Презентація до уроку "Війна в Україні у дзеркалі роману А. Камю "Чума"

Про матеріал
Презентація міні- проєктів до уроку " Війна в Україні у дзеркалі роману А. Камю " Чума"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Війна в Україні у дзеркалі роману Альбера Камю “ Чума”

Номер слайду 2

Епіграф Найбагатший час минулий, найзагадковіший – майбутній,найвідповідальніший – теперішній (о. Ігор Цар).

Номер слайду 3

Кроссенс {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 4

Метафора ЗЛА Тару говорить: "Чума — не тільки хвороба, не тільки війна, це також смертні судові вироки, розстріл переможених, фанатизм церкви і фанатизм політичних сект, загибель безневинної дитини в лікарні. Бути "зачумленим" — це не лише готовність убивати, а й непротистояння насильству, примирення з тими, що вбивають. А. Камю шукає в людині сили, що піднімають супроти зла, і знаходить їх у самій природі людини, яка здатна кинути виклик Богові й Долі й одвічному хаосу.

Номер слайду 5

Словникова робота “Екзистенціалізм” – один із провідних напрямів у філософії ХХ ст. Роман-притча – великий епічний твір із моральною повчальною ідеєю. Хроніка – запис історичних подій у хронологічній послідовності. Фатальність - невідтворність подій у світі. Абсурд - безглуздя, нісенітниця. Стоїцизм — мужнє долання життєвих труднощів, страху,страждань.

Номер слайду 6

Завдання уроку  Камю писав: «Я поширив значення цього образу[чуми] на буття загалом». Тому у творі переплітаються світи — реальний (епіде-мія), алегоричний (боротьба з фашизмом) і філософський (боротьба із всесвітнім злом). Розкрити : В чому сенс людського життя?Як зберегти світло людської душі?Чому війна в Україні ,немов чума, знецінює вартість людського життя, топче і руйнуює людські надії, прагнення, сподівання.

Номер слайду 7

Міні – проект І “Три дні, які змінили світ…”Оран – чума Україна -війна

Номер слайду 8

Особливості міста ОРАНУНа перший погляд ЗВИЧАЙНЕТИХЕ І МИРНЕ-БРИДКЕБЕЗЛИКЕ МУРИ У СІРОМУ ПОПЕЛІНІ ПРО ЩО НЕ ДОГАДУЄТЬСЯВСЕ ПОТОПАЄ В БОЛОТІСКРІЗЬ ЛУШПАЙКИБРУДНІ СХОДИ

Номер слайду 9

ОСОБЛИВОСТІ МІСТА ОРАНУ Вигляд міста викликає огиду. Людина в ньому “ немов у глухій пастці ”, за мурами або затиснута між лещатами ветхих стін, почувається самотньою

Номер слайду 10

Люди10“ нудьгують і намагаються завести собі звички ”Працюють кохаються умирають“ все затісно переплелося і робиться з тим самим гарячкованим відсутнім виглядом ”“ працюють багато, “ люблять жінок, “ Хворіти завжди від рання до смер надто швидко неприємно, але кання, але аби пожирають одне в Орані “ хворийза багатіти ” одного ” по спражньому самотній ”

Номер слайду 11

Хроніка подій Місто і люди немов одне ціле: тихомирне місто – щирі люди, а разом – це прошарок сірого кольору, порожній усередині. Яке місто, такі й люди . Вони – його душа.

Номер слайду 12

  Шістнадцятого квітня, вранці, доктор Бернар Ріе вийшов зі своєї квартири і перечепився на сходах через дохлого пацюка. Вранці наступного дня консьєрж зупинив доктора і показав йому ще трьох дохлих пацюків. У бідних кварталах дохлих пацюків важко було підрахувати.  Вісімнадцятого квітня вже десятки пацюків повзли сходами, перебираючись із підвалу на горище, кількість пацючих трупів перевалила за сотню на день по всіх заводах, складах. Через кілька днів пацюки вилазили не поодинці, а скупчувалися, і навіть у центрі міста на сходах можна було бачити купи дохлих тварин. Занепокоєння мешканців , справжня паніка. Чума ! «Чума... стала спільною справою». Висновок: Люди повинні були зрозуміти,що кожен день їхнього життя під загрозою. У світі завжди існувала чума, як завжди існувала війна, але вони завжди заставали людей зненацька

Номер слайду 13

Хроніка воєнного вторгнення в Україну 21-го, владімір путін оголосив, що Москва "визнає  незалежність" на захопленихтериторіях Донбасу, при тому незрозуміло в яких кордонах.

Номер слайду 14

Хроніка воєнного вторгненння в Україну 22 лютого: відповідь Путіну, зустріч із Радою, мобілізація резервістів. Радбез перейшов у режим роботи 24/7. У Києві влада знала про ознаки неминучої катастрофи, але до останнього намагалась триматися за ілюзію звичайного життя

Номер слайду 15

Хроніка воєнного вторгнення в Україну 23 лютого: надзвичайний стан і зустріч з олігархами. Звернення президента до російських громадян"Того вечора президент був, як водій, який керує автомобілем вночі, максимальна зібраність", – пригадує в розмові з УП Зарівна. І треба визнати, що якби існував хоч мізерний шанс відвернути війну зверненням, то воно мало б бути саме таким, як у Зеленського 23 лютого.

Номер слайду 16

Хроніка воєнного вторгнення в Україну 24 лютого: вторгнення. Близько п'ятої ранку 24 лютого Київ прокинувся від ракетних ударів. У спальних районах Києва відбувався хаос: перелякані люди займали довгі черги до банкоматів, заправок, вишиковувались перед продуктовими магазинами й аптеками. Війна !!!

Номер слайду 17

Міні проект ІІ «Страждання дитини – то наш гіркий хліб……..» Чума милує порочних і вражає безгрішних. Захворів син слідчого Отона. Їм вже не раз доводилося бачити смерть дітей, але всі вони вперше знаходилися біля хворої дитини протягом усієї хвороби, хвилина за хвилиною. Тому страждання безвинного створіння вони сприймали особливо гостро — їм було соромно. Хлопчик корчився, трясся у лихоманці, а вони нічим не могли зарадити.

Номер слайду 18

У палаті розливалося денне світло. Ще п'ятеро хворих, які лежали на сусідніх ліжках, стогнали стримано, і здавалося, що вони змирилися з хворобою. Одна тільки дитина билася з чумою, віддаючи боротьбі останні сили. Маленькі пальці, схожі тепер на пташині пазурці, обережно перебирали ковдру. Хлопчик кричав… Крики хлопчика майже стихнули. Боротьба хлопчика за життя припинилася. Відкритий дитячий ротик уже мовчав, а на очах ще не висохли сльози Чума милує порочних і вражає безгрішних«Страждання дитини – то наш гіркий хліб, але без хліба душа наша захиріла б від духовного голоду» «І навіть на смертній постелі я не прийму цей світ Божий, де мордують дітей» «Страждання дитини – то наш гіркий хліб……..»

Номер слайду 19

Діти – забуті жертви війни. За даними організацій з надання допомоги дітям, нині близько 452 мільйонів дітей у всьому світі перебувають у зонах воєнних дій. Це майже вдвічі більше, ніж 20 років тому. Через бойові дії близько 27 мільйонів дітей не можуть навчатися в школі. В гарячих точках світу насильно завербували близько 250 тисяч дітей та неповнолітніх. Їх використовують як бійців, шпигунів, саперів або для сексуального рабства.

Номер слайду 20

Діти – забуті жертви війни. За перших 10 днів війни в Україні 38 дітей стали жертвами агресії російських війську Маріуполі загинув півторарічний хлопчик У місті Буча на Київщині двоє важкопоранених дітей померли через неможливість отримати медичну допомогу. На виїзді з міста Ірпінь російські війська відкрили вогонь по цивільних громадянах під час їхньої спроби евакуюватися з міста. Загинуло двоє дітей

Номер слайду 21

Принцеса з русявим волоссям. Ліза з мамою прямували на заняття з раннього розвитку. Внаслідок ракетного удару армії РФ дівчинка загинула просто у візочку. 17 липня її поховали у Сабарові. Внаслідок тодішнього обстрілу Вінниці загинуло ще троє дітей.

Номер слайду 22

Діти – забуті жертви війни. У результаті ракетного удару по Одесі, якого 23 квітня завдали російські війська, загинули 3-місячна дівчинка, її мама та бабуся. В Україні внаслідок повномасштабної збройної агресії російської федерації загинули 422 дитини, 804 – дістали поранення

Номер слайду 23

Діти – забуті жертви війни. Війна в Україні – це сумне нагадування про те, що діти завжди є найбільш вразливими та часто забутими жертвами воєн. Воєнні злочини проти дітей нерідко недостатньо задокументовують, а також переслідують та карають за них

Номер слайду 24

Міні- проект ІІІ “ Момент істини для героїв”Але перед тим, як перейти до аналізу образів головних героїв, слід зазначити, що Камю непокоїло не тільки зло саме по собі. Його хвилює позиція людини перед цим злом, невблаганною реальністю буття. Свідомість того, що остаточна перемога над злом недосяжна, не паралізує волю і розум головних героїв роману. “Межова ситуація” – це зупинена мить у житті людини, ситуація, коли втрачають сенс старі відповіді на запитання: Що я можу знати, у що я можу вірити, що мені робити? Адже такі відповіді мають сенс, коли ми віримо, що в житті є своя логіка і нам є на що сподіватися. Але щойно ми опинилися викинутими з нього, як довідуємося, що все в цьому світі вирішується без нашої участі.

Номер слайду 25

Філософська основа позиції героїв:

Номер слайду 26

». Характеристика героїв роману “ Чума” Їхні дії під час чуми{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГОЛОВНІ ГЕРОЇЇХНІ ДІЇ ПІД ЧАС ЧУМИРЕЗУЛЬТАТИ ЇХНІХ ДІЙДоктор РієСтоїчнобореться з епідемією чуми,думає про оточуючих,відчуваючи свою прилученість до доль інших людей, Ріє проявляє терплячість і твердість у боротьбі з чумою , лікує людей Потрібно бути божевільним, сліпим або негідником, щоб змиритися з чумою». Своїм прикладом надихав на перемогу, не дивлячись на те, що кожного дня був у «пеклі» серед хворих людей… залишився живий. Жан Тарру. Він з дитинства ріс в достатку, але, усвідомивши, що інші живуть гірше, вирішив присвятити своє життя допомозі їм. Через деякий час Тарру виявляє, що своїми спробами допомогти він часто робив ще гірше. Організовує перший добровольчий медичний загін, що допомагає боротися з інфекцією. В кінцевому підсумку цей герой гине від чуми напередодні перемоги над нею

Номер слайду 27

Характеристика героїв роману “ Чума” Їхні дії під час чуми{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГОЛОВНІ ГЕРОЇЇХНІ ДІЇ ПІД ЧАС ЧУМИРЕЗУЛЬТАТИ ЇХНІХ ДІЙРамбер. Незважаючи на багато пережите (воював в Іспанії), репортер залишається дуже емоційною людиною. Випадково опинившись в зачумленому місті, він намагається вибратися з нього заради повернення до коханої дружини. Спочатку він поводиться так, як ніби все, що відбувається навколо не стосується його.змінює своє ставлення і, отримавши шанс врятуватися, залишається в місті і самовіддано бореться з чумою. Отець Панлю. Цей образ втілює в собі всі нюанси християнського світогляду. Спочатку він трактує епідемію як Господнє покарання за гріхи жителів міста. Однак з часом виявляється, що від зарази гинуть і невинні діти, і старі грішники. Незважаючи на це, священик не втрачає своєї віри і приймає те, що відбувається зі смиреннямстає помічником атеїста Ріє і піклується про хворих, не шкодуючи сил. Захворівши, священик відмовляється від лікування і приймає смерть з розп'яттям в руках

Номер слайду 28

Характеристика героїв роману “ Чума” Їхні дії під час чуми{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГОЛОВНІ ГЕРОЇЇХНІ ДІЇ ПІД ЧАС ЧУМИРЕЗУЛЬТАТИ ЇХНІХ ДІЙКоттар. Контрабандист Коттар - яскравий приклад тих людей, яким нещастя тільки на руку. Поки все гинуть від епідемії, він радіє наступило хаосу, через якого уникає в'язниці. Йому вдається заробити капітал під час страшного нещастя, проте внутрішня пустота і самотність призводять його до божевілля. На початку роману він намагається повіситися, але ця суїцидальна спроба більш схожа на крик про допомогу. За його показним байдужістю ховається самотність, з яким герой так і не справляється

Номер слайду 29

Герої Нескореної України Священний обов’язок сина — захистити матір, воїна — захистити матір-Україну. Іде війна своїм кривавим кроком,Ординці нищать села і міста,Та у боях запеклих і жорстоких. Народ на захист Батьківщини встав. Микола Савенець!

Номер слайду 30

«Відходь, я підірву міст разом із собою!..»: історія подвигу Героя України в перші дні вторгнення. Матрос Віталій Скакун здійснив насправді надзвичайний подвиг і став одним із перших, хто загинув, боронячи українську землю, у перші години широкомасштабного вторгнення російської орди в Україну. І, відповідно, став першим від початку вторгнення Героєм України. До того ж — єдиним, у кого у формулюванні підстави нагородження в Указі Президента України зазначено не просто «за особисту мужність і героїзм», а «за визначну особисту мужність і героїзм».

Номер слайду 31

Пілот Степан Тарабалка — Герой України посмертно. Пілот загинув 13 березня 2022 року. Йому було 29 років, десять із них Степан Тарабалка провів у польотах. Спочатку у ЗМІ його називали "Привидом Києва". Однак 30 квітня Командування Повітряних сил ЗСУ на своїй Facebook-сторінці повідомило, що "Привид Києва" — збірний образ пілотів 40 бригади тактичної авіації Повітряних сил.

Номер слайду 32

Стрілець-зенітник Роман Гломба — Герой України. Нацгвардієць Роман Гломба з Івано-Франківщини станом на 17 липня 2022 року збив з переносного зенітно-ракетного комплексу "Ігла" шість російських літаків та ракету. Перші три російські літаки Су-25 стрілець-зенітник знищив 29 квітня, 23 травня та 29 травня 2022 під час бойових чергувань поблизу села Мала Токмачка.19-річний боєць захищає українське небо на Запорізькому напрямку, тому в соцмережах українці назвали воїна "Запорізьким месником".

Номер слайду 33

Герої без зброїРятувальники ДСНС України без зброї в руках ведуть боротьбу з жахливими, катастрофічними наслідками війни. Щодня вони ліквідовують сотні пожеж, рятують людей, розміновують звільнені території країни, надають психологічну допомогу, доставляють гуманітарні вантажі - і все це з постійним ризиком для життя.І ми дякуємо за відданість та титанічну роботу нашим незламним героям без зброї.

Номер слайду 34

Герої Мостищини28 лютого героїчно загинув Дмитро Васюта із села Черневе. Воїну було лише 21 рік. ПЕРШИЙ воїн з МОСТИЩИНИ, який загинув , захищаючи Херсон. Кожна змарнована доля, розірване серце,Кожна розтоптана іскра людського життя –Все це сторицею, велетні, вам повернеться,Й не допоможуть ні гроші, ані каяття! Вікторія Чорній

Номер слайду 35

Юрій Музика6 жовтня Мостиська громада попрощалась із ще одним героєм!Юрій Музика - чудовий чоловік, люблячий батько, брат, хрещений, друг... Як багато планів було попереду... Але... Ворог прийшов на його землю, і не залишалось нічого іншого як стати на захист найдорожчого. Та ворожа куля не оминула нашого героя. Ми ніколи не пробачимо!

Номер слайду 36

Герої України нашого часу. Мар’ян Матуш був бійцем військової частини А 4220 і загинув під час виконання бойового завдання. Прощання з військовим відбулося 3 листопада. Загалом Мостиська громада втратила понад десяток своїх героїв Життя як вірш без пунктуації, а смерть поставить крапку і тире. 

Номер слайду 37

Лінію оборони тримають живі«Закодовані в нас імена, і обличчя ховає тінь. Ми таємно кладем за Країну життя…»На день народження його чекала вся родина, але він пішов у вічний політ…«Усі чотири роки моє життя наповнювали квіти. Не знаю, як тепер буду без нього…»Врятував життя побратима, але сам зазнав смертельних осколкових поранень…І жах, і кров, і смерть, і відчай,І клекіт хижої орди,Маленький сірий чоловічок. Накоїв чорної біди. Це звір огидної породи,Лох-Несс холодної Неви. Куди ж ви дивитесь, народи?!Сьогодні ми, а завтра – ви. Ліна Костенко

Номер слайду 38

Спільні риси чуми і війнизміна побуту: черги, нестача продуктів, води, мародерство; і чума і війна – це “ погранична ситуація ”: кожен робить свій вибір; виникає “проблема героїзму ”: чи вважати героями тих, хто просто чесно виконує свої обов’язки; виникає проблема “позитивного вчинку ”; і чума, і війна стосується всіх, не обираючи за становищем у суспільстві, багатством, віросповіданням; перемогти чуму і війну можна тільки об’єднавшись разом; чуму і війну можна перемогти, але немає гарантії, що вони не повернуться.

Номер слайду 39

Зло треба знищувати, не миритись з ним, попри те , що воно вічне. У романі викладена давня й вічно нова «трагічна мудрість»: потрібно мати добру волю, щоб і в безнадійній ситуації, усупереч розуму, не зломитися під натиском лиха і не тільки вистояти, а й під­тримати в біді своїх близьких і далеких людей-братів. «Чума» —роман-попередження, роман-пересторога і це також робить його явищем загальнолюдським і надчасовим. А. Камю писав « Я перебуваю між злиднями і сонцем. Злидні не дозволяють мені повірити,ніби все гаразд в історії. Сонце навчає мене змінювати світ і обожнювати життя.»

Номер слайду 40

Коли закінчиться війна

Номер слайду 41

. Підготуватися до написання творчої роботи Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лісницька Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
22 березня 2023
Переглядів
1521
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку