Конспект інтегрованого уроку в 9 класі

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку

«Основні види складнопідрядних речень. База даних»

Тип уроку: інтегрований (українська мова та інформатика).

Методи навчання: бесіда, робота з текстом, смислове читання, робота з комп'ютером (створення бази даних).

Використана технологія: «Розвиток критичного мислення через читання та письмо».

Обладнання уроку: комп'ютери, проектор, презентація, відеофрагмент.

Перегляд файлу

      Учитель української  мови і літератури  Зінченко Алла Валентинівна

       Миколаївська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів  №26

Конспект інтегрованого уроку

«Основні види складнопідрядних речень. База даних»

Тип уроку: інтегрований (українська мова та інформатика).

Методи навчання: бесіда, робота з текстом, смислове читання, робота з комп'ютером (створення бази даних).

Використана технологія: «Розвиток критичного мислення через читання та письмо».

Обладнання уроку: комп'ютери, проектор, презентація, відеофрагмент.

Мета уроку:

освітня:

- систематизація знань з теми «Складнопідрядне речення» , «Створення і заповнення бази даних»;

- формування умінь визначати види  СПР;

- розвиток пунктуаційних навичок;

- формування умінь виділяти необхідну інформацію з різних джерел і представляти її у вигляді бази даних.

 розвиваюча:

- розвиток навичок парної і групової роботи;

- розвиток навичок і здібностей критичного мислення (навичок зіставлення, формулювання і перевірки гіпотез, умінь аналізувати мовний матеріал, процес власної навчальної діяльності);

- формування вміння слухати і вступати в діалог.

виховна:

- виховання дбайливого ставлення до рідної мови;

- виховання шанобливого ставлення до чужої думки, культури навчальної праці, вимогливого ставлення до себе та своєї роботи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Слайд 1:

Цитата «Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе».                                                                                           Олесь Гончар

Питання: Як ви розумієте ці слова?

Слайд 2:  тестова перевірка знань учнів з використанням ТЗН -  goo.gl/dbr2uo

Слайд 3:

Питання: Про що ми сьогодні будемо говорити?  Схеми складних речень

Слайд 4:

Тема: «Основні види складнопідрядних речень.  База даних"

Питання: Яка мета нашого уроку?  (Відповіді учнів)

Записуємо число, Класна робота, тема уроку (  «Основні види складнопідрядних речень.База даних» )

III.Повторення та закріплення вивченого матеріалу

Слайд 5: Завдання 1

 Спишіть речення, разставте  розділові знаки .

Щоб не заблукати я вирішив повернутися на стежку. Недарма кажуть що діло майстера боїться. Гора на яку ми піднялися з іншого боку виявилася стрімкою.

Слайд 6:

Перевір.

 Слайд 7:

 «Бог Інтернету - це стислість і доступність думки. У жертву йому можна приносити все - точність, красу, стиль. У житті ми використовуємо дві мови: складну письмову і просту усну. Інтернет породив третю мову - проміжну. Він поєднав у собі точність першої і стислість другої.

У завданні 2 спробуйте зібрати воєдино материали підручників української  мови, інформатики та Інтернету.

Слайд 8: Завдання 2

1)  Створити БД «Види складнопідрядних речень », використовуючи матеріали підручника (§ 18, ст. 67 ) і мережі Інтернет.

2)  Чи логічною є думка, що підрядні частини відповідають на питання другорядних членів  речення? Відповідь обґрунтуйте.

3) Виконайте вправу 2 на ст.68

 І  варіант - А,В завдання,

 ІІ варіант-Б,В завдання.

 (Відповіді учнів)

Слайд 9: Завдання 3

Складіть речення про центральну вулицю вашого міста (села, селища) за поданими схемами й запишіть їх.

1. [ ], (яка).

 2. [ ], (що).

3. (Якщо), [ ].

 (Відповіді учнів)

V. Робота з текстом  

 Готуючись до іспитів, ми використовуємо різну інформацію. Сьогодні я пропоную вам один з прийомів роботи з текстом.  Він називається  «Смислове читання»

Завдання 3. У зошиті накресліть таблицю (слайд 10)

Подивіться на слайд (слайд 11).  З якими судженнями ви згодні, а з якими ні. Відзначте знаками + або - в лівому стовпчику таблиці   «До читання»

Прочитайте  спроектований текст :

Інтернет - «чудово» це чи «жахливо»?

Нещодавно я розмовляв  з  програмістом про те, що винайдена геніальна

штука - Всесвітня інформаційна мережа. За її допомогою всі знання людства стали доступні кожному. В той же час будь-яка людина, коли  користується комп'ютерною мережею, стає доступна спецслужбам і не захищена від різного роду зловмисників. Після появи мови і винаходу книги Інтернет став важливою подією в історії людської культури. У Стародавній Греції оратора, який виступав на площі в Афінах, чули не більше 20 тисяч чоловік. Це було спілкування в межах міста. Потім прийшла книга, яка розширила коло спілкування до території країни. З винаходом Всесвітньої мережі виник новий етап існування в просторі - земна куля. Так що ж виходить? Інтернет - на благо чи на зло? Кожен вирішує сам ...

Перевірте за текстом, які судження вірні, а які - ні. Відзначте знаками + або - в правому стовпчику таблиці «Після читання»

Слайд 12: перевірка  Піднесіть руку  ті, у кого всі відповіді правильні. Хто помилився?

Робимо висновки  (думки учнів)

Слайд 13: Запам'ятай!

Читати будь-який текст треба уважно, усвідомлено, вдумуючись в зміст.Щоб  не потрапити в «пастку», не прийняти  неправдиву інформацію за істину, перевіряйте  факти, дати, імена, судження.

VI. Підсумок уроку

Слайд 14

Інтернет постійно збільшує вплив на сучасну українську мову. Змінюються звичні всім норми, а мова все одно розвивається.

 “Мова – це наша національна ознака, в мові – наша культура, сутність нашої свідомості.”              Іван Огієнко

Пропоную  переглянути  відеофрагмент про українську мову    https://www.youtube.com/watch?v=ZFcbJEVmk4g

VII. Рефлексія

 Чи  вважаєте ви корисним сьогоднішній інтегрований урок?  Чому?

Що вам здалося найцікавіше?

Що нового ви дізналися на цьому уроці?

Чи вважаєте Ви, що подібний урок мотивує розумову діяльність учнів?

VІІІ.  Домашнє завдання за вибором учня:

  1. §18, ст. 69  вправа 7(а,б);
  2. §18, goo.gl/qohVrz
docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку