Урок на тему: Роберт Шеклі "Запах думки". Духовне і фізичне випробування Кліві"

Про матеріал

Пропоную розробку уроку зарубіжної літератури в умовах дистанційного навчання.

Перегляд файлу

 

Тема: Роберт Шеклі «Запах думки». Духовне і фізичне випробування Кліві

Мета: охарактеризувати образ Кліві; розвивати  уміння аналізувати літературні  твори та навички  виразного читання тексту; розвивати творчу уяву;  продовжити працювати над   формуванням особистісних компетенцій

 

 

                                         Хід уроку

 І. Організаційний момент.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Бесіда :

1.Що таке фантастика?/різновид літератури й мистецтва, який передбачає порушення реального часу і простору, художнє припущення або прогнозування щодо долі людства й суспільства, неймовірні образи та ситуації. Форзац підручника!/

2.Назвіть ім»я письменника-фантаста, з творчістю якого ви познайомилися /Роберт Шеклі/

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя: 

Так, Роберт Шеклі – представник наукової фантастики. Фантастика стала помітним явищем сучасної культури. Кращі фантастичні твори пов'язані з проблемами, що хвилюють, учать осягати буття в його безмежному різноманітті. І одним із кращих таких творів є оповідання Р.Шеклі «Запах думок».

 

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо з вами роботу і тема уроку: «Роберт Шеклі «Запах думок». Духовне і фізичне випробування головного героя Кліві.»

V. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.

 

1.Згадаємо цікаві факти про Роберта Шеклі.

- літературу, якої країни представляє Роберт Шеклі?/Америка/

- коли і де народився Р.Шеклі? / Роберт Шеклі народився 16 липня 1928 року в Нью-Йорку/

- де навчався і коли розпочав свою літературну діяльність? /закінчив школу, служив в армії, потім вступив до Нью-Йорського університету, здобув ступінь бакалавра мистецтв. Тоді ж публікує свої перші твори./

- яку кількість творів він створив? /15 романів та майже 400 оповідань./

- про що писав Шеклі? /у його творах зображено космічні кораблі, що долають міжпланетні відстані, найсучасніших роботів, які здатні замінити працю людини, неймовірні прилади, які значно полегшують життя. А також змальовував внутрішні можливості сучасної людини, її здатність до саморозвитку й відкритість до нових знань./

- чи мав письменник зв»язок з Україною? /Так. У 2005 р. приїжджав в Україну, зустрічався зі школярами і студентами Києва та Харкова, розповідав їм про свої плани. Відчув особливе тепло й щирість українців, які цінують власну країну. Обіцяв написати щось про Україну. Але не судилося./

 

VІ. Робота над змістом оповідання «Запах думки» та характеристика головного героя.

1.Мозковий штурм: ”Міркуймо разом!” 

-         Що таке запах?

-         Який орган допомагає нам розрізняти запахи?

 

2.Робота над проблемним запитанням:  

Як ви вважаєте, думки мають свій запах? Як ви розумієте назву твору?

 

3.Робота над змістом твору. Виразне читання уривків оповідання.

- які неприємності розпочалися у головного героя твору /стор.240 «Справжні неприємності…/

Тож головний герой – Лірой Кліві, він поштар, командир пошто літу номер 243.

 

- яку рішення приймає Кліві після негараздів з пошто літом і за що турбується поштмейстер? / Спробувати сісти на 3-М-22; поштмейстер загорлав: «Дивись не занапасти мені пошту.»

 

- зачитаємо уривок, де Кліві повернувся до тями після падіння поштової ракети і кого він побачив? / «Коли до Кліві…стор.241;

 

- якими були звірі?/не мали очей і вух/.

 

- як же вони стежать один за одним?/за запахом.  Кліві звертає увагу на те, що звірі реагують на нього і прийшов висновку, що позбавлений очей і вух звір міг виявити його тільки в один-єдиний спосіб – звір має бути телепатом.

 

- а що таке телепатія?/стор.243 внизу : психологічне явище начебто безпосереднього передавання на відстані думок, почуттів однієї людини іншій…/

 

- знайдіть рядки у тексті, де Кліві за допомогою думки вдалося вгамувати хижого звіра Барса? /стор.245: Кліві вчепився за цю ідею….   /

- які негаразди попереду чекали Кліві? / від пошроліта залишилась купа металу і уламки, опинився віч-на-віч із чотирма безокими вовками, потім з барсом і вовками одночасно, потім зустріч з Грифом – птах-стерв»ятник/

 

- які думки вкотре допомогли врятуватися Кліві від Барса? /стор.249: А Ббарс застиг у нерішучості…/

 

- що саме стало порятунком для героя?/Вогонь!/

 

- «Згори лилася вода, у Кліві згас останній пломінець.Він зітхнув  - і знепритомнів.»

 

 

Які слова він почув, коли прийшов до тями? Зачитайте: стор.251 – «…До біса гарна робота…

Кліві врятовано!!

 

Отже, ми мали можливість проспостерігати над поведінкою і можливостями людини в екстремальній ситуації.

Тож зараз я назву риси характеру , а ваше завдання у чаті поставити плюси саме на ті, що стосуються головного героя:

відважний +, грубий, не зібраний -, відданий своїй справі – зберіг пошту +, боягуз - , сильний духом +, розумний +, розвинена уява +, не стримантй - , спостережливий +, винахідливий +, кмітливий +, нахабний - , цілеспрямований +, оптиміст + , любить життя + , має почуття гумору + , уміє орієнтуватися в ситуації + , телепат +.

 

VII. Підсумки:

1. Головний герой розумів, що вижити в умовах, коли хижаки відчувають  запах твоїх думок, дуже важко, проте він не здався і знайшов в собі сили протистояти і залишитися живим. І можемо з впевненістю сказати, що герой вбирає в собі найкращі риси людини: віра в перемогу, надія на завтрашній день, рішучість боротися до останнього за власне життя. Автор підкреслює, що врятувати героя оповідання може не сильне спритне тіло, не наявність палиці, чи ще чогось, а саме сила розуму. Сила людського розуму  залежить багато в чому від  того, що людина робить у цьому житті, від її життєвого досвіду, від професійних навичок, від вміння правильно їх застосувати.

 

2.Домашнє завдання: повторити зміст твору; письмово виконати завдання 6, 7 стор.252.

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 квітня
Переглядів
1690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку