Закріплення вивченого. Діти, давайте запам'ятаємо, як пишуться ці слова: заєць – це словарне слово ( неперевірний голосний), а у слові лев ( парна приголосна в кінці слова) –чуємо ф, а пишемо в. На які питання відповідають ці слова? Хто?Що вони позначають? Істоти. Як називається частина мови, яка позначає предмети і відповідає на питання Хто? Що?Молодці діти! А як можна назвати одним словом зайця і лева, які це тварини? ДикіЯк ми повинні ставитися до диких тварин?Яку користь вони приносять?{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Напишіть ці слова у зошиті, підкресліть букви, поставте до кожного слова питання.
Молодці, дітки! Дуже гарні відповіді. А тепер давайте роздивимось цих тварин ближче. - Заєць який? (швидкий, боязкий, сірий, білий, маленький, спритний)- Лев який?( сильний, великий, гордівливий, головний, красивий)Що означають слова: білий, сірий? Колір. А слова - швидкий, сильний, спритний? Якість. На що вказують слова: маленький, великий? Розмір А які слова вказують на форму чого – небудь?Розумнички! А що ж позначають всі ці слова? Ознаку предмету. На яке питання відповідають слова швидкий, боязкий, сірий, білий, маленький, спритний? Який?Правильно! А до якої частини мови належать слова, які вказують на ознаку предмету? Прикметник. На які ще питання, окрім «Який?», відповідають прикметники?
Продовжимо нашу роботу- Діти, а що вміє робити заєць? Бігати, стрибати, боятися, ховатися.- А що може робити лев?Бігати, полювати, ричати- Що позначають ці слова? дію- До якої частини мови належать слова, що позначають дію? дієслово. На які питання відповідають? Що робити? Що робить? Що зробить?...
Виконаємо вправу. Утворіть від іменника прикметник і дієслово. Зверніть увагу на зразок.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Що?Який?Що робить?світлосвітлийсвітитьжовтокжовтий жовтієтемряватемнийтемнієспівспівучийспіваєсумсумнийсумує{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Порахуйте, скільки слів в таблиці? {21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Хто може розповісти правило іменника?{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}А хто може розповісти правило дієслова?
Прочитайте, Доповніть текст словами із довідки.{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D}Прийшла ….. . На дворі танцюють ….. сніжинки. Все навкруги стало чистим, білим: і будинки, і ….., і кущі. Від зимового сонечка ….. очі. Воно ……, але вже не гріє. Лише весело нам посміхається.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Довідка: зима, пухнасті, дерева, жмуриш, яскраве.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Підготуйте відповідь. Хто хоче зачитати?{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Які частини мови вставляли?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Давайте пригадаємо правила іменника, прикметника і дієслова. Хто хоче відповісти?
Поговоримо про іменник{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}На які питання відповідає іменник?Які бувають іменники?Пригадаємо правило. Що таке істота? Наведіть приклади. Що таке неістота? Наведіть приклади. Що таке власні іменники? Наведіть приклади. Що таке загальні іменники? Наведіть приклади. Знайдіть іменники, які відповідають на питання Хто? Що? Запишіть їх у зошиті. Я отримав листа від кращого друга. Я дуже зрадів. Він запрошував мене на зимові канікули. Я поїду до нього поїздом. Ми дуже зрадіємо нашій зустрічі.
Треба подумати…Під кущем зачаїлося … звірятко. В нього … вуха, … хвіст. Тіло вкрито … шерстю. Є … зуби.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Про кого розповідають ці речення? Доведіть, що саме про нього. Чому ви дали різні відповіді?Спробуємо переробити текст так, щоб ознаки підходили тільки до однієї тваринки. (Заєць)
Під кущем зачаїлося маленьке звірятко. В нього довгі вуха, короткий хвіст. Тіло вкрито білою шерстю. Є гострі зуби.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Які слова додали?Тепер ми можемо зрозуміти, що йдеться саме про зайця?Чим схожі ці слова?Запишіть у зошиті ці речення. Підкресліть хвилястою лінією прикметники.
Треба подумати…В зимовому лісі, під ялинками … сніг. Всі дерева … в біле вбрання.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Які слова додали?До якої частини мови вони належать?Запишіть речення у зошиті, підкресліть дієслова двома лініями.{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}В зимовому лісі, під ялинками лежить сніг. Всі дерева одягнули в біле вбрання.
Діти, дайте відповідь на питання.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Скільки тобі років?До якої частини мови належить відповідь?На які питання відповідає?{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Відшукай числівник у реченнях. Мені вісім років. Я навчаюсь у другому класі. В мене сьогодні п’ять уроків.
Давайте підіб’ємо підсумки{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що ми повторювали на уроці?Підніміть руку ті, хто вважає, що ми покращили наші знання. Яке відкриття ми зробили з вами на уроці?Що було легко? Що було важко?Яке завдання було самим цікавим?Що ви можете сказати про свою роботу на уроці?