Презентація до уроку за творчістю Джека Лондона , оповідання "Жага до життя". 6клас. Підручник "Зарубіжна література"6 клас (авторський колектив під керівництвом О.М.Ніколенко)

Про матеріал
Презентація до уроку за оповіданням Джека Лондона "Жага до життя" пропонує різнорівневі завдання для досягнення компетентнісного аналізу твору у 6 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Джека Лондона, його мужність із суворою природою та життєвими обставинами. Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. ДЖЕК ЛОНДОН. ОПОВІДАННЯ «ЖАГА ДО ЖИТТЯ»

Номер слайду 2

Вижити, щоб жити

Номер слайду 3

Експозиція. Зав’язка. Розвиток діїКульмінація. Розв’язка. Біл кидає свого напарника напризволяще. Знесиленого , у нестямі чоловіка побачили з корабля та взяли на борт. Двоє чоловіків рухаються полярною Безплідною землею до Компанії Гудзонової затоки. Герой , відчуваючи нестерпний голод і біль, переживаючи невдалі полювання, до останнього бореться за життя. Знеможений золотошукач здобуває рятівну перемогу над вовком. Увідповідніть елементи сюжету з подіями твору «Жага до життя»12345

Номер слайду 4

Аналіз оповідання, робота з текстом. Коментованне читання. Відтворити пропущене. Доповнити реченняІлюстрування текстом. Підтвердити чи спростувати твердження

Номер слайду 5

Квест на виживання, який долає герой оповідання, де ціна завдання – власне життя

Номер слайду 6

Виховуємо стресостійкість, силу волі, емоційний інтелект через аналіз поведінки героя твору в ситуації екстриму

Номер слайду 7

Відчуття фізичного болю виявилось найменшим, що довелося пережити герою. Голосно зойкнувши з болю…З несамовитим відчаєм, незважаючи на біль, здерся він на горб…Кісточка дуже боліла. Він оглянув її — суглоб розпух і став завгрубшки з коліно. Він одірвав довгу смужку з одного укривала і туго перев'язав кісточку. Стогнучи, він через силу звівся на ноги. Нога набрякла, і він кульгав дужче, але цей біль був за дурницю проти болю в шлунку. Хоч він і охляв до краю, проте болю не відчував.

Номер слайду 8

Голод був сильнішим і нестерпнішим випробуванням для героя. Два дні в нього не було й ріски в роті, і вже хтозна-відколи він не наїдався досхочу. Голод гриз йому нутрощі. Він так допікав, аж забив йому памороки…Страшна втома змагала його, кортіло лягти й заснути, але бажання дістатись до Країни Патичків, а надто ще голод гнали його вперед. Кісточку боляче смикало. Але його діймав лише голод…Його пойняло одне бажання — їсти. Виголоднів він просто до знетями.муки голоду щоразу повертали розум до дійсності. Це був уже не страх перед голодним сконом, тепер він боявся вмерти наглою смертю ще до того, як тривалий голод до решти вб'є в ньому прагнення до життя.

Номер слайду 9

Холод – постійний супутник у Північній Пустелі…вода була холодна, як лід, така холодна, що аж кісточки почало ломити, а ступні зразу отерпли. Подорожній проснувся промерзлим і зовсім хворим. Сонця не було. Сірий тон землі та неба став ще темніший, ще глибший. Повівав їдкий вітер, і перший лапатий сніг побілив вершини горбів. Сніг змінився холодним дощем. Настали страшні дні — падав сніг та йшов дощ.…трусився від холодного ранкового вітру

Номер слайду 10

Страх - випробовування на міцність. Страх за своє здоров’я (підвернув ногу, фізичний біль, холод, відсутність засобів до існування)Страх голоду, голодної смерті ( неможливість добувати собі їжу, їїї відсутність, невдалі спроби полювання)Страх того, що залишився один (зрада товариша, відсутність маршруту руху, страх заблукати, не дійти до корабля, померти наглою смертю)«Ні дерев, ні кущів, ні трави — нічого, крім величезної пустелі, що вселяла страх, і цей страх майнув у його очах.»

Номер слайду 11

Мистецька хвилинка. Е. Мунк. КрикІ. Глазунов. Хвиля

Номер слайду 12

Відчай, розчарування, переосмислення моральних цінностей – найважчий урок життя. Переродження героя. Стоячи в каламутній воді, він зіщулився, ніби безмежний простір давив на нього з непереборною силою, приголомшуючи його своєю спокійною величчю. …він весь зіщулився і безсило впав на мокру землю. Спочатку заплакав тихо, потім заридав голосно, звертаючись до немилосердної пустелі, яка оточувала його навколо, і довго не міг заспокоїтись, схлипуючи без сліз.І таке воно, життя. Марне й недовге. Тільки воно й причиняє муки. Ну що ж, Білл покинув його, але він не візьме золота Білла й не буде смоктати його кісток...

Номер слайду 13

Літературний словник: Емпатія – це…Які епізоди твору викликають співчуття до героя?Чи здатен герой проявляти співчуття?«Що ж, нехай Біл покинув його, але він не візьме золота, не смоктатиме Білових кісток.»Розвиток емпатії учнів

Номер слайду 14

Склади асоціативний кластер до слова сумління. Співчуття. Любов до ближнього. Безкорисливість. Чесність. Відповідальність. Милосердя. Віра

Номер слайду 15

Жага життя – гімн людині, її силі волі, вірі, можливостям. Він не зупинявся. З відчаєм, що доходив до безумства, незважаючи на біль, він спішив піднятися до гребеня горба… Мозок її працював так само наполегливо, як і тіло, і людина старалась думати... Подорожній повинен був думати так, бо інакше йому лишалось лягти й умерти, а не боротись. Опівдні ноша стала непосильно важкою. Знову подорожній розділив золото, на цей раз просто висипавши половину на землю. Надвечір він викинув і решту,Людина примусила себе підвестися і пішла далі. Тепер інший страх охопив її. Людина боялась не того, що може вмерти з голоду. Страшно, що може загинути не своєю смертю раніше, ніж голод виснажить останні сили і заглушить останнє прагнення зберегти життя. …все-таки подорожній хотів жити. Як можна вмерти після всього, що довелося перенести! Доля вимагала від нього занадто багато. І, вмираючи, він боровся зі смертю. Зусилля його здебільшого були марними, але воно намагалося-таки просуватися вперед і посувалося…I, вмираючи, він відмовився скоритися смерті. Може, це було й божевілля, але, потрапивши в лабети смерті, він кинув їй виклик і відмовився помирати.

Номер слайду 16

Емоції. Робота мозку і серця. Жага до життя. Зрада. Знесилення. Голод. НевдачіВІдчай. Небе. ЗПеки. Боро. Тьба. Наполе. ГЛивІСТь

Номер слайду 17

Установи за зображеннями кроссенса та запиши, через що довелось пройти головному героєві оповідання «Жага до життя» заради виживання. Кроссенс до оповідання Джека лондона «любов до життя»

Номер слайду 18

123456789

Номер слайду 19

Вправа « набір для виживання»Як речі із рюкзака героя оповідання допомогли йому чи завадили ?Що ви запам’ятали про ці речі із тексту? Що із речей втратив герой?

Номер слайду 20

Я це знаю. Найнеобхідніші речі у валізі для виживання в критичних умовах . Думаємо про безпеку , вчимося передбачувати, убезпечуватися

Номер слайду 21

СПОГАДИ ГЕРОЯ ПРО ЖИТТЯ ДО МАНДРІВКИ

Номер слайду 22

ЦІННОСТІсправжніхибніДРУЖБАВІРАСИЛА ВОЛІДІМБАГАТСТВОУСПІХЗРАДА

Номер слайду 23

У лиху годину щоб пізнати людину. Не той друг, хто медом маже, а хто правду каже. Треба з’їсти не одну хлібину пізнаєш людину Про дружбу(Друга за гроші не купиш.) Про батьківщину(В рідному домі і стіни допомагають.) Про віру(Не рий яму іншому, бо в неї втрапиш.) Про силу волі(Кожна людина - загадка.) Про життя(Ніхто не знає, що його в житті чекає. Сіяти добро — добро і пожинати.)Я це знаю. Розвиток мовлення. Підібрати прислів’я на означення визначених цінностей. Відтвори прислів’я, з’єднавши його частини

Номер слайду 24

Складіть кластер до слова «життя»

Номер слайду 25

Склади сенкан до слова життя. Життя. Непередбачуване, складне. Випробовує, екзаменує, змушуєОднаково варте того, щоб жити. Урок

Номер слайду 26

Особливості художнього стилю Джека Лондона в оповіданні «жага до життя»Побіля обрію дотлівало сонце, ледве проглядаючи крізь запону туману й мли, що налягали на землю без чітких обрисів, наче гуща. Невесела картина. З усіх боків, аж до обрію, одноманітна пустеля, пагорби всі пологі й низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки — нічого, крім безкрайньої страшної пустки; і в його очах нараз проблиснув страх. Ніде ані деревця, ні кущика — саме тільки сіре море моху, серед якого розкидано сірі скелі, сірі озерця та сірі струмки. Небо теж було сіре. А на небі ні сонця, ні навіть проблиску сонця. Сонця не було. Земля й небо стали ще сіріші, аж темні. Віяв холодний вітер, і перший сніг побілив вершки горбів. Поки він розпалив вогонь і нагрів води, повітря сповнилось білою гущею. Почав падати мокрий лапатий сніг. Попервах він танув, ледве торкаючись землі, але дедалі снігопад густішав, і зрештою сніг укрив землю суцільним завоєм, погасив вогнище й замочив запас моху. Які кольори переважають у художніх пейзажах? Чому їх називають «холодними»?Які засоби художньої виразності допомагають створити картини природи суворого північного краю?Що , на твою думку , символізує сонце, сніг, сіре небо, пустеля?

Номер слайду 27

сонце - надіясніг - випробуваннясіре небо – безкінечність, боротьбапустеля - самотність, небезпека

Номер слайду 28

Спектр кольорів у творівплив кольору на емоційний стан героя оповідання

Номер слайду 29

Як колір та його відтінки у творі впливають на емоційний стан героя?Сірий - шумовиння, туман, дим, небо, каміння…Білий – потік, сніг, куріпки, біле вітрило. Блакитний – море, пагорби, далечінь, небо Бузковий – імла, пагорби, обрій, вода в озері Жовтий – руді вуса, сонце, вогнище, корінці рогозу, бабине літо, золотий пісок, торбинка з лосячої шкіри, золоті самородки. Червоний – ягоди, кривавий слід від рани, язик звіра Зелений – зелене море моху, низини, рогіз, кислувата повзуча рослина. Сріблястий – сяйво моря, кружало сонця, іскристе море, яскраве сонце

Номер слайду 30

КОЛЬОРИ ТУНДРИ. АРТ хвилинка. Фото з Інтернету

Номер слайду 31

Мистецька хвилинка. Мистецька хвилинка

pptx
Додано
15 квітня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку