Перегляньте уважно відео. Про яку людину говорять ваші однокласники, вчителі?
Номер слайду 2
Словник української мови Тлумачення, значення слова «патріот»: ПАТРІО́Т, а, чол. Той, хто любить свою батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви й подвиги. Словник української мови: в 11 томах. — Том 6, 1975. — Стор. 97.
Номер слайду 3
Тема уроку: Билина “Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині. Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.
Номер слайду 4
Мета (формувати компетентності): предметні – вміння аналізувати зміст твору, визнач. Ати його художні особливості, характеризувати героя, висловлювати власне враження стосовно прочитаного;ключові – спонукати учнів до самостійного пошуку; розвивати навички самостійної роботи, роботи з підручником, уміння критично оцінювати матеріал; інформаційну – уміння знаходити потрібну інформацію та презентувати її; загальнокультурну – вчитися поважати загальнолюдські чесноти, героїзм, виховувати почуття патріотизму та гуманізму.
Номер слайду 5
Кто сей витязь, богатырь младой?... Тонок, прям и величав собой. Взор его быстрей орлиного,И светлее ясна месяца. Кто сей рыцарь? - Илья Муромец. М. Карамзін. Епіграф до уроку
Номер слайду 6
https://wordart.com/6jwg5zc4n2q2/word-art%206 Завдання: віднайди та поясни основні поняття, пов'язані з жанром “билина”
Блиць-опитування: 1. Із якого міста виїжджав Ілля? 2. В якому селі жив Ілля? 3. Де зустрів він багато ворогів? 4. Яку посаду пропонують йому люди, коли він переміг ворогів? 5. Хто заблокував просту дорогу до Києва? 6. Скільки років не їздили люди прямою дорогою до Києва? 7. Як свистів Соловей? 8. Якою зброєю переміг Ілля Солов’я? 9. Ім’я київського князя. 10. Чому приїхав Ілля в Київ? 11. Як покарав Ілля Солов’я? 12. Де відбулось покарання? Індивідуальна робота: Онлайн-опитування: Чи уважний ти читач? (за билиною "Ілля Муромець та Соловей-Розбійник")https://docs.google.com/forms/d/e/1 FAIp. QLSca9 J9iu. G_Ex63da3u1w. Ivq. UKHVNq. PEt9 Ofin. IZHahytn. QJ8 A/viewform
Відповіді для перевірки: Люблячий син;Християнин;Захисник слабких, немічних, самопожертва;Сильний;Мужній;Має власну гідність й цінує волю;Захисник рідної землі;Патріот;Ілля Муромець.
Номер слайду 12
Фізкультхвилинка «Ми богатирі» Дружно станемо раз - два - три (кроки на місці) Ми тепер богатирі! (руки зігнуті в ліктях) Ми долоню до очей піднесемо, (праву руку підносимо дашком до очей) Ноги міцні розставимо, Повертаючись вправо - озирнімось величаво. І наліво треба подивитися . Нахилилися вліво - вправо . (руки на поясі, нахили вліво - вправо) Виходить на славу!
Номер слайду 13
Робота в групах:1 група – виписати епітети2 група – виписати гіперболи Епітет – художнє означення, що виділяє, підкреслює характерну рису, визначальну якість предмета, явища, поняття, героя. Гіпербола – засіб художнього зображення, що полягає в надмірному перебільшенні характерних властивостей чи ознак певного предмета, явища або дії.
Номер слайду 14
Епітети: добрий молодець, славний город, чисте поле, сонця красного, місяця ясного, старий козак, стольний славний Київ – город, стрілу калену, тятиву шовкову, широкий двір, стременя булатного, палати княжії, князь стольнокиївський, славний молодче, Русь святую, буйну голову, славному козаку. Гіперболи: озера – річки перепливав, ліс ламав; на семи дубах сидів; усі трави – мурави в’януть, усі квіти обсипаються; всі мертві лежать
Номер слайду 15
Індивідуальне завдання Зображення героя билин Іллі Муромця у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації)
Номер слайду 16
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=24e9ca0244db. Хвилинка для розваг
Номер слайду 17
ЗАВДАННЯСКЛАСТИ СЕНКАН “ІЛЛЯ МУРОМЕЦЬ”1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Номер слайду 18
Рефлексія уроку: за допомогою QR-коду перейдіть за посиланням та дайте відповіді на питання: https://www.mentimeter.com/s/3532ac8bf2493432fcd9703e4d0feb67
Номер слайду 19
Домашнє завдання (ОДНЕ НА ВИБІР)Розв'язати кросворд до билини «Ілля Муромець і Соловей – Розбійник».https://crosswordlabs.com/view/--2596 Користуючись своїми знаннями з географії, вирахуйте довжину шляху, який за текстом билини «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник» пройшов головний герой. Поміркуйте, чи можливо за один день здійснити таку мандрівку й подолати таку відстань?
Номер слайду 20
Розташуй ілюстрації до епізодів билини “Ілля Муромець…” в правильній послідовності https://docs.google.com/drawings/d/1p4 MON5 Xbnt. HHQ3i3 CWkc. Ekl4 SKw_g8 UIYbw5w4p. U0m8/edit
Номер слайду 21
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ІЛЛЯ МУРОМЕЦЬСОЛОВЕЙ-РОЗБІЙНИКзвідки родом звідки родом мета життя мета життя прагненняпрагненняхарактеристикахарактеристика. Створіть порівняльну таблицю образів Іллі Муромця та Солов'я-Розбійника
Номер слайду 22
Використані джерела1. Пилипенко Людмила. Урок за темою: Билина «Ілля Муромець і Соловей - розбійник». Ідеал воїна - захисника в билині. – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/tema-bilina-illya-muromec-i-solovey---rozbiynik-ideal-vo-na---zahisnika-v-bilini-69186.html2. Турик В. І. Урок за темою: «Ілля Муромець і Соловей - розбійник». РеальністьІ художня вигадка в билині. Ідеал воїна – захисника. Утілення людських чеснот в образах героїв. Елементи фольклору. - Електронний ресурс. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/illya-muromec-i-solovey-rozbiynik-realnist-i-hudozhnya-vigadka-v-bilini-ideal-vo-na-zahisnika-utilennya-lyudskih-chesnot-v-obrazah-gero-v-bilin-elementi-folkloru-71122.html