Презентація до уроку української мови в 5 класі "Розділові знаки при узагальнювальних словах в реченнях з однорідними членами"

Про матеріал
Презентація містить теоретичний і практичний матеріал, який можна використовувати як безпосередньо на уроці, так і запропонувати учням для самостійної роботи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДВОКРАПКА І ТИРЕ ПРИ УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНИХ СЛОВАХ В РЕЧЕННЯХЗ ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ

Номер слайду 2

Пригадаймо!!!Узагальнювальне словоза значенням об’єднує одноріднічлени речення.є тим самим членом речення, що й однорідні члени. іменники, займенники, прислівникиможе бути і словосполучення

Номер слайду 3

Розділові знаки. Узагальнювальне слово може стояти перед одноріднимичленами речення або після них. Залежно від цього ставимотире або двокрапку. Якщо узагальнювальне слово стоїть ПІСЛЯ однорідних членів речення, то після них ставимо ТИРЕЯкщо узагальнювальне слово стоїть ПЕРЕД однорідними членами речення, то перед ними ставимо ДВОКРАПКУНа схемах узагальнювальне слово позначаємо так: Δ

Номер слайду 4

Поміркуй!!!ЧОМУ ТАК? Поясніть, чому в першому реченні біля виділениходнорідних членів ставимо тире, у другому – двокрапку, а в третьому не ставимо ні тире, ні двокрапки.

Номер слайду 5

Працюємо в зошиті1. У наших лісах ростуть хвойні дерева ялини сосни кедри смереки тис. 2. Ніколи не повертаються на-зад три речі час слово можливість. 3. Вишні у цвіту журлива річка й запашний луг усе це пов’язано з образом матері. 4. Просинаюсь я і чую пісню звідусіль з неба, з повітря, із землі. 5. Жито пшениця й овес усе разом поспіло й присохло.І. Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Обґрунтуйте вживання тире або двокрапки.ІІ. Підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова відповідно до їхньої синтаксичної ролі.

Номер слайду 6

Поміркуй!!!Прочитайте речення. Знайдіть у них логічні помилки. Поясніть суть допущених помилок. Тато помив весь посуд, тарілки, чашки, виделки. На пероні вокзалу були жінки, чоловіки, дівчатка та хлопчики, діти. У саду ростуть різні дерева: вишні, троянди, горіхи. На уроках ми читали твори поетів і письменників.5. У зоопарку ми не побачили багатьох тварин і бегемотів.6. Навесні зазеленіли поля, луки, гаї та цибуля.

Номер слайду 7

Працюємо з тестами1. Однорідними підметами ускладнено речення. А Треба полити гарбузи, кавуни, огірки й помідори. Б А від тата знову пахло хмарами, небом і трохи втомою. В Нутро дерева вiдгонило гiркуватим пилом, вощиною та живим яблуком. Г До нас на подвір’я прилітають такі гарні снігурі й синички, а деколи навіть дятел!2. Перед виділеним сполучником треба поставити кому в реченніА Уся вулиця співала та пританцьовувала. Б Полетіла б я до тебе та крилець не маю. В Треба підкреслити підмети та присудки. Г У лісі пахло листям, грибами та ожиною.3. Пунктуаційну помилку допущено в реченніА І трава, і людина скоряються рухові великого безмір’я. Б Баба вгадувала всі мої заміри, звідкись знала про всі мої денні гріхи. В Квітка наблизилася, охопила Славка теплим вогнем, щезла. Г Трава має розум, має слух, і пам’ять.

Номер слайду 8

Сьогодні на уроці ми…Дізналися…Навчилися…Потренувалися…Запам’ятали…

Номер слайду 9

Домашнє завдання2. Спишіть речення, уставляючи на місці пропусків наведені в рамці узагальнювальні слова та розставляючи розділові знаки.усе це / ранніх овочах / різні твори / канцтовари1. Підвищений уміст нітратів спостерігаємо в ... зеленійцибулі, редьці, буряку.2. Магазин пропонує ... ручки, маркери, стікери, теки, блокноти.3. Абрикос, магнолію, помідори, картоплю ... колись було завезено в Україну.4. У 5 класі вивчають ... міфи, легенди, казки, оповідання, вірші..1. Складіть і запишіть речення за кожною схемою. Обґрунтуйте розділові знаки.

pptx
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку