Урок узагальнення знань передбачає підготовчу роботу учнів по групам, це урок - екскурсія країнами Стародавнього Сходу, дана презентація дозволяє побачити алгоритм підготовки до уроків даного типу
ТЕМА УРОКУ: «СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ. ПРОЩАННЯ ЗІ СТАРОДАВНІМ СХОДОМ»- повторити і узагальнити знання з теми; - згадати основні дати і терміни з теми; - закріпити знання про видатних історичних діячів епохи ; - визначити, який вплив справили східні цивілізації на хід подальшої історії людства Мета і задачі уроку
Номер слайду 2
Домашня робота. Достатній рівень: повторити матеріал підручника, вивчені терміни та персоналії з теми;Творче завдання: заповнити таблицю «Історія Стародавнього Сходу» за зразком у робочому зошитіЗразок таблиці
Номер слайду 3
- Щоб попросити слово, підніми руку;- Говори по темі, чітко, лаконічно;- Вислухай кожного, не перебивай. Не говори одночасно з іншими.- Намагайся зрозуміти точку зору іншого, навіть, якщо ти з нею не згоден.- Критично стався до думок, а не до людей.- Намагайся знайти найкраще вирішення проблеми.- Спонукай інших до участі в обговоренні.- Будь доброзичливим і толерантним. Правила роботи в групіДотримуйся правила «три не можна»- не можна говорити «все вже сказали»;- не можна відмовитись повідомити свою думку групі;- не можна ховати за висловлюванням поганий настрій.
Номер слайду 4
КОНКУРС № 2«Історична географія»План складання путівника - історія назви міста чи держави;- географічне положення, особливості природно-кліматичних умов;- найважливіші події, що там відбувались;- історія окремих споруд;- найважливіші персоналії, які колись там проживали;
Номер слайду 5
Стародавній Мемфісвізитна карточка держави1. На контурній карті позначте найцікавіше місто вашого маршруту , розкажіть нам, чому ви включаєте його в обов’язкову програму мандрівника за планом: Значення міста з політичної точки зору. Походження і значення назви міста. Географічне розташування. Хто був забудовником. Відомості з історичних джерел про історію поселенняІсторична доляІлюстративний матеріал
Номер слайду 6
Перевірка путівників
Номер слайду 7
КОНКУРС № 3«Словник мандрівника»Відправляючись в невідому країну , будь-який мандрівник може розгубитись, почувши незнайомі для себе слова. Ваше наступне завдання , скласти словник термінів і понять. Встановіть відповідність між термінами, поняттями і визначеннями, випишіть на свої маршрутні листи тільки ті, котрі стосуються вашого екскурсійного туру
Номер слайду 8
винаходи стародавніх єгиптян Гончарний круг. Норія – давнє водопідйомне колесо, яке діяло під дією течії річки. Стародавні єгипетські медичні інструменти
Номер слайду 9
Винаходи Стародавнього Шумеру
Номер слайду 10
Внесок фінікійської та ізраїльсько-іудейської цивілізації у культурну спадщину людства?1. Кольорове скло.2. Пурпурова фарба, що не втрачала кольору.3. Фінікійська абетка.4. Колонізація.5. Біблія. Сувої папірусу з міста Бібл. Кольорове скло – винахід фінікійців Пурпурова фарба для одягу
Номер слайду 11
Гра “чотири роди військ” – шахи. Цифри , якими користується весь світ (запозичені арабами, потім європейцями). Десяткова система лічби. Запровадили позначення нуля. Першими відкрили будову Сонячної системи. Вчення йоги. Винаходи індійців
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Конкурс № 7 «Історичне лото»Увага, команди! Ми переходимо до заключного етапу. Ваші маршрутні листи практично готові, не заповненим залишився тільки один розділ «Це цікаво». Перед вами ігрове поле з номінаціями питань. Ви можете вибрати всього одну номінацію, щоб заробити додаткові печаті і закінчити роботу над своїм маршрутним листом.
Номер слайду 14
Східна цивілізація внесла величезний внесок у розвиток людства. Сучасну історію Європи, жителями якої ми з вами є , важко уявити без досягнень жителів Стародавнього Сходу. Вже в дуже давні часи вчені Китаю, Індії, Дворіччя зробили багато важливих відкриттів в області астрономії, математики, медицини та інших наук, якими ми з вами користуємося і в сучасному світі. Греки і римляни, історію яких нам тільки належить дізнатися, багато взяли на Сході, а потім передали нашим предкам - слов'янам. Як це відбувалося, ми з вами обов'язково дізнаємося на уроках історії. До зустрічі на берегах Греції!ПІДСУМОК УРОКУ