Презентація до уроку з української мови. Вивчення складнопідрядних речень

Про матеріал

Тема: Складнопідрядне речення з підрядним з'ясувальним, означальним і обставинним

Мета: навчити учнів розпізнавати складнопідрядні речення з підрядним з'ясувальним, означальним і обставинним; складати схеми таких речень, будувати їх і активно використовувати у власному мовленні; удосконалювати пунктуаційну грамотність; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з підручником; виховувати пошану до хліба, цікавість до прислів'їв.

Обладнання: підручник, таблиця «Складне речення», таблиця «Складнопідрядне речення», хліб, сніп.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Епіграф

А я стою, похилившись, думу гадаю,

Як тяжко той насущний люди заробляють

Т. Шевченко

Зміст слайдів
Номер слайду 1

1 Сердюк Лариса Василівна,учитель української мови та літератури. Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Волноваської районної ради. Донецької областіСкладнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним, означальним і обставинним1

Номер слайду 2

А я стою, похилившись, думу гадаю,Як тяжко той насущний. Люди заробляють… Т. Шевченко. Епіграф до уроку2

Номер слайду 3

РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТІМЕННИК ДІЄСЛОВО ПРИКМЕТНИК натхнення кланявся осінньої перлина читав коханасадівник спіши людськагорбочок розумний злющий денна великі крайні3

Номер слайду 4

ХЛІБ НАШ НАСУЩНИЙ 4

Номер слайду 5

СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯСКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ З ПІДРЯДНИМ ОЗНАЧАЛЬНИМ(запитання який? у різних формах і відмінках)СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ З ПІДРЯДНИМ З'ЯСУВАЛЬНИМ(запитання відмінків)[ ] , ( ) СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ З ПІДРЯДНИМ ОБСТАВИННИМ(запитання обставин)[ ], ( )[ ], ( )5ppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 6

СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ЗПІДРЯДНИМ З'ЯСУВАЛЬНИМЧОГО?[ ],( )СПОЛУЧНИК ЯКІ не збагну ніколи, як вмістилося моє життя в маленькім слові “хліб“ 6ppt_x

Номер слайду 7

СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ЗПІДРЯДНИМ ОЗНАЧАЛЬНИМЯКИЙ? [ ],( )СПОЛУЧНЕСЛОВО ЯКИЙВтіша господаря колос, який він виростив із зернини. 7ppt_x

Номер слайду 8

СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ЗПІДРЯДНИМ ОБСТАВИННИМ УМОВИЗА ЯКОЇ УМОВИ? [ ] Як( ), ТО Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі. 8ppt_x

Номер слайду 9

СКЛАДНОПІДРЯДНЕ З ПІДРЯДНИМ ОБСТАВИННИМСпособу дії і ступеня. ЯК? НАСКІЛЬКИ? У ЯКІЙ МІРІ? ЯКИМ СПОСОБОМ?Місця. ДЕ? КУДИ? ЗВІДКИ?Часу. КОЛИ? ВІДКОЛИ? З ЯКОГО ЧАСУ?Причини. ЧОМУ? ЧЕРЕЗ ЩО? З ЯКОЇ ПРИЧИНИ?Мети. ДЛЯ ЧОГО? З ЯКОЮ МЕТОЮ? НАВІЩО? Умови ЗА ЯКОЇ УМОВИ?Допусту. НЕЗВАЖАЮЧИ НА ЩО?Порівняльним. ЯК? ЯК САМЕ? ПОДІБНО ДО ЧОГО?Наслідку. НА ЗАПИТАННЯ НЕ ВІДПОВІДАЄ 9

Номер слайду 10

СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ЗПІДРЯДНИМ ОЗНАЧАЛЬНИМЯКУ? [ ],( )ЯКА я стою, похилившись, думу гадаю,Як тяжко той насущний люди заробляють… 10ppt_x

Номер слайду 11

Недарма люди, творячи щоденну молитву,просять Бога: “ Хліб наш насущний дай нам сьогодні…”11

Номер слайду 12

Індивідуальне завдання: Написати твір – мініатюру : “Батьків хліб не навчить , як треба жить”12

Номер слайду 13

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВивчити правила. Виписати з художньої літератури по шість складнопідрядних речення з різними підрядними. Накреслитити схеми.13

pptx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
1284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку