Контрольна робота має на меті перевірити рівень засвоєння знань учнів 9 класу з теми "Складне речення. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення". Робота містить тестові завдання (з однією правильною відповіддю, на встановлення відповідності), а також практичні (поставити розділові знаки в реченнях, написати твір-роздум).
Контрольна робота №2
Складносурядні речення. Складнопідрядні речення.
Варіант 1
Завдання 1-5 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь.
1 б.
1. Складними називаються речення:
А. ускладнені різними синтаксичними конструкціями;
Б. поширені другорядними членами речення, передають додаткові повідомлення, роблять побіжні зауваження;
В. з кількома групами другорядних членів речення, залежних від складної граматичної основи.
Г. утворені з двох чи кількох простих речень, об'єднаних у одне ціле за змістом та інтонацією
1 б.
2. Складносурядним реченням, у якому частини пов’язані єднальним сполучником, є речення:
А. Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі, і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну (С. Добровольський).
Б. Чи то солов’ї щебетали, чи капали роси з туманів, чи трави співали квіткам? (Олександр Олесь).
В. Черемха клубочилась піною цвіту, а бузина ловила те пахуче шумовиння, піднісши вгору білі долоні (О. Донченко).
Г. Від Київської доби до сьогодні ікон майже не збереглося, але й кілька вцілілих свідчать про самодостатність київської іконописної школи.
1 б.
3. Між частинами складносурядного речення треба поставити крапку з комою в рядку (розділові знаки пропущено):
А. Все зраділо, стрічаючи день і день зрадів, розцвітаючи, ясний, теплий, погожий (Панас Мирний).
Б. Випав сніг і забіліли сліди.
В. Мокрина намагалася заснути та сон їй не йшов (М.Івченко).
Г. Машину повело і ми згубили шлях (Л.Костенко).
1 б.
4. Складнопідрядним є речення:
А. Дніпро тече, і хвиля в серце б’є ( П. Перебийніс).
Б. Добре, коли людина вміє мріяти (В. Минко).
В. Або рибку їсти, або на дно сісти. (Нар. творчість).
Г. Звісно, нарізно нам важко і разом нам тісно (Нар. творчість).
1 б.
5. Після виділеного сполучника не треба ставити кому в реченні (розділові знаки пропущено):
А. Ластівка день починає а соловей його кінчає (Нар. творчість).
Б. Щороку вмирає трава і листя з дерев облітає (М. Луків).
В. Тепер я скрізь де світло і любов (П. Филинович).
Г. Не почитаєш три дні книжок і мова твоя стане безбарвною ( Китайське прислів'я).
Завдання 6-8 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
1 б.
6. Установіть відповідність між схемами та реченнями
1.Добре жити тому, чия душа і дума добро навчилися любить (Т. Шевченко). |
А. [ ], (від яких). |
2. Культурна людина та, яка залишається культурною на самоті (О. Гончар). |
Б. [ ], а [ ]. |
3.Віки летять, в неозорім морі єдине сонце для землі горить (П. Филипович). |
В. [ ], (чия). |
4. Єсть такі у світі речі, від яких душа сія (П. Тичина). |
Г. [ ], ( яка…). |
1 б.
7. Установіть відповідність.
Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення |
|
|
А. Гарні гості, та не в пору (Нар. творчість). |
2 протиставлення |
Б. Косили сіно лугове, і пахла мята (Ю. Кравченко); |
3 зіставлення |
В. То комиш упаде в око, то дим тріпоче в повітрі (М. Коцюбинський). |
4 чергування явищ |
Г. Пливи, косо, уплин за водою, а я піду услід за тобою (Нар. творчість). |
1 б.
8. Установіть відповідність.
Вид підрядного речення |
|
1 означальне |
А. Не хочу я, щоб знов пекла мене війна в журбі (Гр. Тютюнник) |
2 з’ясувальне |
Б. Я їду туди, де мене чекає вільний степ (Микола Хвильовий). |
3 обставинне місця |
В. І дощ до ранку буде шепотіти святі слова, які я промовчу |
4. обставинне часу |
Г. Коли козак іде, земля гуде (Нар. творчість). |
1 б.
9. Спишіть текст. Розставте розділові знаки.
Вітальня була залита сонцем, і в ній плавали срібні порошини. Жовті виграви грали на зеленій підлозі, і від надміру світла все повітря в кімнаті стало прозоре й трепетне. Дівчина підійшла до фортепіано і обережно відчинила кришку. Загадкова усмішка знову засвітилася на її обличчі, а пальці спокійно пішли по клавішах. (за В. Шевчуком)
3 б.
10. Власне висловлювання
Складіть і запишіть твір - роздум « Мій ідеал вихованої людини», використавши у тексті складносурядні та складнопідрядні речення.
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури, історичні факти або випадки з життя. Зробіть висновки .
У разі потреби використовуйте чернетку.
Орієнтовний обсяг роботи – 120-150 слів.
Оцінювання
Завдання |
Відповідь |
Бали |
1 |
Г |
1 |
2 |
А |
1 |
3 |
А |
1 |
4 |
Б |
1 |
5 |
Б |
1 |
6 |
1-В; 2-Г;3-Б;4-А |
1 |
7 |
1-Б; 2-А; 3-Г; 4-В |
1 |
8 |
1-В; 2-А; 3-Б; 4-Г |
1 |
9 |
|
1 |
10 |
|
3 |
9. Вітальня була залита сонцем, і в ній плавали срібні порошини. Жовті виграви грали на зеленій підлозі, і від надміру світла все повітря в кімнаті стало прозоре й трепетне. Дівчина підійшла до фортепіано і обережно відчинила кришку. Загадкова усмішка знову засвітилася на її обличчі, а пальці спокійно пішли по клавішах. (за В. Шевчуком)