Презентація до уроку української мови в 5 класі "Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи"

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів про пряму мову й діалог, розділові знаки при них; розвивати навички знаходити й виправляти пунктуаційні помилки, складати речення за схемами, діалоги; зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати культуру спілкування Тип уроку: узагальнення й систематизації знань
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок української мови в 5 класі Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи Підготувала учитель української мови Захарченко Маргарита Сергіївна

Номер слайду 2

Найвище щастя й радість людська – спілкування з людьми. В. Сухомлинський

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Я маю на меті… пригадати… закріпити… удосконалити…

Номер слайду 5

Інтерактивна вправа “Продовжити речення” Прямою мовою називається… Пряму мову супроводжують… Слова автора вказують … Пряму мову вимовляємо… тоном, слова автора… Пряму мову записуємо … Після прямої мови перед лапками можна вживати такі розділові знаки…, а після лапок - … Якщо слова автора передують прямій мові, то після них ставимо …

Номер слайду 6

Інтерактивна вправа “Продовжити речення” Після прямої мови перед словами автора вживаємо такі розділові знаки… Діалог передає розмову … осіб? Висловлювання співрозмовників у діалозі називають… Кожну репліку записують… Якщо перед реплікою є слова автора, то після них ставимо … Після репліки перед словами автора вживаємо такі розділові знаки … Слова автора після репліки чи прямої мови записуємо з… літери

Номер слайду 7

Творчий зоровий диктант (скласти речення за схемами) Са: «Пм!» Са: «Пм?» «Пм! – са, - пм!» «Пм!» - са. «Пм?» - са. «Пм, - са, - пм».

Номер слайду 8

Гра «Я - редактор» І група Бабуся онучці каже: —    Любцю мила, хоч перед їжею ти б руки мила. —    Не буду мити,— закричала внучка,— і так говорять, що я білоручка. Сергій Воскрекасенко ІІ група —    Не кидайсь хлібом, він святий,— в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій. —    Не грайся хлібом, то ж бо гріх! — іще до немовляти, щасливий стримуючи сміх, бувало, каже мати. М.Рильський  

Номер слайду 9

Гра «Я - редактор» ІІІ група Облітав журавель Сто морів, сто земель, Облітав, обходив, Крила, ноги натрудив. Ми спитали журавля: — Де найкращая земля? Журавель відповідає: — Краще рідної немає!  П.Воронько ІV група —    Звідки дощ іде? —    Із неба! —    Де іде той дощ? —    Де треба. Без дороги ходить скрізь — через поле, через ліс. —    А чи є у нього ноги? —    Та нащо дощеві ноги, коли ходить без дороги! Євген Гуцало

Номер слайду 10

Робота в групах Згадати етикетні формули: І група - слова привітання та прощання; ІІ група – висловлення вдячності; ІІІ група – побажання; ІV група – висловлення прохання; V група – слова вибачення.

Номер слайду 11

Контроль Попросити вибачення можна такими словами… (Пробачте; вибачте, будь ласка; даруйте; мені дуже шкода; прийміть щиросердне вибачення; перепрошую тощо.) Висловити вдячність можна за допомогою таких слів… (Дякую, щиро вдячний, красно дякую, висловлюю глибоку вдячність, дуже вдячний за допомогу.. тощо.) Висловити побажання можна такими словами…(Доброго здоров’я, на все добре, усього найкращого, бувайте здорові, щасти...) Висловити прохання … (Будь ласка, будьте ласкаві, прошу, будьте люб'язні, маю до тебе прохання…) Привітання…(Доброго ранку, добрий день, привіт, вітаю, мої вітання... ) Прощання…(На все добре, до побачення, прощавайте, до зустрічі, зустрінемося, бувайте…)

Номер слайду 12

Робота в парах Скласти діалог І ряд “Готуємося до зимівлі”. ІІ ряд “У лісовій школі”. ІІІ ряд “Новорічні свята”.

Номер слайду 13

Сьогодні на уроці я засвоїв… Найбільше мені сподобалося завдання… Удосконалив (-ла) такі навички… Труднощі викликало…

Номер слайду 14

Словом ти не скривдь ніколи, Слів багато в мові є. Ходиш ти давно до школи, Так що вибери своє. Слово лагідне лікує. Щире слово й доброту Людське серце тонко чує, Знай цю істину просту. Не мели дурниць брехливих, Словом ти не ображай. Слів багато є красивих — От найкращі й вибирай!

Номер слайду 15

Домашнє завдання Скласти діалог Середній рівень: “Відвідування однокласника”. Достатній рівень: “Про що говорять парти вночі?” Високий рівень: “Розмова з містом”.

Номер слайду 16

Додаткове завдання Скласти першу репліку діалогу з використанням відповідних до ситуації слів увічливості, висловлюючи вдячність: матері за смачну вечерю; сестрі за привітання на день народження; товаришеві за допомогу в навчанні.

Номер слайду 17

Переконструювати речення з прямою мовою на діалог Увечері батько питає хлопчиків: «Як ви сьогодні провели день?» Юрко відповів: «Я сьогодні посадив дерево». «Ти сьогодні добре прожив день», - сказав батько. «А я зайчика намалював», - вигукнув Миколка. «Ти теж добре прожив день», - похвалив тато. Петрик промовив: «Я сьогодні … в м’яча грав … і морозиво з’їв …» «У тебе сьогодні втрачений день», - сказав батько.

Номер слайду 18

Перевірка Увечері батько питає хлопчиків: Як ви сьогодні провели день? Я сьогодні посадив дерево! – відповів Юрко. Ти сьогодні добре прожив день, - сказав батько. А я зайчика намалював! - вигукнув Миколка. Ти теж добре прожив день, - похвалив тато. Я сьогодні … в м’яча грав … і морозиво з’їв … - промовив Петрик. У тебе сьогодні втрачений день… - сказав батько.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
12305
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку