Презентація до уроку української мови у 7 класі на тему "Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль "

Про матеріал

Презентація до уроку української мови у 7 класі на тему "Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль "

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Весна іде, красу несе,А тій красі радіє все. народна творчість

Номер слайду 3

Відредагуйте речення, виправивши орфографічні та пунктуаційні помилки. Мені дуже подобаєця гуляти парком будь якої пори року. Восени я люблю милуватися красою пожовклого листя, у зимку – прогулюватися по засніженим аллеям. А в літку парк стає самим красивим. Я люблю його чарівну посмішку. Але найбільше мабуть мені подобаються прогулянки навесні. Тихий голос парку чарує мене. Розстелений різно барвний килим , виблискуючи під сонцем, має ніжний вигляд. Я зачарована красою парку . Орфографічно-пунктуаційний практикум. Вправа «Я – редактор»

Номер слайду 4

Мені дуже подобається гуляти парком будь-якоїлюблю милуватися красоюпожовклоголистя, узимку – прогулюватися засніженимпоалеям. А влітку паркстаєнайкрасивішим. Я люблюйого чарівну посмішку. Але найбільше, мабуть, мені подобаютьсяпрогулянки навесні. Тихий голос парку чаруємене. Розстелений різнобарвний килим, виблискуючипід сонцем, маєніжний вигляд. зачарованакрасою парку.пори року. Восени я ЯВІДШУКАЙТЕ ФОРМИ ДІЄСЛОВАstyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underlinestyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 5

Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Номер слайду 6

Вправа «Мовна мозаїка»

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Мовний практикум Робота в групах. Знайти та підкреслити в тексті дієприслівники. І група – визначити вид. ІІ група – визначити час.

Номер слайду 9

  Територія парку, займаючи більше як пів гектара, простяглася вздовж міста. При вході в парк привітно вас зустрічають білокорі берізки-красуні. Їх,піклуючись, дбайливо вибілило сонце і розчесав вітер. Навесні, повернувшись з далеких теплих країв, у шпаківнях гніздяться пташки. Шпаківні змайстрували школярі, турбуючись про пернатих. Недільної днини алеями парку прогулюються кияни. Сидячи на лавках, люди спілкуються між собою або читають газети. На молодь, що любить розваги, чекають кінотеатри та концертні майданчики. Під вечір парк сповнюється людьми, що, приємно втомившись, поспішають додому.

Номер слайду 10

У поданих словах знайдіть зайве. Поясніть свій вибір. ГРА “Заблукало слово”

Номер слайду 11

1 Працюючи, сміючись, квітучі, глянувши.квітучі

Номер слайду 12

2 Хитаючись, зникають, граючи, походжаючи.зникають

Номер слайду 13

3 Співаючи, блукаючи, заперечуючи, забувши.забувши

Номер слайду 14

4 Спостерігаючи, знайшовши, пройшовши, сховавши.спостерігаючи

Номер слайду 15

Випишіть у дві колонки дієприслівники та дієприкметники . У кожному слові підкресліть другу від початку літеру, прочитайте закінчення прислів'я «Без діла…»Оснащуючи, кліпаючи, освітлюючі, надихаючи, оберігаючи, зиркаючі, слухаючі, підтримуючи, з’єднуючи, радіючі . ВПРАВА З КЛЮЧЕМ

Номер слайду 16

Дієприслівники Оснащуючи Кліпаючи Надихаючи оберігаючи Підтримуючи З‘єднуючи Дієприкметники. ОСВІТЛЮЮЧІЗиркаючіСлухаючірадіючіБез діла слабіє сила

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Альта́нка (пол. аltana від італ. altana — «тераса на даху») — невеличка садово-паркова споруда для відпочинку й захисту від сонця, дощу. За розміром поступається павільйону. ЛЕКСИЧНА ХВИЛИНКА

Номер слайду 21

Дерева, кущі, квіти, альтанка, ліхтарі, алея, лава, фонтан. Довідка: саджаючи, обкопуючи, поливаючи, милуючись, походжаючи, відпочиваючи, сидячи, дивлячись. ТВОРЧЕ МОДЕЛЮВАННЯ РОБОТА В ПАРАХ1) До поданих іменників доберіть дієприслівники з довідки, утворюючи словосполучення. 2) Складіть речення , використовуючи утворені словосполучення.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Синтаксично-морфологічний практикум. Зайшовши в парк, у вічі кидаються красуні ялинки.

Номер слайду 24

Вправа «Речення з дірками»Заповнити пропуски одним або двома словами.1. Дієприслівник – це________________ форма дієслова.2. Дієприслівник означає_________________,відповідає на питання­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­___________________________.3. Дієприслівник поєднує в собі ознаки ______________________ .4. У реченні виконує синтаксичну функцію ____________________________.5. У кінці дієприслівників завжди пишеться літера ______.

Номер слайду 25

Домашнє завдання ( на вибір)1)Записати 5-7 прислів’їв із дієприслівниками , визначити час і вид.2)Скласти діалог на тему «Прогулянка весняним парком», використовуючи дієприслівники, визначити час і вид.

pptx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
1443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку