ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ: ЯКІ БУВАЮТЬ ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ; ЯК ПРАВИЛЬНО ВИЗНАЧИТИ ДОДАТОК У РЕЧЕННІ;ЧОМУ ВАЖЛИВО ЗАДАВАТИ ДВА ПИТАННЯ, КОЛИ ВИЗНАЧАЄТЕ ДОДАТОК;ЯКОЮ ЧАСТИНОЮ МОВИ НАЙЧАСТІШЕ ВИРАЖАЄТЬСЯ ДОДАТОК. ВИ ПОТРЕНУЄТЕСЯ: правильно інтонувати речення залежно від мети висловлювання та емоційного забарвлення; визначати головні й другорядні члени речення. СЕЗЬКО ТЕТЯНА
С. 155 , Впр.1. Визначити граматичну основу, додатки. Надписати над членами речення, якою частиною мови виражені.1. Я проснувся рано-рано і почув пташиний спів.2. Лежить натомлена земля, вся динями і сонцем пахне . 3. Немає пластиліну? 4. Дістану добру глину. 5. Із неї виліплю курчат і півня-забіяку. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯСЕЗЬКО ТЕТЯНА
АЛГОРИТМ РОБОТИ З РЕЧЕННЯМВизначаю підмет (хто? Що?)Визначаю присудок (що робити?)Чим виражений підмет і присудок( підписую зверху частину мови)Задаю питання до другорядних членів речення. Якщо це додаток, то два питання непрямих відмінків (кого?чого?...)Визначаю вид речення за метою висловлювання (розпов.,?, спонук.)За емоційним забарвленням (!, ! )СЕЗЬКО ТЕТЯНА
В неділю в ботанічному саду надибала я білочку руду ( розповідне, неокличне). 2. Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі? 3. Заглядає в шибку казка сивими очима, материнська добра ласка в неї за плечима. 4. Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, опустіться, тихі зорі, синові під вії . 5. Зоре моя вечірняя, зійди над горою… С. 152 Перепишіть речення. Після кожного з них укажіть, яке воно за метою висловлювання, емоційним забарвленням. Підкресліть граматичні основи, додатки. Запишіть питання до додатків. СЕЗЬКО ТЕТЯНА