Презентація допомагає унаочнити урок, дозволяє зробити інформацію більш зрозумілою, а урок яскравішим, також може бути використана під час онлайн уроків
Зарубіжна література 5 клас(з досвіду Шафранової А. В. , вчителя ліцею № 144 ім. Г. Ващенка м. Києва)
Номер слайду 2
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець»
Номер слайду 3
Міркуємо. Подорожі вчать більше, ніж будь-що.Іноді один день, проведений в іншій країні,дає більше, аніж десять років життя вдома. Анатоль Франс
Номер слайду 4
За ілюстраціями назвати казку, вказати її тип танаціональну літературу, до якої належить казка.
Номер слайду 5
Пам’ятай! Казки різних народів, не зважаючи наблизькі сюжети, мають і певні ознаки, свійнаціональний колорит.
Номер слайду 6
Вивчаємо теорію літератури: Національнийколорит казок кожного народу визначається елементами його побуту,умовами праці, традиціями, географічними деталями, баченням світу,національним духом і мовою.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 7
Знайти в тексті засоби створення національногоколориту у казці: Національні образи-Мовні засоби -Традиції -Географічні назви -Рослинність -
Номер слайду 8
Подорожі Синдбада: Перша – до острова, який виявився китом. Друга - зустріч із птахом Рух. Третя - зустріч з велетнем-людожером. Четверта - подорож до Індії й одруження з індускою. П'ята - Синдбад стає рабом злого діда. Шоста - подорож до країни крилатих людей. Сьома - остання подорож Синдбада.
Номер слайду 9
Аналізуємо« О Синдбаде! О Мореплавцю!Ти ще не зарікся виходити в море?Щоразу ти поневіряєшся тапотерпаєш від утоми,але не відмовляєшся від подорожей…»«Тисяча і одна ніч»
Номер слайду 10
Літературна вікторина.1. Що таке казка?2. Які типи казок ви знаєте?3. Хто розповідає казки у збірці "Тисяча і одна ніч"?4. Назва якої рослини була чарівним словом в одній із казок?5. Якому народові належить казка про Синдбада Мореплавця?
Номер слайду 11
Літературна вікторина.6. Скільки подорожей здійснив Синдбад?7. Що змушує його подорожувати?8. Місто, з якого Синдбад вирушав у подорожі?9. До якого типу належить казка «Синдбад–Мореплавець»?
Номер слайду 12
Літературна вікторина.10. Кому герой розповідає про свої подорожі?11. З ким він зустрівся під час третьої подорожі?12. Що допомагає йому уникати небезпек і рятувати себе?
Номер слайду 13
До ілюстрацій дібрати фрагменти з казки.
Номер слайду 14
Як дані фрагменти характеризують героя?Серед бенкетів та розваг я швидко став забувати про колишністрашні пригоди. А розкішне, сите життя мені почало обридати. Я був молодий, дужий - хотілось якоїсь діяльності. Ці страховища щось кричали, очевидно, говорили до нас, але ми немогли зрозуміти їхньої мови і стояли, тремтячи від жаху. Ми ледве не збожеволіли від жаху: ноги у нас трусились, і ми, повнівідчаю, попадали на підлогу.
Номер слайду 15
Характеристика образу Синдбада. Походження. Вчинки. Риси характеру. Доля. Висновок
Номер слайду 16
Підіб’ємо підсумки.1. Чому вас навчила казка про Синдбада?2. Яка роль казки у житті людини?3. Чи вплинув на вас головний герой? Чи зміниться щось у вашому житті?4. До чого будете прагнути?
Номер слайду 17
Складаємо сенкан. Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан”походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
Номер слайду 18
Складаємо сенкан. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Номер слайду 19
Словничок до теми. Національний колорит – це характерні дляпевного народу, нації риси побуту, культури,традиції. Мореплавець – це…Сенкан – це це вірш, що складається з п’яти рядків.
Номер слайду 20
Визначаємо головну думку твору. Відображення любові до праці. Утвердження жаги відкриття світу. Віра в перемогу людини надобставинами.
Номер слайду 21
Втілення в образі Синдбада- Мореплавця віри в перемогу людини надобставинами.