Презентація до уроку за темою "Оскар Уайльд. "Хлопчик-Зірка". Казкові персонажі. Їх характеристика".

Про матеріал
Презентація містить характеристики героїв твору: дроворубів, жінки дроворуба, який вирішив забрати немовля, старого священика, маленької доньки дроворуба, жебрачки, прокаженого, Чаклуна та інших. Характеристики створюються на основі аналізу текста твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

План казки «Хлопчик – Зірка» Діти, вдома ви склали план прочитаного твору, й зараз ми це перевіримо Зустріч із жінкою-жебрачкою  Дроворуби у зимовому лісі  На службі у злого Чаклуна Допомога прокаженому З небес упала зірка  Дроворуб забирає до себе Хлопчика-Зірку  Хлопчик-Зірка стає потворним Зустріч з лісовими мешканцями Звільнення Зайця Хлопчик-Зірка правив недовго Зустріч з матір'ю і батьком  Хлопчик-зірка знову гарний У цьому плані порушена послідовність. Виправте порушення й запишіть план правильно

Номер слайду 3

Зараз ми вміємо літати у небі, як птахи, плавати у воді, як риби, нам залишилося тільки одне - навчитися жити на Землі, як люди. Б.Шоу Героїв у творі багато. Спочатку ми зустрічаємося із тваринами – мешканцями зимового лісу. Це Вовк, Коноплянки, Горлиці, Дятел, Білки, Зайці, ушасті Сови. Вони говорять про лютий холод, що панує в лісі. В лісі ж ми бачимо Дроворубів, а далі дружину милосердного Дроворуба, старого священика, товаришів Хлопчика-Зірки, жінку-жебрачку, маленьку доньку дроворуба, тварин, ображених хлопцем, вартових біля міста, Чаклуна, прокаженого. Саме поводитися по-людськи вчить нас казка Уайльда за допомогою розповіді про те, як діють, що роблять її герої. І хоча серед них є не тільки люди, ми розуміємо, що всі вони наділені людськими рисами характеру, “олюднені”, як це зазвичай і відбувається у казковому творі. Сьогодні ми поговоримо про персонажів твору, надамо їм характеристики, оцінимо їхню поведінку.

Номер слайду 4

Характеристика героїв твору. Дроворуби Визначте риси характеру того, кого стосуються такі деталі тексту, скористайтеся довідкою: « обережно взяв дитинча», «вкутав», «…було б лихе діло-залишити дитину…» «…побажавши йому доброго здоров’я, пішов до своєї хатини..» «Покиньмо…ходімо своєю дорогою», «…дивувався з його дурості та м’якосердості» Довідка: безсердечний, м’якосердий, корисливий, чемний, жалісливий, гуманний (людяний), порядний, злий, … - Що автор протиставляє в образах Дроворубів? Висновок: протиставляється егоїзм, безсердечність, кам’яне серце - людяності, м’якосердості.

Номер слайду 5

Характеристика героїв твору. Дружина Дроворуба Визначте, про свідчать надані цитати: «– Ох, чоловіче добрий! – промимрила вона. – Та хіба в нас своїх дітей мало, що ти надумав принести до хати ще й підкидька? «– Своїм дітям он не вистачає хліба, а ти хочеш годувати ще й чуже?» «Та через деякий час вона повернулась і глянула на чоловіка, і очі її були повні сліз.» «…вона поцілувала його й поклала на ліжечко поруч із найменшою своєю дитиною.» Висновок: хоча бідна жінка турбується насамперед про те, як нагодувати власних дітей, доля немовля не залишає її байдужою. Далі вона буде ставитися до нього як до рідної дитини. «– А хіба не вічний холод у тій хаті, де люди з кам'яними серцями? – запитав чоловік.» Отже, серця Дроворуба та його жінки живі й теплі, «золоті», як кажуть у народі.

Номер слайду 6

Характеристика героїв твору. Старий священик Старий священик навчає Хлопця-Зірку добру, нагадує, яким є праведний шлях: «Часто його запрошував до себе старий священик і намагався навчити любові до всього живого, говорячи: — Кожна комаха рідна тобі, не шкодь їй. Дикі птахи мають свободу. Не лови їх задля власного задоволення. Бог створив сліпими черв’яка й крота, і кожен із них має своє призначення. Хто ти такий, щоб нести біль у світ Божий? Навіть худоба в полі прославляє Його.» Висновок: священик – добра, віруюча людина. Він розуміє, що Хлопець-Зірка, ззовні схожий на янгола, порушує Божі заповіти своїми жорстокими вчинками.

Номер слайду 7

Товариші Хлопчика-Зірки Зачитайте, як поводяться товариші Хлопчика Зірки, поки він вродливий і після того, як він перетворюється на потвору: «…в усьому слухались його…», «…стрімголов бігли за ним, і хоч би що наказував робити, вони все покірливо робили», «…стали такі ж немилосердні, як і він». “… вони стали глузувати з нього, кажучи: – Та ж ти бридкий, як ропуха, і відразливий, як гадюка! Тікай звідси геть, бо нам гидко гратися разом з такою потворою, як ти. – І вони прогнали його з садка.» Висновок: Хлопчик-Зірка сам привчив товаришів до немилосердної поведінки, тому вони так і поводяться. У жорстоких людей справжніх друзів не бува.

Номер слайду 8

Маленька донька Дроворуба Відчула жалість до Хлопця-Зірки лише одна героїня твору: «І тут до нього підійшла найменша донька Дроворубова, і поклала йому руку на плече і мовила: – Чи ж то найбільше горе – втратити свою вроду? Все одно залишайся з нами, і я ніколи не дражнитиму тебе.» Висновок: не всі діти стають жорстокими, навіть якщо спілкуються з немилосердними людьми.

Номер слайду 9

Характеристика героїв твору. Жебрачка Діти, ви вже знаєте, ким насправді є жебрачка, отже згадайте, як вона ставиться до сина: “…з жахом дивилася на нього і не могла відвести погляду”, “…тільки скрикнула і зразу зомліла”, “…не хотіла ні їсти, ні пити”, “вигукнула”, “заплакала з радощів”, “обійшла весь світ, шукаючи його”, “впавши на коліна, простягла до нього руки”, “скрикнула”, “поплентала, обливаючись гіркими сльозами, до лісу”. “Проте жебрачка не відповіла йому й слова” “Жебрачка поклала руку на його голову й сказала: - Устань.” Висновок: мати здатна пробачити сину все, що той зробив, тім більше, якщо бачить щире каяття дитини.

Номер слайду 10

Характеристика героїв твору. Прокажений Прокажений насправді є Королем країни, батьком Хлопчика-Зірки. Згадайте, як він випробовує сина: Благає віддати монету з білого золота. Якщо син не віддасть монету Чаклуну, той поб'є його сто разів. Благає віддати монету з жовтого золота. Якщо хлопець не віддасть монету, Чаклун поб'є його триста разів. Благає віддати монету з червоного золота. Цього разу Чаклун загрожує хлопцеві вбивством. Висновок: батько-король повинний переконатися, що син насправді виправився й гідний того, щоб стати правителем міста.

Номер слайду 11

Характеристика героїв твору. Чаклун Чаклуни присутні у багатьох народних та літературних казках. Подивимося, що робить “наш” Чаклун у творі. Викупляє Хлопця-Зірку у вартових за келих солодкого вина. Змушує хлопця шукати золоті монети, загрожуючи у разі невиконання завдання побиттям та смертю. Годує хлопчика пліснявим хлібом та солонуватою водою. Б'є хлопця сто і триста разів. Висновок: чаклун уособлює суцільне зло у казці “Хлопчик-Зірка.

Номер слайду 12

Кріт, Коноплянка, Білочка Шукаючи мати, Хлопець-Зірка звертається до лісових мешканців з проханням допомогти у пошуках, сподіваючись, що тварини десь її бачили. Відмова персонажів природна: Кріт йому відповів: – Ти виколов мені очі. Як же я можу бачити? А Коноплянка відповіла йому: – Як же я можу літати, коли ти заради втіхи попідрізав мені крила? А Білочка відповіла: – Ти вбив мою матір. Шукаєш свою, щоб і її вбити? Висновок: злі вчинки можуть заподіяти непоправного лиха, якого неможна пробачити.

Номер слайду 13

Характеристика героїв твору. Зайченя Хлопчик-Зірка надав допомогу чи не найслабшій тварині в лісі – маленькому Зайцю. Вдячне Зайченя допомогло хлопцеві знайти золоту монету. Зачитайте діалог: – За послугу, яку я тобі зробив, ти мені віддячив у багато разів більшою, і за мою добрість відплатив ти мені сторицею. – Ні, – відповіло Зайченя, – як ти вчинив зі мною, так я вчинив з тобою, – і швидко поскакало геть. Ще двічи Зайченя допомогає хлопцеві, й на слова подяки відповідає однаково: Ну то й що, зате ти перший зглянувся на мене. Висновок: вдячність не може, так само, як доброта, бути одноразовою.

Номер слайду 14

Підведення підсумків уроку Мікрофон: Чого навчає казка О. Уайльда “Хлопчик-Зірка”? Чого особисто мене навчила казка?

Номер слайду 15

Домашнє завдання Скласти характеристику Хлопчика-Зірки до його перетворення на потвору (на рівні рис характеру). За бажанням – написати твір-роздум “Що таке справжня краса? (7 – 9 речень).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клименко Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
9 серпня 2020
Переглядів
11147
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку