Презентація до уроку з всесвітньої історії на тему: "РИМСЬКА ІМПЕРІЯ ДОБИ ПРИНЦИПАТУ"

Про матеріал

Презентація до уроку з всесвітньої історії на тему: "РИМСЬКА ІМПЕРІЯ ДОБИ ПРИНЦИПАТУ", яку можна використати і на уроці узагальнення та систематизації знань з теми «РИМСЬКА ІМПЕРІЯ». Работа з презентацією на уроці здійснюється вчителем. Доцільно використовувати мультимедійний проектор с пультом керування, щоб не обмежувати рухи вчителя. Для перемикання слайдів можна звернутися до помічника.

Презентація виконана за допомогою програми Microsoft Office PowerPoint. Работа збережена у форматі, який повністю сумісний з PowerPoint 2007. У презентації використовуються ефекти анімації, які дозволяють наглядно відтворити епоху Стародавнього Риму за імперської доби».

Інструкція з використання презентації. Презентація використовується на уроці вчителем, він перемикає слайди відповідно до хронології уроку. Презентація складається з 40 слайдів. У презентації використовуються ефекти анімації, карти, схеми, ілюстрації, історичні задачі, глосарій термінів та понять, таблиці тощо. Презентація має навчальний характер. Вона дозволяє повторити й узагальнити матеріал, перевірити знання теми, познайомитися з новими поняттями, зробити висновки до теми.

Гарних Вам уроків!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

РИМСЬКА ІМПЕРІЯ ДОБИ ПРИНЦИПАТУ

Номер слайду 2

Розв`яжіть історичну задачу Гай Юлій Цезар загинув у 44 р. до н. е. у віці 56 років. Коли він народився?Розв`язання (44 + 56 = 100 р. до н. е.)ppt_x

Номер слайду 3

Бесіда за питаннями та завданнями1. Що таке тріумвірат?2. Коли в Римі було встановлено диктатуру Гая Юлія Цезаря?3. За яких обставин загинув Юлій Цезар?4. Назвіть риси Римської республіки.ppt_x

Номер слайду 4

Риси Римської республіки РИМСЬКА РЕСПУБЛІКАУправління у провінціях здійснюють проконсули та претори. Державні посади – виборні (народні трибуни, магістрати)Збройні сили підпорядковані сенату. Обмежений термін обрання урядовців. Наявність колегіальної влади (сенат – Народні збори – коміції)

Номер слайду 5

Історичний кінозал Демонстрація уривку із фільму «Гладіатор» (режисер — Рідлі Скотт, 2000 р.) Запитання1. Опишіть, як ви уявляєте Рим у ІІ ст. н. е. Чи змінився він відтоді? Як саме?2. Чому воїни після бою вітали не імператора, а генерала легіону Максимуса?ppt_x

Номер слайду 6

Періодизація історії стародавнього Риму царський період (753 – 509 рр. до н.е.), що розпочався утворенням Риму та завершився вигнанням останнього царя Тарквінія Гордого та встановленням аристократичного республіканського ладу; республіканський період (509 – 31 рр. до н.е.), який був добою становлення Риму як непереможного військово-політичного механізму;період ранньої Імперії (31 р. до н.е. – 193 р. н.е.), впродовж якого Римська держава досягла найвищої могутності та процвітання; період пізньої Імперії (193 р. – 476 р.), коли відбувся перехід від завойовницької стратегії до оборонної, спрямованої на утримання захоплених територій і збереження цілісності держави.

Номер слайду 7

Періодизація історії стародавнього Риму У період ранньої Імперії (31 рік до н.е. – 193 рік н.е.) Римська держава сягнула вершини своєї могутності та процвітання за умов установленого Октавіаном Августом “римського миру”, а також великих успіхів у справі романизації підкореного населення. Колізей. Сучасний вигляд

Номер слайду 8

Періодизація історії стародавнього Риму Для періоду пізньої Імперії (193 – 476 рр.) характерні були насамперед перехід від завойовницької політики до оборонної стратегії, спрямованої на утримання захоплених територій, а також запеклі спроби зберегти цілісність держави на тлі зростаючої анархії та перетворення армії з інструменту політики на чинник розкладання політичної системи. Арка Септимія Севера. Сучасний вигляд

Номер слайду 9

План вивчення нового матеріалу 1. Другий тріумвірат 2. Принципат Октавіана Августа 3. Правління імператорів у І – ІІ ст.

Номер слайду 10

Другий тріумвірат 1) Чи могла існувати республіка після вбивства Цезаря? Чому?2) Якою була подальша доля Римської республіки?3) Чому республіка не могла існувати надалі?

Номер слайду 11

Другий тріумвірат Криза, що тривала майже століття (ІІ―І ст. до н. е.), привела до завершення періоду республіки. У завойованих територіях, провінціях почалися повстання. У Римі спалахнула боротьба за спадщину Цезаря. На владу претендували Марк Антоній та Октавіан Август. Велику популярність здобув вірний помічник Цезаря ― Марк Антоній, який став консулом. Але несподівано для Антонія в Римі з’явився Гай Октавіан, юнак із патриціїв, якого Цезар усиновив кілька років тому, тож він став іменуватися Гай Юлій Цезар Октавіан.

Номер слайду 12

Другий тріумвірат

Номер слайду 13

Другий тріумвірат У 43 р. до н. е. три полководці-цезаріанці ― Октавіан, Антоній і Лепід уклали союз правителів ― другий тріумвірат. Тріумвіри здобули необмежені права «для впорядкування Республіки». Вони ввели війська в Рим і оголосили проскрипції. Почалася розправа з противниками Цезаря. Загинуло 300 сенаторів і 2 тис. багатих римлян, а їхнє майно було захоплено. Під час терору загинув і великий оратор Цицерон ― запеклий противник Марка Антонія. Цицерон

Номер слайду 14

Другий тріумвірат Тріумвіри поділили між собою Римську державу. Октавіан узяв собі Італію і західні провінції. Антоній вирушив у східні провінції, де одружився з єгипетською царицею Клеопатрою і залишився жити в Александрії. Лепіду дісталася Африка.

Номер слайду 15

Другий тріумвірат Незабаром Октавіан позбавив Лепіда влади тріумвіра. Октавіан і Антоній залишилися вдвох, проте й вони не змогли розподілити владу, і між ними почалася війна. У 31 р. до н. е. під час битви біля мису Акцій (береги Західної Греції) Клеопатра раптово наказала своїм кораблям повернутися до Єгипту. Антоній кинувся їй навздогін. Кілька днів воїни чекали повернення свого командира та, не дочекавшись, перейшли на бік Октавіана. Марк Антоній. Марк Антоній. Марк Емілій Лепід

Номер слайду 16

Другий тріумвірат Улітку 30 р. до н. е. Октавіан почав наступ на Єгипет і зайняв Александрію. Відчуваючи безвихідь, Антоній заколов себе мечем. Клеопатра VIIКлеопатра VIIОктавіан узяв у полон Клеопатру і наказав стежити за нею, щоб потім під час тріумфу привезти до Риму. Клеопатра вирішила покінчити життя самогубством. Вона наказала рабу принести зі смоковою (інжиром) змію, обдуривши варту. Від укусу змії і загинула Клеопатра. Анісе Лемоньє. Смерть Антонія (1780-ті)

Номер слайду 17

Другий тріумвірат Таким чином, Єгипет став звичайною провінцією Риму, а Октавіан залишився єдиним господарем володінь Риму. Це був період закінчення громадянських війн та водночас початок імперії. Хронологічно період імперії охоплює 27 р. до н. е. ― 476 р. (від правління Октавіана Августа до падіння Західної Римської імперії).

Номер слайду 18

Другий тріумвірат

Номер слайду 19

Принципат Октавіана Августа Яким було правління Октавіана Августа? Чи погоджуєтеся ви з твердженням європейських істориків, що Октавіан став римським доброчинником?ppt_x

Номер слайду 20

Реформи Октавіана Августа {93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Реформи в управлінніАдміністративно-територіальні реформи. Соціальні реформи та ре-форми культури. Возвеличення особи Відновив назву Риму як республіки; поновив владу сенату, народу, але зменшив кількість сенаторів (із 900 до 600). Пропонував посадо-вих осіб на вибори; проголошений принцепсом — перший висловлював свою думку в сенаті; створив спеціальні війська для особистої охорони та правопорядку ― преторіанців Території поділено між сенатом (мирні те-риторії) та Октавіаном (території, де перебу-вали легіони). Створено скарбниці принцепса ― фіск. Діяльність посадо-вих осіб залежала від волі принцепса. Здійснював будівни-цтво шляхів,акведуків. Підкорив землі Іспанії та Галлії. Побудував укріпле-ння. Будівництво хра-мів, базилік, цирків. Покровительству-вав літературі, в Римі проходили літератур-ні читання. Зменшив кількість рабів, надавши право їх відпускати; Допоміг багатодіт-ним отримувати пільги. Сенат присвоїв звання Август ― «священний»; проголошений імператором

Номер слайду 21

Кам`яний міст – акведук

Номер слайду 22

Базиліка Костянтина (аксонометрія) 312 р.

Номер слайду 23

Терміни та поняття Акведук (від латин. «аква»—вода, «дук» ― вести) ― римський наземний водогін у вигляді жолоба на високих кам’яних підпорах. Базиліка ― велика зала для судових засідань, ринкової торгівлі, дружніх зустрічей. Принцепс (від латин. «перший») ― сенатор, який був першим у списку сенаторів і мав авторитет та право першим висловлювати думку на засіданнях сенату. Принципат ― необмежена влада принцепса з одночасним збереженням республіканських органів влади. Преторіанці ― солдати особистої охорони полководця, згодом ― солдати привілейованої імператорської гвардії, яка брала участь у палацових переворотах. Прокуратор ― управитель господарства; за часів імперії ― урядовець, який відав податками, управитель імператорських провінцій.

Номер слайду 24

Колективне обговорення Чи досяг Октавіан того, що обіцяв здійснити на початку свого правління, — відродження республіки? Що про це свідчило?ppt_x

Номер слайду 25

Риси характеру Октавіана Августа Риси характеру Октавіана Августа. Невибагливий до їжі Не потребував вишуканості Піклувався про здоров`я Привітний

Номер слайду 26

Колективне обговорення Визначте спільні та відмінні риси в характерах Юлія Цезаря та Октавіана Августа. Юлій Цезарь. Октавіан Август

Номер слайду 27

Правління імператорів у І – ІІ ст. Чи згодні ви з висловом: «Август залишив після себе хорошу спадщину та поганих спадкоємців»? Свою думку поясніть. Що спільного було в правлінні Юліїв-Клавдіїв та Флавіїв?ppt_x

Номер слайду 28

Правління імператорів у І – ІІ ст.

Номер слайду 29

Правління імператорів у І – ІІ ст. Династія Юліїв - Клавдіїв Період правлінняІмператор. Діяльність, факти з життя14―37 рр. Тіберій Страта чиновників; припинення практики скликання народних зборів, їхні повноваження передано сенату37―41 рр. Гай Калігула Страта противників; занедбання армії41―54 рр. Клавдій Припинення масових переслідувань; завоювання Британії, Фракії, Мавританії54―68 рр. Нерон Імператор-співак, імператор-поет; вбив матір, дружину, сина, примусив накласти на себе руки філософа Сенеку; впроваджено в практику закон «Про образу величності»; ймовірно, вчинив пожежу в Римі; застосував практику марнотратства: роздавання хліба та влаштування видовищ для римлян; збільшено побори з населення

Номер слайду 30

Правління імператорів у І – ІІ ст. Династія Флавіїв Період правлінняІмператор. Діяльність, факти з життя69―79 рр. Веспасіан Налагоджено відносини з сенатом; запроваджено стримані грошові витрати; збільшено податки, впроваджено податок із громадських вбиралень; будівництво громадських споруд, створено можливість заробляти бідним; збудовано амфітеатр «Колізей» (вміщував 50 тис. глядачів)79―81 рр. Тіт Флавій Зміцнення влади в провінціях; розширене будівництво; підкорив Єрусалим під час Іудейської війни81―96 рр. Доміціан Роздавання дарунків бідним та преторіанцям; спустошення скарбниці

Номер слайду 31

Правління імператорів у І – ІІ ст. Династія Антонінів {21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Період правлінняІмператор. Діяльність, факти з життя96―98 рр. Нерва Припинення переслідування; наділення землею найбідніших; допомога сиротам та дітям жебраків98―116 рр. Марк Ульпій Траян Поновлено діяльність коміцій; відновлено відносини між імператором та сенатом; відновлено мережу шляхів, пожвавлено торгівлю; державне опікування сиротами та дітьми з бідних сімей; підкорено даків, завойовано Північну Аравію, Вірменію та Дворіччя; імперія досягла найбільших розмірів117―138 рр. Публій Елій Адріан Завершено війну з парфянами; споруджено оборонний «Адріанів вал» у Британії; створено державну пошту; підвищено зарплату чиновникам

Номер слайду 32

Правління імператорів у І – ІІ ст. Династія Антонінів Період правлінняІмператор. Діяльність, факти з життя138―161 рр. Антоній Пій Сенату повернено право управління італійськими землями; подальші завоювання в Британії; відбито напади германських племен161―180 рр. Марк Аврелій«Філософ на троні»; війна на Дунаї, півночі Італії, в Єгипті; злагоджене правління імператора та сенату180―192 рр. Коммод Марнотратство; участь у гладіаторських боях; збільшення платні воїнам, спустошення скарбниці; виникнення заворушень, початок голоду

Номер слайду 33

Правління імператорів у І – ІІ ст. Наступники Октавіана Августа залишили після себе не найкращу пам’ять. Діяльність імператорів І ст. н. е. пов’язана з викоріненням залишків демократії та пануванням диктатури: народні збори втратили свою роль; заборонялися і спалювалися небажані для імператорів книги; поширення практики страт, які застосовувалися до відомих сенаторів, письменників, простих людей тощо; у Римі з’явилося багато донощиків; панування страху та мовчання; правління імператорів спиралося на жорстокість та свавілля. Марк Аврелій

Номер слайду 34

Правління імператорів у І – ІІ ст. Проте в ІІ ст. ситуація в Римі змінюється на краще: встановилися нормальні відносини між імператором та сенатом; припинилися страти та гоніння;люди із заслання поверталися на батьківщину; донощиків було покарано; держава досягла найбільших розмірів. Марк Аврелій

Номер слайду 35

Правління імператорів у І – ІІ ст.

Номер слайду 36

Виконайте завдання 1. Визначте ім’я історичної постаті за описом.1) Цей імператор походив із родини збирача податків у Малій Азії. Йому належить вислів «Гроші не пахнуть!» (Веспасіан)2) Уклав союз із германцями; називав себе Геркулесом; бився в амфітеатрі як гладіатор; став останнім імператором династії Антонінів. (Коммод)3) Філософ із роду Антонінів, більшість часу проводив у походах. (Марк Аврелій)4) Цей імператор боявся змови, тому вимагав, щоб обшукували сенаторів, які до нього підходили. Він «отримав Рим глиняним, а залишив мармуровим». (Октавіан Август)ppt_x

Номер слайду 37

Виконайте завдання 2. Відгадайте загадку. Що восьмий взяв у другого, щоб стати таким, як сьомий?(Як відомо, в липні 31 день. Місяць назвали на честь Цезаря. Після Юлія імператор Октавіан Август теж захотів назвати місяць на свою честь, тому взяв наступний, восьмий місяць. Але в ньому було 30 днів, а не 31, що ображало самолюбство Августа. Тоді він вирішив «забрати» один день у лютому і «додати» у восьмий місяць. Відтоді в липні та серпні по 31 дню, а в лютому ― 28 (29).)ppt_x

Номер слайду 38

Виконайте завдання 3. Доведіть або спростуйте твердження. Середземне море перетворюється на внутрішнє море імперії. Назвіть: 1) чотири риси імперії Октавіана Августа; 2) три основні причини, чому Октавіаном Августом було встановлено імперію, а не відновлено республіку; 3) два основні наслідки для розвитку Риму від установлення імперії. Яким був Рим у ІІ ст.? ppt_x

Номер слайду 39

Домашнє завдання 1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника. Перегляньте фільм «Гладіатор» (режисер — Рідлі Скотт, 2000 р.) та складіть кілька запитань до режисера. На контурній карті позначте територію Римської імперії періоду розквіту.

Номер слайду 40

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ленок Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коляда Анна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шудра Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кушнір Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
28 липня 2018
Переглядів
16691
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку