Презентація до уроку "Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Прикметник»"

Про матеріал
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Прикметник» Мета: повторити й узагальнити вивчене про прикметник, удосконалювати вміння знаходити прикметники у тексті, визначати їх морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати пам'ять, мислення, творчі здібності; прищеплювати любов до рідного краю. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань. Вид уроку: урок-подорож. Обладнання: карта Маньківського району, проектор.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентацію до урокупідготувала Гоменюк Олена Миколаївна,учитель української мови та літератури. Маньківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Маньківської районної ради Черкаської області

Номер слайду 2

Узагальнення і систематизація вивченого з теми «прикметник»

Номер слайду 3

Асоціативне мислення. Які асоціації у вас виникають зі словом Маньківка?

Номер слайду 4

Урок-подорож

Номер слайду 5

Карта подорожіМоньків ліс. Свячений яр. Широкий берег. Качка. Туркове поле. Джерелуха

Номер слайду 6

Міні-іспит

Номер слайду 7

Свячений яр. Відкриття пам'ятного знака у Свяченому яру

Номер слайду 8

Гра «Знайди прикметник» Прочитайте текст. Випишіть прикметники. Визначте їх рід, число, відмінок. В одному з боїв на території Маньківки польських жовнірів добре побили, і вони вирішили помститися за це місцевому населенню. Задум був страшний: на Великдень вирізати всіх жителів. Коли люди про це дізналися, тихо зібралися, озброїлися, хто чим міг, і пішли за село до яру. На дорозі, якою мав їхати ксьондз, зробили дерев’яні перепони, поклали догори зубами борони і організували засідку. Ксьондза та його загін було знищено. На місці кровопролитного бою селяни поклали хрести, викопали криницю, а яр назвали Свяченим.

Номер слайду 9

Урочище Джерелуха

Номер слайду 10

Широкий берег

Номер слайду 11

Урочище Качка

Номер слайду 12

ДОСЛІДЖЕННЯ-КОНСТРУЮВАННЯ Прочитайте текст. Від підкреслених іменників утворіть прикметники за допомогою суфіксів –ов, -ев, -єв. Позначте суфікси, поясніть написання. В ХІ-ХІІІ століттях тут було поселення. На горбі між двома річками є ознаки житлових приміщень. На цьому місці можна знайти черепки посуду, тертки для помолу зерна, скребла з каменю. На лівому березі Качки з місцевої руди виплавляли залізо.

Номер слайду 13

Туркове поле

Номер слайду 14

ДОСЛІДЖЕННЯ-КЛАСИФІКАЦІЯ Прочитайте текст. Випишіть окремо прикметники твердої і м’якої групи. Після війни з турками, у 1877-1878 роках, до Маньківки привезли понад 2 тисячі полонених. Жили турки спочатку в холодних казармах. Одяг у них був легкий, літній. Коли настала зима, полонені почали хворіти і вмирати. Оскільки вони мусульманської віри, ховали їх не на кладовищі, а за лісом в урочищі Качка. Потім всіх полонених турків вивезли в поле, і жили вони у вогких землянках. Холера поступово косила їх, поки всі не вимерли. Це місце і називається Туркове поле.

Номер слайду 15

МОНЬКІВ ЛІС

Номер слайду 16

Опишіть Моньків ліс (6-7 речень), добираючи якнайбільше прикметників. І група – «Ліс восени»,ІІ група – «Ліс взимку»,ІІІ група – «Ліс навесні»,ІV група – «Ліс влітку». ХВИЛИНКА ТВОРЧОСТІРОБОТА В ГРУПАХ

Номер слайду 17

«НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ»Екскурсія мені допомогла пригадати …Свої знання я використаю…Під час подорожі я дізнався (дізналася)…

Номер слайду 18

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОпишіть свої враження від сьогоднішньої подорожі (5-6 речень) і виконайте морфологічний розбір одного прикметника. 

pptx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
1544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку