини падіння гетьманського режиму: 1. Авторитарні методи правління; 2. Спроба його уряду відновити стабільність у державі шляхом залучення до державного будівництва старої російської чиновницької бюрократії та військової еліти. 3. Невирішеність аграрного питання. 4. Порушення прав і свобод народу. Він приніс інтереси держави в жертву інтересам народу; 5. Соціально-економічна політика, яка проводилася в інтересах панівних верств та окупаційної влади; 6. Відсутність дієздатної регулярної української національної армії; 7. Поразка австро-німецького блоку у Першій світовій війні. 

Номер слайду 20

«Хрестики-нулики»Питання, на які потрібно відповісти групам:1. Які дисципліни були обов’язкові для вивчення у навчальних закладах за гетьмана П. Скоропадського?2. Яку назву мав перший документ, виданий гетьманом?3.Інтересами яких верств населення знехтував гетьман?4. У якому місті було відкрито перший український Державний Університет.5. Гетьман ввів окрему категорію громадян, фактично із заможних селян. Що це за категорія?6. Хто був першим Президентом АНУ?7. Що стало приводом до антигетьманського повстання?8. Як називався орган, створений у листопаді 1918 року для ведення збройної боротьби проти гетьмана?9. Які військові сили УД перейшли на бік Директорії?Група ділиться на 2 команди. Для того, щоб поставити хрестик або нулик, команді потрібно правильно відповісти на запитання по темі уроку.

Номер слайду 21

«Склади слово»АВПЕМОХЯНОВРИРГЕРІНТОРЯІ група1.2. 3. Із літер скласти по три слова та пояснити їх значення

Номер слайду 22

« Склади слово» ІІ група1. 2.3. АОДБРЮЦЕ КВЖЯІ ОТДОТЕТИРЗК

Номер слайду 23

«Хто швидше?» По 3 учні від команди на дошці пишуть відповіді на запитання, або закінчують речення на швидкість, передаючи крейду із рук в руки. Завдання записані на дошці до початку уроку.  1. Гетьманський переворот відбувся .... 2. Хто із представників уряду УНР увійшов до складу гетьманського Уряду? 3. УД визнали ... країн світу. 4. Уряд - Раду Міністрів очолив ... . 5. Грошовою одиницею УД була .... 6. Державною мовою в УД була ... . 7. Державною вірою проголошена ... . 8. Академія Наук України була відкрита ... . 9. Кому першому було запропоновано посаду Президента АНУ? 10. При гетьмані республіканська форма правління була замінена на.. 11. Гетьман зробив спробу відродити українське ... . 12. Термін перебування гетьмана при владі...

Номер слайду 24

Підведення підсумків. Метод «Мікрофон» - Дайте оцінку діяльності гетьмана П. Скоропадського.

Номер слайду 25

Домашнє завдання: Завдання на 1 – 3 бали: опрацювати §12 Завдання на 4 – 6 балів: дати відповіді на запитання після §12 Завдання на 7 – 9 балів: написати есе на тему: «Здобутки та прорахунки Української держави»Завдання на 10 – 12 балів: скласти порівняльну таблицю Сфера діяльності Період УЦР УДДержавний устрій. Аграрна політика. Промисловість , фінанси, торгівля. Збройні сили. Національно-культурна політика. Міжнародні відносини Оцінка діяльності

pptx
Додано
18 червня 2021
Переглядів
1259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку