Презентація до уроку з предмета "Правила технічної експлуатації і інструкції" на тему: "Світлофори"

Про матеріал
Предмет «Правила технічної експлуатації і інструкції» викладається для підготовки майбутніх фахівців залізничного транспорту та є основним курсом, який ознайомлює учнів з основними положеннями та порядком роботи працівників залізничного транспорту України. Основними питаннями предмета є: норми утримання найважливіших споруд, пристроїв та рухомого складу і вимоги, які ставляться до них та система організації руху поїздів і принципи сигналізації. Правила технічної експлуатації обов'язкові для усіх підрозділів та працівників залізничного транспорту. Виконання правил технічної експлуатації забезпечує злагодженість усіх ланок залізничного транспорту, чітку та безперебійну роботу залізниць і безпеку руху. Тема «Світлофори" входить до розділу предмета: "Інструкція з сигналізації на залізницях України" і є обов’язковою для застосування підприємствами і організаціями залізничного транспорту України та визначає систему видимих і звукових сигналів для передачі наказів та вказівок щодо руху поїздів і маневрової роботи, а також види сигнальних приладів, за допомогою яких ці сигнали подаються. Виконання вимог сигналів, встановлених «Інструкцією з сигналізації на залізничному транспорті України», забезпечує безперервність і безпеку руху поїздів і маневрової роботи.
Перегляд файлу

СВІТЛОФОРИ

imageЗалізни́чний світлофо́р — пристрій для видимої сигналізації на залізницях, подає сигнали в будь-який час доби тільки світлом вогнів (а саме, кольором, миготінням, числом, розташуванням вогнів). Як правило, показання світлофора призначене для членів локомотивної бригади або для машиніста рухомого складу, а сам світлофор, за винятком локомотивного світлофора, є підлоговим пристроєм. Залізничні світлофори призначені для регулювання руху поїздів, маневрових составів, а також регулювання швидкості розпуску з сортувальної гірки. Також світлофори або додаткові світлові покажчики можуть інформувати машиніста про маршрут або якось ще конкретизувати показання. У зв'язку із загальною схожістю як за призначенням, так і по конструкції, до залізничних можна відносити і світлофори метрополітенів і легкорейкового транспорту.  

Світлофори за призначенням підрозділяються на:

image image image image

вхідні – дозволяють або забороняють поїзду прямувати з перегону на станцію; вихідні – дозволяють або забороняють поїзду відправлятися зі станції на перегін; маршрутні – дозволяють або забороняють поїзду проїжджати із одного району станції до іншого;

;прохідні – дозволяють або забороняють поїзду проїжджати з однієї блок-ділянки (міжпостового перегону) на іншу;

                                              image                                    image image

прикриття – для огородження місць перехрещень залізничних колій на одному рівні іншими залізничними коліями, трамвайними коліями і тролейбусними лініями, розвідних мостів і ділянок, які проходять з провідником; загороджувальні – вимагають зупинки в разі небезпеки для руху, що виникла на переїздах з черговим працівником, великих штучних спорудах і обвальних місцях, а також у разі огородження рухомого складу для огляду і ремонту вагонів на станційних коліях;

 

image

попереджувальні – попереджують про показання основного світлофору (вхідного, прохідного, загороджувального та прикриття); повторювальні – для повідомлення про показання вихідного, маршрутного і гіркового світлофорів, коли за місцевими умовами видимість основного світлофора не забезпечується;

image

локомотивні – для дозволу чи заборони поїзду прямувати перегоном з однієї блок-ділянки на іншу, а також попередження про показання світлофора, до якого наближається поїзд;

image

маневрові – дозволяють чи забороняють проведення маневрів;

 

image

гіркові – дозволяють чи забороняють розпуск вагонів з гірки.

image

Один світлофор може поєднувати декілька призначень (вхідний і вихідний, вихідний і маневровий тощо).

На ділянках, де зберігаються семафори, порядок їхнього застосування визначається Інструкцією з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України. Світлофори застосовуються лінзові  і прожекторні ; вони підрозділяються на щоглові, карликові і такі, що встановлюються на містках і консолях.

image

Світлофори поділяються на такі, що: нормально горять; нормально не горять.

Світлофори повинні позначатися буквами або цифрами. На кожному перегоні прохідні світлофори автоматичного блокування нумеруються, починаючи від вхідного світлофора, при цьому світлофори непарного напрямку позначаються непарними числами (1, 3, 5...), а світлофори парного напрямку – парними (2, 4,

imageimage6...).

При обладнанні двоколійних дільниць двостороннім АБ до номера прохідного світлофора, встановленого для неправильного напрямку руху, додається римська цифра, яка означає номер колії.

Станційним світлофорам присвоюється літери “Н” або “Ч” в залежності від напрямку руху. На вихідних світлофорах додатково цифрою вказується номер колії, до якої відноситься світлофор, а на додаткових вхідних до основної літери додається літера „Д”.

У позначеннях маршрутних світлофорів до літери “Н” (“Ч”) додається літера “М”, до яких можуть додаватися цифри для позначення номеру колії. Маневровим світлофорам привласнюється літера “М” з парним порядковим номером у парній горловині станції та з непарним – у непарній горловині.

Світлофорам прикриття привласнюються літери “НП” або “ЧП”.

image image
image

Загороджувальні світлофори позначаються літерою „З” та цифрою від 1 до 4, а попереджувальні до них літерою „П”.

Загороджувальні світлофори, що використовуються для огородження рухомого складу на станційних коліях, позначаються літерами „НЗ” або „ЧЗ” та цифрами, які вказують номер колії.

Попереджувальні та повторювальні світлофори позначаються літерою „П” та літером основного світлофора.

Основні значення сигналів, що подаються світлофорами (незалежно від місця встановлення та призначення їх), такі:

один зелений вогонь – «Дозволяється рух із встановленою швидкістю»; один жовтий мигаючий вогонь –« Дозволяється рух із встановленою швидкістю; наступний світлофор відкритий і вимагає проходження його із зменшеною швидкістю»;

image

один жовтий вогонь – «Дозволяється рух з готовністю зупинитися; наступний світлофор закритий»;

два жовті вогні, з них верхній – мигаючий, – «Дозволяється проходження світлофора із зменшеною швидкістю; поїзд прямує з відхиленням по стрілочному переводу; наступний світлофор відкритий»;

два жовті вогні – «Дозволяється проходження світлофора із зменшеною швидкістю та готовністю зупинитися біля наступного світлофора; поїзд прямує з відхиленням по стрілочному переводу»;

image

один червоний вогонь – «Стій! Забороняється проїжджати сигнал»;

один місячно-білий вогонь – «Дозволяється проводити маневри»; один синій вогонь – «Забороняється проводити маневри».

image

pdf
Додано
23 червня 2020
Переглядів
1549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку