Презентація до уроку української мови у 6 класі з теми:"Займенник"

Про матеріал

ТЕМА : ЗАЙМЕННИК: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ

Мета: навчальна: поглибити знання учнів про займенник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки й синтаксичну роль.
розвиваюча: формувати в учнів загальнопізнавальні вміння знаходити займенники в тексті, визначати їх морфологічні ознаки й синтаксичну роль у реченні, розвивати мовну, соціокультурну та комунікативну компетентності.
виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу прищеплювати шестикласникам любов до рідного слова, усної народної творчості.

Внутрішньопредметні зв'язки:

Лексикологія і фразеологія: засвоєння прислів'їв, до складу яких входять займенники.

Культура мовлення і стилістика: уживання займенників для зв'язку речень у тексті.

Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь відновлювати деформоване висловлювання, уставляючи потрібні за змістом займенники.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

світлий, приємний настрій сумний настрій спокійний настрій душевний настрій активний настрій творчий настрій «Квітка настрою» Яку квітку ви візьмете сьогодні на урок?

Номер слайду 3

Лужецька Леся Богданівна – старший викладач кафедри філологічних дисциплін. Сьогодні тема в нас нова: Займенник – це частина мови, Яка об’єднує слова, Що ні особи, ні предмета, Ні рис прикметних будь – яких, Ні якості не називають, А тільки вказують на них.   Епіграф уроку:

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Мета:   навчальна: поглибити знання учнів про займенник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки й синтаксичну роль. розвиваюча: формувати в учнів загальнопізнавальні вміння знаходити займенники в тексті, визначати їх морфологічні ознаки й синтаксичну роль у реченні, розвивати мовну, соціокультурну та комунікативну компетентності. виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу прищеплювати шестикласникам любов до рідного слова, усної народної творчості

Номер слайду 6

Лінгвістичне дослідження Марина щоранку прокидалася перша. Я щоранку прокидалася перша. Зелений автомобіль промчав вулицями міста. Якийсь автомобіль промчав вулицями міста. Мама поклала багато подарунків під ялинку. Мама поклала стільки подарунків під ялинку.

Номер слайду 7

КОРОЛІВСТВО МОРФОЛОГІЯ

Номер слайду 8

Аеромобіль

Номер слайду 9

Станція « Наша казка» Числівник Прислівник Займенник Іменник Дієслово Прикметник

Номер слайду 10

Станція «Самий допитливий» Так, справа в тому, що раніше в граматиці існувала тільки частина мови, яка називалася „ІМЕНА”. Вона об’єднувала іменники, прикметники і числівники. В російській мові і досі збереглися ці назви: „ имя существительное”, „имя прилагательное”, „имя числительное”. А займенник замінював так звані „імена”, тому його так і назвали ЗАЙМЕННИК, тобто „замість імені”.

Номер слайду 11

Станція «Такий займенник» Займенник це самостійна частина мови, що вказує на ______, ______,___________,________,але не називає їх. Відповідає на питання: Хто? Що? ? ? ? Змінюється за відмінками, ______________й_______________. У реченні виконує роль підмета,____________,___________ й інших членів речення. Має __ розрядів. Змінюється як іменник, як прикметник,як числівник. За значенням і граматичними ознаками займенники поділяються на три групи:займенники, що співвідносяться з __________(хто? що?): я, ти, ми, ви, він, вона, воно, вони, себе, хто, що… займенники, що співвідносяться з __________ (який? чий?):мій, твій, ваш, наш, займенники, що співвідносяться з __________ (скільки? котрий?): скільки, стільки.

Номер слайду 12

Станція « Деякі народні прикмети» Кажуть, що 1 лютого відзначається свято Святого Макарія Весноуказателя. Саме по погоді на Макарія судять про погоду в лютому. Якщо в цей день ясна погода, весну чекай ранню, гожу.. Якщо на Макарія мете заметіль, значить, саме такою буде погода впродовж усього лютого місяця. Кажуть: «заметіль на Макарія - весну довго чекати» Морозний день - до спекотного літа. Тепла погода на Макарія - прикмета того, що перша половина літа буде дощовою. Багато зірок на небі 1 лютого - зима буде тривалою, і потепління поки що чекати не доводиться.

Номер слайду 13

Фізкультхвилинка «Зимові чари» Покажіть рухами: - як падає сніжинка з неба, - як діти колядують, - як хлопчик засіває, - як дівчинка ліпить сніговика, - як сніговик тане, - як мама пече пампушки, - як родина прикрашає ялинку.

Номер слайду 14

Станція « Хто мудріший»

Номер слайду 15

Станція « Знає кожний» Перший сніг Нарешті наступила зима, яку ми так давно чекали. Вулиці почали потихеньку засипатись дрібним сніжком. Падав красивий, пухнастий, густий сніг, лоскочучи мої рожеві від морозу щоки та ніс. Сніг легенько похрустував під ногами. Навіть в повітрі відчувався запах снігу. Всі раділи снігу. Я просто обожнюю зиму за її казковість, чарівність, дивовижність.

Номер слайду 16

Станція « Зроби сам»

Номер слайду 17

Взаємоперевірка Кожна травичка на своєму корені росте. Щастя знає, хто шукає. То лиш курка від себе гребе. Син мій, а розум в нього свій. Милується сам собою, як чорт писанкою. У неї стільки правди, як у решеті води (Народна мудрість).

Номер слайду 18

Микола Вінграновський, Василь Стус, артист, Собінов, виборний Макогоненко, Самійло, Панас, Катруся, Матвійко, Сиваш, цейлон, кусінчик, кусючий, м'який, нашатир, Тимко.  Станція « Скільки уважних» Знайдіть займенники у словах:

Номер слайду 19

Микола Вінграновський, Василь Стус, артист, Собінов, виборний Макогоненко, Самійло, Панас, Катруся, Матвійко, Сиваш, цейлон, кусінчик, кусючий, м'який, нашатир, Тимко.  Перевір себе!

Номер слайду 20

Домашнє завдання: 1.Вивчити правила § 40, виконати впр. 356, 2. Виписати з художньої літератури шість приказок та прислів`їв із різними займенниками. 3. Замість крапок поставте відповідні займенники й утворіть нові слова. …рина, …кола, …мофій, …ок, …рій.  Пояснити значення слів Ярина, ярина. (Скористайтеся словником) Складіть з ними речення.

Номер слайду 21

Яка його роль у мовленні? А тепер прочитаймо, як прекрасно сказав про це поет Дмитро Білоус у своєму вірші "Злитки золоті": Чи ти задумувавсь, відкіль оті У нашій мові злитки золоті? Як намистини, диво калинове Частини мови! Який співець, поет, який письменник Уперше слово вигадав іменник? Іменник! Він узяв собі на плечі Велике діло - визначати речі... А поспитай звичайного займенника. За кого він у мові? За іменника! (Хоч може цей наш скромний посередник Замінювать числівник і прикметник.)  Займенник

Номер слайду 22

світлий, приємний настрій сумний настрій спокійний настрій душевний настрій активний настрій творчий настрій «Квітка настрою» Яку квітку ви візьмете сьогодні з уроку?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федоренко Віра
    Щиро дякую за чудову розробку уроку!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
17 травня 2018
Переглядів
3614
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку