Пригадаймо. Словник – це упорядкований в алфавітному чи тематичному порядку список слів;лексикографічний продукт, який містить впорядкований перелік мовних одиниць (слів, словосполучень тощо) з короткими їх характеристиками або характеристиками позначених ними понять, або з перекладом на іншу мову.
словникиенциклопедичнілінгвістичніРозкривають зміст поняття – подають опис предметів, явищ, подій, містять інформацію про видатних державних і політичних діячів, учених, діячів культури. Загальні (універсальні)Галузеві (спеціальні)Мають кілька основних типів і багато різновидів, але об'єктом описування в них завжди є саме слово
Електронні словникикомп’ютерна база даних, що містить особливим чином закодовані словникові статті, що дають змогу здійснювати швидкий пошук потрібних слів, часто з урахуванням морфологічних форм і з можливістю пошуку словосполучень (прикладів вживання), а також з можливістю зміни напряму перекладу (наприклад, українсько-англійський або англійсько-український). Переваги: Різке скорочення обсягу місця зберігання. Перевершення за обсягом слів. Швидкий пошук потрібного слова. Створення багатовимірного портрету слова. Мобільність
Практичне завдання: Прочитайте текст. Значення яких слів вам невідоме? Якими словниками доцільно скористатися, щоб знайти потрібну інформацію?Не можна приписати формування літературної мови одній людині. Літературна мова виростає зі співпраці визначних і менш визнаних сучасників і з переємності досвіду й змагань поколінь. Проте не можна заперечувати й того, що окремі індивідуальності — письменники, журналісти, мовознавці — можуть надати літературній мові виразнішого характеру в певному напрямі. Якщо в цьому сенсі і з цими застереженнями спитати, хто, які індивідуальності особливо вирішально позначили своєю діяльністю дальший розвиток української літературної мови, то не буде перебільшенням назвати троє прізвищ: Тарас Шевченко, Борис Грінченко, Олекса Синявський. Шевченко заклав перші загальнонаціональні основи української мови своєю геніяльною інтуїцією і своїм потужним впливом, зумовленим величиною його генія. Наступником поета став учитель Борис Грінченко. Своїм методичним підходом, своєю впертою працьовитістю й посидющістю дав досі неперевершену словникову, а в межах словника і граматичну, і правописну кодифікацію літературної мови. Третім прийшов Синявський, науковець і професор університету, що вніс у проблеми нормалізації глибоке знання, науковий досвід і методу, не тільки відчуття тенденцій, а й розуміння їх
1. Другий склад наголошений у словіА запитання. Б сантиметр. В одинадцять. Г завдання. Тестові завдання2. Букву і треба писати на місці обох пропусків у рядку. А невідомий інду..зм, переможний ф..ніш. Б великий еліпсо..д, беззаперечний тр..умф. В надміцний т..тан, радіоактивний цез..й. Г неповторна грац..я, визнаний пр..оритет
Тестові завдання{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}6. Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням. Фразеологізм1 неопалима купина2 земля обітована3 лепта вдовиці4 наріжний камінь. Значення А невеликий, посильний вклад Б вершина творчостіВ місце заповітної мріїГ те, що живе вічно. Д основа, базис
Домашнє завдання1. З'ясуйте за допомогою словників чи інтернетних джерел значення поданих слів. Свічадо, робітня, жовтавий, літепло, лівиця, сливе, рінь, пря, реченець, дивниця, пішаниця, десниця, дещиця, герць.2. Уведіть чотири слова (на вибір) в речення Корисні посилання: https://slovnyk.ua/ http://sum.in.ua/