Презентація до уроку всесвітньої історії, 9 клас: "Доба Мейдзі"

Про матеріал
Презентація розроблена до уроку всесвітньої історії, який розкриває політичні процеси в історії Японії в кін. ХІХ на поч ХХ ст. за часів правління японського імператора Муцухіто
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДОБА МЕЙДЗІ В ЯПОНІЇ * Захід є захід, схід є схід, не зустрітися  їм ніколи.  Редьярд Кіплінг

Номер слайду 2

Завдання уроку Познайомитися з соціально – економічним та політичним розвитком Японії ІІ половини ХІХ століття; Розкрити суть революції Мейдзі та реформ 70 – 80-х років ХІХ століття; Визначити напрямки зовнішньої політики Японії; Вчитися аналізувати і узагальнювати матеріал. *

Номер слайду 3

Повторення з теми: “Російська імперія” 1. Позначте причини скасування кріпацтва. а) Поміщики вважали, що кріпацтво гальмує розвиток сільського господарства; б) кріпацтво гальмувало, заважало здійсненню промислового перевороту; в) кріпацтво сприяло поширенню внутрішнього ринку; г) кріпацтво гальмувало впровадження інтенсивних форм господарювання; д) кріпацтво зумовило поразку Росії в Кримській війні. *

Номер слайду 4

2. Співвіднесіть дати та події. 1 1861 р. а міська реформа 2 1864 р. б завершення військової реформи 3 1870 р. В земська реформа 4 1874 р. Г скасування кріпосного права *

Номер слайду 5

Опорні поняття і дати Опорні поняття: Сьогунат; Політика самоізоляції; Громадянська війна; Реставрація; Доба Мейдзі; Експансія; Мілітаризм Опорні дати: 1867 – 1868рр. – революція Мейдзі; 1868 – 1912 – доба Мейдзі. 1889р. – ухвалення Конституції Японії. *

Номер слайду 6

План Крах політики самоізоляції. Громадянська війна і революція Мейдзі. Реформування економічного та суспільно – політичного життя. Економічне зростання країни. Конституція 1889р. Зовнішня політика Японії. *

Номер слайду 7

Проблемне завдання За рахунок чого Японія змогла ввійти до числа провідних держав світу на початок ХХ століття? *

Номер слайду 8

*

Номер слайду 9

Цікаві факти про Японію 1. Японія - остання країна в світі, формально зберегла титул Імперії. Японська імператорська династія ніколи не переривалася. Правлячий сьогодні імператор Акіхіто прямий нащадок першого імператора Дзімму, що заснував Японію в 711 році до нашої ери. Цього року виповнилося Японії 2671. 2. У всіх північних містах Японії, де взимку випадає сніг, підігріваються тротуари і вулиці. При цьому в Японії немає центрального опалення. Кожен обігріває квартиру як може. 3. Японія - маленька країна, але тут багато всього самого великого. Тут знаходиться найдорожчий парк розваг у світі Disney Sea і чотири з десяти найвищих американських гірок. У Токіо найрозвиненіша система метро в світі і найбільший змішаний пішохідний перехрестя. *

Номер слайду 10

4. Японська мова складається з декількох рівнів ввічливості: розмовний, шанобливий, ввічливий і дуже ввічливий. Жінки практично завжди говорять, використовуючи шанобливу форму, а чоловіки - розмовну. *

Номер слайду 11

5. Гора Фудзіяма (Фуджі) знаходиться в приватному володінні. У синтоїстському храмі Хонг Сенге збереглася дарча від 1609 року, якою Сьогун передав гору у володіння храму. У 1974 році справжність дарчої підтвердив верховний суд Японії, після чого не мав іншого виходу, крім як передати гору у власність храму, тому що право власності в Японії є непорушним. *

Номер слайду 12

Особливості розвитку Японії до середини ХІХ століття СЬОГУН Князі Самураї Імператор ( релігійна влада ) *

Номер слайду 13

Особливості режиму сьогунату Влада перебувала в руках сьогуна ( полководця ) Князі і самураї – опора сьогуна Припинення феодальних усобиць Політика «самоізоляції» Японії Нагасакі – єдиний відкритий порт для голландців Розорення селян та самураїв Цехова організація виробництва Повільний розвиток капіталістичних відносин, вузькість внутрішнього ринку *

Номер слайду 14

Резиденція сьогуна Токугава *

Номер слайду 15

Токуґава Іеясу — засновник і перший голова сьоґунату в Едо (1603) *

Номер слайду 16

Токуґава Йосінобу, останній сьоґун, у французькій військовій формі (1867). *

Номер слайду 17

Крах політики самоізоляції В чому проявилася політика «самоізоляції» Японії? В який спосіб було ліквідовано політику «самоізоляції» Японії? На який період припадає «відкриття» Японії? Які наслідки для країни мало «відкриття Японії»? *

Номер слайду 18

Японська гравюра зображує голландців з телескопом в гавані Нагасакі *

Номер слайду 19

Порт Наґасакі. Вдалині видніється голландський прапор на штучному острові Дедзіма. *

Номер слайду 20

Японське зображення британського фрегата «Фаетон», який відвідав Нагасакі в 1808 р. *

Номер слайду 21

Японія під час комадора Перрі *

Номер слайду 22

Японська гравюра з зображенням експедиції Перрі *

Номер слайду 23

Причини громадянської війни (1863-1868) Панування феодальних відносин (високі місцеві податки, свавілля самураїв, вплив різних феодальних угруповань , пригоблення селян) Влада належала полководцю (сьогуну), а не імператору (мікадо). Розорення японських купців, ремісників. Нездатність сьогуна забезпечити розвиток країни та її незалежність. Розграбування країни провідними державами світу. Політика самоізоляції . *

Номер слайду 24

Громадянська війна 1866р. – утворення військового союзу проти сьогуна. 09 листопада 1867р. – сьогун добровільно передав владу в країні імператору. 3 січня 1868 року - указ про реставрацію прямого Імператорського правління та позбавлення сьогуна всіх привілеїв та більшої частини земель. Проти цього рішення виступили прибічники ліквідованого сьоґунату. Японія опинилася розколотою на два табори і вступила у громадянську війну. За японською назвою 1868 року вона іменувалася «війною року земляного дракона» — війною Босін. За півтора року Імператорський уряд зміг придушити опозицію збройним шляхом та об'єднати Японію під своєю владою. 1867 – 1868рр. – реставрація ( революція ) Мейдзі. Самураї з князівства Сацума, які боролися на боці імператора в період Війни Босін, 1860-е *

Номер слайду 25

Битва при Уено в громадянській війні Босін *

Номер слайду 26

Проголошення указу про реставрацію (1868) *

Номер слайду 27

Повернення влади Імператору *

Номер слайду 28

Переїзд Імператора в Токіо (“східна столиця”) *

Номер слайду 29

Складання присяги 6 квітня 1868 *

Номер слайду 30

Революція Мейдзі Період Мейдзі (яп. 明治時代, мейдзі дзідай) — період в історії Японії з 1868 по 1912 роки. Тривав від початку реставрації Мейдзі до вступу на трон імператора Тайсьо. Назва періоду Мейдзі походить від одноіменного девізу імператорського правління, який використовувався в Японії з 1868 по 1912 роки та означає «освічене правління». Період Мейдзі характеризувався модернізацією і вестернізацією Японії, створенням централізованої Японської імперії, переможними війнами з цинським Китаєм і імперською Росією, та приєднанням Тайваня і Кореї до Японії. * Імператор Муцухіто

Номер слайду 31

Поміркуйте, які реформи потрібні були державі для того, щоб стати врівень з провідними державами світу? *

Номер слайду 32

Реформи 70 – 80 рр. ХІХ ст. Реформа Суть Наслідки Адміністративна Аграрна Військова Релігійна Судова Освіти і культура Під час розгляду реформ складаємо таблицю “Реформи 70 – 80 х рр. ХІХ ст. в Японії “ *

Номер слайду 33

Адміністративна реформа указ про ліквідацію князівств і заснування префектур *

Номер слайду 34

Реформа освіти Школа Кайті — перша початкова школа в Японії *

Номер слайду 35

Реформа освіти Фукудзава Юкіті повчає молоду Японію *

Номер слайду 36

Європейська мода в Японії *

Номер слайду 37

Токіо в 1872 році *

Номер слайду 38

Реформа Суть Наслідки Аграрна Передача землі селянам на вигідних орендних умовах. Земля селян могла передаватися в спадок їх родичам Створені сприятливі умови для розвитку товарного виробництва. Обмежене велике землеволодіння Військова Запроваджена загальна військова повинність. Створені військові академії, школи, імператорська гвардія Зміцнена боєздатність армії. Підготовка до експансії на материку Адміністративна Знищення князівств. Запро­ваджені нові адміністративні одиниці — префектури Ліквідована влада місцевих князів. Створена централізована держава Освіти Запровадження загальної обов'язкової початкової освіти. Відкритий університет в Токіо На кінець XIX ст. покладено край не писемності. Японці могли вчитися за кордоном Фінансова Введена ієна — єдина грошова одиниця Зміцнення фінансів. Створення банків Судова Створені єдині суди й закони Подолання роздробленості, створення централізованої держави Перевіряємо виконання практичного завдання *

Номер слайду 39

*

Номер слайду 40

Економічний розвиток Японії в ІІ половині ХІХ століття Допомога держави у промисловому розвитку “Зразкові підприємства” Ліквідація цехів, внутрішніх кордонів та митниць Початок промислової революції ( 80-і роки ХІХ ст. ) Посилення ролі приватного капіталу Проникнення на ринки інших країн *

Номер слайду 41

“Дзайбацу в Японії” Зі спогадів іноземця, який відвідав Японію на початку XX ст «Ви можете приїхати до Японії на пароплаві, що належить «Міцуї», висадитися в порту, обладнаному «Міцуї», доїхати на трамваї «Міцуї» до готелю, збудованого тим-таки «Міцуї», читати видану «Міцуї» книжку при світлі лампочки, виготовленої на Міцуївському заводі». *

Номер слайду 42

Конституція 1889р. Особливості політичного життя. Які причини прийняття Конституції Японії? Які політичні партії виникли в Японії? Коли було прийнято Конституцію Японії? Який форма державного правління склалася в Японії? Скласти схему державного устрою Японії. *

Номер слайду 43

Імператор Мейдзі проголошує Конституцію *

Номер слайду 44

Схема державного устрою Японії за Конституцією 1899 ІМПЕРАТОР Уряд Японії Парламент Палата перів Палата представників *

Номер слайду 45

Основні напрямки зовнішньої політики Експансія: 1876 – Корея; 1894 – 1895 – Китай (колонії о. Тайвань, Пескадорські острови) Загострення російсько–японських відносин на Далекому Сході. 1904 – 1905рр. – російсько–японська війна. 1910р. – оголошення Кореї колонією Японії. Укладання договорів: 1902 – з Англією, спрямований проти Росії і проти США *

Номер слайду 46

Зовнішня політика Японії *

Номер слайду 47

Посольство Івакури Посольство Івакури перебувало закордоном протягом 1 року і 10 місяців — з грудня 1871 року по вересень 1873 року. Воно відвідало 13 країн: США, Британію, Францію,Бельгію, Голландію, Німеччину, Росію, Данію, Швецію, Італію, Австрію і Швейцарію. Початково посольство складалося з 46 чоловік, а з часом зросло до сотні. Мета: перегляд нерівноправних договорів *

Номер слайду 48

Кахванський інцидент збройний конфлікт між Японією і Корею, що сталався 1875 року в районі корейського острова Канхва, *

Номер слайду 49

Тайванський похід *

Номер слайду 50

Закріплення За рахунок чого Японія змогла ввійти до числа провідних держав світу на початок ХХ століття? Скласти сенкан до теми: Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків. 1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник) 2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника) 3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова). 4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. 5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок. *

Номер слайду 51

Домашнє завдання § 20 підручника Запитання І (1-8) на ст. 238-239 письмово § 15 – 19 повторити, ст. 240 – 241 *

Номер слайду 52

Дякую за увагу! *

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондаренко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бондаренко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гуленко Светлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Войтович Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Затинацька Віра
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Калашнік Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
ppt
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
19629
Оцінка розробки
4.9 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку