Тема: Складнопідрядне речення з підрядним з'ясувальним, означальним і обставинним
Мета: навчити учнів розпізнавати складнопідрядні речення з підрядним з'ясувальним, означальним і обставинним; складати схеми таких речень, будувати їх і активно використовувати у власному мовленні; удосконалювати пунктуаційну грамотність; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з підручником; виховувати пошану до хліба, цікавість до прислів'їв.
Обладнання: підручник, таблиця «Складне речення», таблиця «Складнопідрядне речення», хліб, сніп.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Епіграф
А я стою, похилившись, думу гадаю,
Як тяжко той насущний люди заробляють
Т. Шевченко