Контрольна робота змішаного типу з теми "Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення" допоможе вчителю визначити рівень знань та навичок учнів з даної теми.
Контрольна робота
з теми “ Словосполучення. Речення”
1. Словосполучення записано в рядку( 3 відповіді)
А весняне пробудження
Б захищати природу
В перед світанком
Г моя подруга
2. Запишіть словосполучення, визначте в кожному з них головне й залежне слово за зразком.
Відверта розмова, подрібнювати овочі, надзвичайно цікаво , бігти підстрибуючи.
3. Установити відповідність.
Речення |
Вид за метою висловлювання та емоційним забарвленням |
1. В неділю в ботанічному саду надибала я білочку руду |
А. Питальне, неокличне |
2. Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі? |
Б. Розповідне, неокличне |
3. Україна переможе! |
В. Спонукальне, неокличне. |
4. Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, опустіться, тихі зорі, синові під вії . |
Г. Розповідне, окличне |
4. До граматичної основи речення входять ... та ....
5. Переписати речення, підкреслити підмет.
Вербове листя опадає прямо в ставок.
6. Переписати речення, підкреслити присудок.
Хилить вітер жита понад шляхом.
7. Додаток виділено в реченні (1 відповідь)
А Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.
Б Ясен використовують у меблевій промисловості.
В У Кримських і Карпатських горах ростуть дуб, граб, ясен.
Г Ясен символізує пісенну душу, а також чоловічу чистоту й скромність.
8. Переписати речення,вставити пропущені букви. Підкреслити обставину.
У садоч..ку ходит.. виш..ня у віноч..ку.
9. Означення виділено в реченні (1 відповідь).
А Чергову попросили провітрити клас.
Б Класний керівник кличе чергову.
В Хто підмінить чергову на перерві?
Г У новій серії чекайте чергову пригоду!
10. Переписати речення, в дужках визначити вид за метою висловлювання, емоційним забарвленням. Підкреслити головні й другорядні члени речення.
Ой у лузі червона калина похилилася.(..., ...)
.