Тема уроку. Уживання прийменників. Прийменник як засіб зв’язку у словосполученні. Ми повинні знати:правила вживання прийменників із певними відмінками іменників, займенників;правила милозвучності української мови. Ми повинні вміти:знаходити прийменники в реченні, правильно їх поєднувати з іменниками та займенниками; будувати словосполучення, речення, доречно використовуючи прийменники.
Дослідження-відновлення У кожного з нас є три вірних помічники: свіже повітря, сонце і вода. Вони допомагають стати менш залежними від примх погоди, захищають від застуди та грипу. Процедури оздоровлення за допомогою повітря, сонця і води називають загартовуванням. До процедур загартовування належать повітряні і сонячні ванни, умивання та обливання холодною водою, ходіння босоніж тощо.
Дослідження-моделювання. Змоделювати словосполучення, уживаючи слова, що в дужках, у відповідній відмінковій формі. З’ясувати, з якими відмінками найчастіше вживаються прийменники. Узятися за (робота); завдання за (зразок); іти по (гриби); сидіти по (права рука); бути при (влада); говорити при (свідки); гості зі (Львів); трапилося зі (я); відпочивали в (Херсон); зупинитися під (Київ); наближатися до (ліс). З трьома словосполученнями скласти речення.
Самостійна робота. Відновити прислів’я й приказки, дібравши продовження їх з другої колонки. Замість крапок уставити в або у. Пояснити чергування їх.…здоровому тілі той не думає … гості. Держи голову … холоді, ноги … теплі , той про те й говорить.…кого болять кості то і …траві ліки знайдеш.…кого що болить, проживеш довгий вік на землі. Хочеш вилікуватись, здоровий дух.
Робота в парах. Лінгвістична гра «Редактор» Відредагувати речення, правильний варіант записати. У час куріння в організмі відбувається розпад вітамінів. Із-за порушення форми грудної клітини починають неправильно функціонувати різні органи черевної порожнини. Про небезпеку ВІЛ-інфекції ми дізналися по розповіді вчителя.
Творча самостійна робота Перекласти словосполучення українською мовою . З’ясувати, які прийменники є відповідниками російського прийменника по. З двома – трьома словосполученнями скласти речення із ключовими словами «інфекція», «імунітет». Підкреслити у складених реченнях головні та другорядні члени. По многим причинам , по моему адресу , по возвращению , по выходным , по собственному желанию, дежурний по классу , по всем направлениям , сообщить по телефону .
Домашнє завдання. Обов’язкове. §34, с. 236 (знати зміст таблиці). На вибір. 1. Виконати вправи за підручником: 455 (усно), 456 (письмово).2. Виписати прислів’я, приказки, цитати, крилаті вислови про вплив тютюнопаління, алкоголю, наркотиків на організм людини. 3. Підготувати презентацію на тему: «Хвороби, що виникають внаслідок шкідливих звичок».