Мета: навчальна: вивчити основні властивості логарифмів та сформувати вміння й навички їх застосування до розв’язування вправ; розвиваюча: розвивати творче мислення, обчислювальні навички, вміння аналізувати, робити самостійні висновки; виховна: виховувати інтерес до математики, почуття відповідальності, культуру діалогу, впевненість при прийнятті рішень, уміння створювати умови для цілісного сприйняття загальної картини та орієнтуватись в нестандартних ситуаціях
Актуалізація опорних знань. Вправа: «Зарядка для розуму»а) Логарифм за основою 10 називають_______________ і позначають______. десятковимlg bб) Логарифм за основою e називають _______________ і позначають______.ln bнатуральним(е – ірраціональне число, e ≈ 2,7) 3) Вставте пропущені слова та вирази:
Мотивація навчання. Для чого взагалі потрібні логарифми? Яка від них практична користь? Мабуть, найкраще відповів на ці питання знаменитий математик, фізик і астроном П’єр-Симон Лаплас (1749-1827). На його думку, винахід такого показника, як логарифм, немов подвоює життя астрономів, скорочуючи обчислення кількох місяців в працю кількох днів. Деякі на це можуть відповісти: мовляв, любителів таємниць зоряного неба порівняно небагато, а іншим-то людям що дають логарифми? Говорячи про астрономів, Лаплас мав на увазі, перш за все, тих, хто займається складними обчисленнями. А винахід логарифмів дуже полегшив цю роботу.
Логарифми в житті людини. Властивості будови слухового апарату людини відповідає властивостям логарифмічної функції. Тому діапазон звуків, що сприяє вухо, низький – від шелесту листя до гуркоту грому. Досліди показали, що організм ніби «логарифмує» отримані ним подразнення, тобто величина відчуття приблизно пропорційна десятковому логарифму величини подразнення. Шкідливий вплив промислових шумів на здоров'я і продуктивність праці робітників спонукало виробити прийоми точної числової оцінки гучності шуму, які опираються на властивості логарифмів.
Тест-контроль (кожна вірна відповідь – 2 бали) Якщо ви набираєте 1 - 4 бали, то рівень засвоєння низький, 5-6 – середній, 7-9 – достатній, 10-12 – високий3) lg25lg 5 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД-1215202) Обчисліть: log318 - log32{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД96log316321) Обчисліть: log25 + log21,6{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД33,30,254log2 6,6
Тест-контроль (кожна вірна відповідь – 2 бали)4) Обчисліть: log95∙log581{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД405451205) Обчисліть: log3𝟓+𝒍𝒐𝒈𝟏𝟑𝟓 6) Обчисліть значення виразу: 𝟐𝟑𝒍𝒐𝒈𝟑𝟐 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД013227{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД-1log3𝟓1log350{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД-11log350
1. Чи задоволений ти своєю роботою на уроці? а) так; б) частково; в) ні; г) важко відповісти2. Яким чином ти збираєшся усунути прогалини? а) спитати у викладача; б) спитати у товариша; в) впораюсь сам (сама); г) не знаю3. Чи зміг би ти пояснити хід розв‘язку задачі своєму товаришу? а) так; б) частково; в) ні; г) важко відповісти4. Якій формі роботи на уроці ти надаєш перевагу? а) индивідуальній; б) у парі; в) колективній Виберіть картинку, що відповідає твоєму настрою на уроці: Рефлексія
Необхідність у складних розрахунках XVI століття швидко зростала. Наприкінці століття декільком математикам, майже одночасно, прийшла у голову ідея: замінити трудомістке множення на просте додавання, а ділення автоматично заменюється на больш просте и надійне віднімання. Чорний ящик №1
Псевдо математика с Луи де Фюнесом. Псевдо математика с Луи де Фюнесом. Знаменитый французский киношный комик Луи де Фюнес в молодости возможно тоже увлекался математикой. Роль репетитора за 37 лет жизни в кино ему, насколько я знаю, не довелось сыграть, но в каком то фильме в 50-х годах промелькнул забавный эпизод. Луи, с присущей ему безграничной фантазией дурачится у доски, записывая свою трактовку примера на вычисление 66 + 99. Что у него получилось — одному Фюнесу известно.
Как не правы те друзья, что утверждают смело: логарифмы – ерунда, не нужны для дела. Логарифмы – это всё:музыка и звуки, и без них никак нельзя обойтись в науке. Фізика - інтенсивність звуку (децибели). Астрономія – шкала яскравості зірок. Хімія – активність водневих іонів. Сейсмологія – шкала Ріхтера. Теорія музики – нотна шкала по відношенню до частот нотних звуків.Історія – логарифмічна шкала часу.