Контрольна робота з української мови на тему "Складне речення. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення",

Про матеріал

Контрольна робота має на меті перевірити рівень засвоєння знань учнів 9 класу з теми "Складне речення. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення". Робота містить тестові завдання (з однією правильною відповіддю, на встановлення відповідності), а також практичні (поставити розділові знаки в реченнях, написати твір-роздум).

Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Складносурядні речення. Складнопідрядні речення.

Варіант 1

Завдання 1-5 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь.

1 б.

1. Складними називаються речення:

А. ускладнені різними синтаксичними конструкціями;

Б. поширені другорядними членами речення, передають додаткові повідомлення, роблять побіжні зауваження;

В. з кількома групами другорядних членів речення, залежних від складної  граматичної основи.

Г. утворені з двох чи кількох простих речень, об'єднаних у одне ціле за змістом та інтонацією

1 б.

2.  Складносурядним реченням, у якому частини пов’язані єднальним     сполучником, є речення:

А. Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої  ріллі, і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну (С. Добровольський).

Б. Чи то солов’ї щебетали, чи капали роси з туманів, чи трави співали квіткам? (Олександр Олесь).

В. Черемха клубочилась піною цвіту, а бузина ловила те пахуче шумовиння, піднісши вгору білі долоні (О. Донченко).

Г. Від Київської доби до сьогодні ікон майже не збереглося, але й кілька вцілілих свідчать про самодостатність київської іконописної школи.

1 б.

3. Між частинами складносурядного речення треба поставити крапку з комою в рядку  (розділові знаки пропущено):

А. Все зраділо, стрічаючи день і день зрадів, розцвітаючи, ясний, теплий, погожий (Панас Мирний).

Б. Випав сніг  і  забіліли сліди.

В. Мокрина намагалася заснути та сон їй не йшов (М.Івченко).
Г. Машину повело і ми згубили шлях (Л.Костенко).

1 б.

4. Складнопідрядним є речення:

А. Дніпро тече, і хвиля в серце б’є ( П. Перебийніс).
Б. Добре, коли людина вміє мріяти (В. Минко).

В. Або рибку їсти, або на дно сісти. (Нар. творчість).

Г. Звісно, нарізно нам важко і разом нам тісно (Нар. творчість).

1 б.

5. Після виділеного сполучника не треба ставити кому в реченні (розділові знаки пропущено):

А. Ластівка день починає а соловей його кінчає (Нар. творчість).

Б. Щороку вмирає трава і листя з дерев облітає (М. Луків).

В. Тепер я скрізь де світло і любов (П. Филинович).

Г. Не почитаєш три дні книжок і мова твоя стане безбарвною ( Китайське прислів'я).

 

Завдання 6-8 мають на меті встановлення відповідності.

До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

1 б.

6. Установіть відповідність між схемами та реченнями

1.Добре жити тому, чия душа і дума добро навчилися любить (Т. Шевченко).

А. [   ], (від яких).

2. Культурна людина та, яка залишається культурною на самоті  (О. Гончар).

Б. [  ], а [    ].

3.Віки летять, в неозорім морі єдине сонце для землі горить (П. Филипович).

В. [     ], (чия).

4. Єсть такі у світі речі, від яких душа сія (П. Тичина).

Г. [    ], ( яка…).

1 б.

7. Установіть відповідність.

 Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення

 

  1. одночасність

А. Гарні гості, та не в пору (Нар. творчість).

2 протиставлення

Б. Косили сіно лугове, і пахла мята (Ю. Кравченко);

3 зіставлення

В. То комиш упаде в око, то дим тріпоче в повітрі (М. Коцюбинський).

4 чергування явищ

Г. Пливи, косо, уплин за водою, а я піду услід за тобою (Нар. творчість).

1 б.

8. Установіть відповідність.

Вид підрядного речення

 

1 означальне

А. Не хочу я, щоб знов пекла мене війна в журбі (Гр. Тютюнник)

2 з’ясувальне

Б. Я їду туди, де мене чекає вільний степ (Микола Хвильовий).

3 обставинне місця

В. І дощ до ранку буде шепотіти святі слова, які я промовчу

4. обставинне часу

Г. Коли козак іде, земля гуде (Нар. творчість).

1 б.

9. Спишіть текст. Розставте розділові знаки.

 

Вітальня була залита сонцем, і в ній плавали срібні порошини. Жовті виграви грали на зеленій підлозі, і від надміру світла все повітря в кімнаті стало прозоре й трепетне. Дівчина підійшла до фортепіано і обережно відчинила кришку. Загадкова усмішка знову засвітилася на її обличчі, а пальці спокійно пішли по клавішах. (за В. Шевчуком)

3 б.

10.  Власне висловлювання

Складіть і запишіть  твір - роздум  « Мій ідеал вихованої людини», використавши у тексті  складносурядні та складнопідрядні речення.

  Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші  міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури, історичні факти або випадки з життя.  Зробіть висновки .

  У разі потреби використовуйте чернетку.

  Орієнтовний обсяг роботи – 120-150 слів.

Оцінювання

Завдання

Відповідь

Бали

1

Г

1

2

А

1

3

А

1

4

Б

1

5

Б

1

6

1-В; 2-Г;3-Б;4-А

1

7

1-Б; 2-А; 3-Г; 4-В

1

8

1-В; 2-А; 3-Б; 4-Г

1

9

 

1

10

 

3

9. Вітальня була залита сонцем, і в ній плавали срібні порошини. Жовті виграви грали на зеленій підлозі, і від надміру світла все повітря в кімнаті стало прозоре й трепетне. Дівчина підійшла до фортепіано і обережно відчинила кришку. Загадкова усмішка знову засвітилася на її обличчі, а пальці спокійно пішли по клавішах. (за В. Шевчуком)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Козак Марина Миколаївна
    Не можливо завантажити
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чабан Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
55577
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку