Презентація до уроку української мови для учнів 5 класу з теми "Другорядні члени речення. Означення"

Про матеріал
Презентація до уроку української мови для учнів 5 класу з теми "Другорядні члени речення. Означення" відповідає вимогам Модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В.) У матеріалі вміщено визначення означення, практичні вправи, алгоритм роботи з реченням щодо визначення граматичної основи та другорядних членів речення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Другорядні члени речення. означення. Синтаксис та пунктуація. СЕЗКО ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА, УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ КАТЕГОРІЇ, З ПЕДАГОГІЧНИМ ЗВАННЯМ «УЧИТЕЛЬ-МЕТОДИСТ»

Номер слайду 2

ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ: Як визначити означення в реченні;від якого члена речення задавати питання до означення; якою частиною мови найчастіше виражається означення. ВИ ПОТРЕНУЄТЕСЯ: правильно інтонувати речення залежно від мети висловлювання та емоційного забарвлення; визначати головні й другорядні члени речення. СЕЗЬКО ТЕТЯНА

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Наш двір прикрашає лелече гніздо. У дитинстві я найбільше любила казки про лелек. Крила лелеки широкі, їхній розмах сягає двох метрів. Визначте, на яке питання — який? або чий? — відповідає кожне з виділених слів. Якими членами речення є виділені слова. СЕЗЬКО ТЕТЯНАПОМІРКУЄМО

Номер слайду 5

Означення — другорядний член речення, що вказує на ознаку предме- та й відповідає на питання який? чий? котрий? Найчастіше означення виражені прикметниками й займенниками, рідше — іменником: Наша родина любить гуляти в міському парку. Промені сонця просочуються крізь густі крони дерев. Означення під- креслюють хвилястою лінією ( ). Означення може залежати від підмета, додатка й обставини. СЕЗЬКО ТЕТЯНА

Номер слайду 6

Білі троянди урочисто стоять у скляній вазі (розпов.,неокл.)С. 160 Впр. 2. Прочитайте речення та знайдіть у них означення. Визначте, якою частиною мови кожне з них виражене. А сонце по-новому світилося у небі голубім . Тоненькі ялини розбрелися по схилах гір. Праворуч розрум’янилися під вранішнім сонцем білі вершини гір.4. Гілки сосни тягнуться вгору, до неба. 5. Усе море грає срібними хвилями. СЕЗЬКО ТЕТЯНАЗРАЗОКПРАКТИЧНА РОБОТА

Номер слайду 7

Прочитайте приказки й прислів’я та виконайте завдання. 1. Будь господарем своєму слову. 2. Від красних слів язик не відсохне. 3. Від меча рана загоїться, а від лихого слова — ніколи. 4. Гостре словечко коле сердечко. 5. Дурний язик попереду розуму біжить (Нар. тв.)А. Перепишіть речення та підкресліть головні й другорядні члени. Б. Над означеннями надпишіть, якими частинами мови вони виражені. В. Напишіть одним-двома реченнями, як ви розумієте зміст останньої приказки.*Красний — гарний, приємний. С.161 СЕЗЬКО ТЕТЯНА

Номер слайду 8

Запам’ятайте схему, яка допоможе вам правильно визначати синтаксичну роль слів у реченні. ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ Підмет Присудок Означення додаток обставина означення означення. Білі троянди урочисто стоять у скляній вазі й чекають свого адресата. СЕЗЬКО ТЕТЯНА

Номер слайду 9

АЛГОРИТМ РОБОТИ З РЕЧЕННЯМВизначаю підмет (хто? Що?)Визначаю присудок (що робити?)Чим виражений підмет і присудок( підписую зверху частину мови)Задаю питання до другорядних членів речення. Якщо це додаток, то два питання непрямих відмінків (кого?чого?...) Означення- який? яка? яке? чий?чия? чиє? котрий?Визначаю вид речення за метою висловлювання (розпов.,?, спонук.)За емоційним забарвленням (!, ! )СЕЗЬКО ТЕТЯНА

Номер слайду 10

СЕЗЬКО ТЕТЯНАПІДСУМОВУЄМОЯк визначити означення в реченні?Якими частинами мови найчастіше виражене означення?Як графічно підкреслимо означення в реченні?Яке значення, на вашу думку, мають означення у мовленні?

pptx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
3192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку