Даний матеріал створений до підручника "Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас." Щупак. В коментарях до слайдів є покликання на відео з ютуб-Каналу Книга-мандрівка. Україна , які ви можете використати щоб закріпити навички учнів відокремлювати міфи від реальної інформації.
Під час туристичних мандрівок вам, напевно, доводилося чути як екскурсоводи прикрашають історію туристичних об’єктів цікавими легендами.
Виявляється, що міфи існують і в наш час. І створюють їх люди, але дещо інакше, ніж у давнину. Сучасні міфи створюють шляхом додавання до реальної події, об’єкту чи постаті вигаданих деталей, властивостей. Іноді це відбувається ненавмисне, коли відсутні достатні докази для відображення достовірної історії.
Іноді міфи вигадують навмисне, щоб зацікавити певним об’єктом або сформувати стійке переконання щодо певних історичних подій, явищ, процесів, постатей.
Часом міфи сприймаються людьми як щира правда, «священна істина». Натомість вчені-історики закликають бути уважними і відрізняти історичні міфи від історичних фактів. Адже деякі міфи «романтизують» важкі криваві війни, інколи несуть в собі образу для певних спільнот. Міфи, які спотворюють певні події історії, є не просто неправдивими, а навіть шкідливими.
Прочитайте судження української науковиці Наталії Кривди і визначте, чому люди вірять у різні міфи.
«Ми саме віримо в міф. Сила міфу в його неспростовності та ілюзорності. Річ утім, що він завжди дуже емоційний та залучає особистий досвід. Тому коли ви намагаєтеся спростувати міф навіть через наукові аргументи, то можете зіткнутися з тим, що людині не потрібно нічого доводити. Вона «вірить», а значить «знає».