Мета (формувати компетентності): предметні – вміння аналізувати зміст твору, визнач. Ати його художні особливості, характеризувати героя, висловлювати власне враження стосовно прочитаного;ключові – спонукати учнів до самостійного пошуку; розвивати навички самостійної роботи, роботи з підручником, уміння критично оцінювати матеріал; інформаційну – уміння знаходити потрібну інформацію та презентувати її; загальнокультурну – вчитися поважати загальнолюдські чесноти, героїзм, виховувати почуття патріотизму та гуманізму.
Блиць-опитування: 1. Із якого міста виїжджав Ілля? 2. В якому селі жив Ілля? 3. Де зустрів він багато ворогів? 4. Яку посаду пропонують йому люди, коли він переміг ворогів? 5. Хто заблокував просту дорогу до Києва? 6. Скільки років не їздили люди прямою дорогою до Києва? 7. Як свистів Соловей? 8. Якою зброєю переміг Ілля Солов’я? 9. Ім’я київського князя. 10. Чому приїхав Ілля в Київ? 11. Як покарав Ілля Солов’я? 12. Де відбулось покарання? Індивідуальна робота: Онлайн-опитування: Чи уважний ти читач? (за билиною "Ілля Муромець та Соловей-Розбійник")https://docs.google.com/forms/d/e/1 FAIp. QLSca9 J9iu. G_Ex63da3u1w. Ivq. UKHVNq. PEt9 Ofin. IZHahytn. QJ8 A/viewform
Фізкультхвилинка «Ми богатирі» Дружно станемо раз - два - три (кроки на місці) Ми тепер богатирі! (руки зігнуті в ліктях) Ми долоню до очей піднесемо, (праву руку підносимо дашком до очей) Ноги міцні розставимо, Повертаючись вправо - озирнімось величаво. І наліво треба подивитися . Нахилилися вліво - вправо . (руки на поясі, нахили вліво - вправо) Виходить на славу!
Робота в групах:1 група – виписати епітети2 група – виписати гіперболи Епітет – художнє означення, що виділяє, підкреслює характерну рису, визначальну якість предмета, явища, поняття, героя. Гіпербола – засіб художнього зображення, що полягає в надмірному перебільшенні характерних властивостей чи ознак певного предмета, явища або дії.
Епітети: добрий молодець, славний город, чисте поле, сонця красного, місяця ясного, старий козак, стольний славний Київ – город, стрілу калену, тятиву шовкову, широкий двір, стременя булатного, палати княжії, князь стольнокиївський, славний молодче, Русь святую, буйну голову, славному козаку. Гіперболи: озера – річки перепливав, ліс ламав; на семи дубах сидів; усі трави – мурави в’януть, усі квіти обсипаються; всі мертві лежать
ЗАВДАННЯСКЛАСТИ СЕНКАН “ІЛЛЯ МУРОМЕЦЬ”1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Домашнє завдання (ОДНЕ НА ВИБІР)Розв'язати кросворд до билини «Ілля Муромець і Соловей – Розбійник».https://crosswordlabs.com/view/--2596 Користуючись своїми знаннями з географії, вирахуйте довжину шляху, який за текстом билини «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник» пройшов головний герой. Поміркуйте, чи можливо за один день здійснити таку мандрівку й подолати таку відстань?
Використані джерела1. Пилипенко Людмила. Урок за темою: Билина «Ілля Муромець і Соловей - розбійник». Ідеал воїна - захисника в билині. – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/tema-bilina-illya-muromec-i-solovey---rozbiynik-ideal-vo-na---zahisnika-v-bilini-69186.html2. Турик В. І. Урок за темою: «Ілля Муромець і Соловей - розбійник». РеальністьІ художня вигадка в билині. Ідеал воїна – захисника. Утілення людських чеснот в образах героїв. Елементи фольклору. - Електронний ресурс. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/illya-muromec-i-solovey-rozbiynik-realnist-i-hudozhnya-vigadka-v-bilini-ideal-vo-na-zahisnika-utilennya-lyudskih-chesnot-v-obrazah-gero-v-bilin-elementi-folkloru-71122.html