Презентація допомагає унаочнити урок, дозволяє зробити інформацію більш зрозумілою, а урок яскравішим, також може бути використана під час онлайн уроків
Елеонор Портер роман «Полліанна»Зарубіжна література 5 клас(з досвіду Шафранової А. В. , вчителя ліцею № 144 ім. Г. Ващенка м. Києва)
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Повторюємо вивчене*Теоретична розминка*Упізнай героя*Встанови відповідність(поєднати країну та автора; автора та назву твору)
Номер слайду 5
Теоретична розминка. Антитеза. Казка. Алегорія. Метафора. Сюжет. Експозиція*інакомовлення*твір про вигадані події, вигаданих осіб, що вчить;*ланцюжок подій в художньому творі;*розповідає де? коли? з ким ? відбуваються події;*протиставлення;* уживання слів в переносному значенні за подібністю.
Номер слайду 6
Теоретична розминка. 1) Повість - …2) Кульмінація-…3) Портрет -…4) Сюжет - …5) Оповідання- 6) Ідея твору -…7) Пейзаж -…* найнапружніший момент у розвітку дії;*художня послідовність подій у літ.творі;*опис героя літ. твору;*те, що утверджується, проголошується у творі;*опис природи;*невеликий прозовий твір про епізод із життя героя;*прозовий твір, що зображує кілька подій в житті декількох персонажів.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Запитання за тексом роману. Полліанна була здивована тим, що садівник Тома) доглядає за трояндами щоранку;б) погладив дівчинку по голові;в) знав її мати, коли та була маленькою;г) має сина Тимоті?«Жіноча допомога» навчила Полліанну готувати:а) вівсяну кашу; б) періг із інжиром;в) яєчню; г) тости із вишневим джемом?3. Про що була книжка, яку дала тітка Поллі дівчині:а) про страусів; б) про корисне харчування;в) про чарівника; г) про мух?
Номер слайду 9
Запитання за тексом роману4. Що, на думку Полліанні, означає ЖИТИ:а) робити все, що тобі заманеться;б) виконувати свої обов’язки;в) старанно вчитись та бути слухняною;г) купувати новий одяг?5. «Що це за зухвальство?»- вигукнула тітка Поллі, коли дівчинка запитала:а) чи можна радіти своїм обов’язкам;б) чи можна відкрити вікно в кімнаті;в) чи можна піти на прогулянку;г) чи можна порозмовляти з Томом?
Номер слайду 10
Запитання за тексом роману6. Ненсі розповіла Полліанні, що ненавидить:а) мити посуд; б) своє імя «Ненсі»;в) прати білизну; г) розмовляти із садівником.7. Яким було третє покарання Полліанни:а) читати Біблію; б)спати в кімнаті тітки Поллі; в) не розмовляти із садівником; г) мити посуд замість Ненсі?8. До пані Сноу ніхто не любив ходити, бо вона:а) дуже далеко живе; б) завжди затримує гостей розмовами; в) дуже мовчазна, майже зовсім не розмовляє; г) скаржиться, що все на світі коїться не так, як треба.
Номер слайду 11
Працюємо з підручником. Ст.176 Культура різних народів Прочитати та пікреслити ключові слова(найважливіші)Полліанна – втілення рис американців:незалежність,оптимізм,впевненість у своїх силах. Які утверджуються цінності у творі?
Номер слайду 12
Одного разу в якомусь інтерв’ю пані Портер закинули, чи не занадто легковажно вона ставиться до життя, чи не є гра в радість втечею від проблем. На що вона відповіла: “Я ніколи не вважала, що слід заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Просто, як на мене, значно ліпше сприймати невідоме бадьоро і радісно”.
Номер слайду 13
Я ніколи не вважала, що необхідно заперечувати існуваннятруднощів, страждань і зла. Я тільки думала, що набагатокраще йти назустріч невідомому бадьоро й радісно. Е. Портер
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
«Так чи ні?»Народилася Елеонор Портер 1868 року в штаті Нью-Гемпшир і походила з досить заможної та шанованої родини перших поселенців до Америки 2. Із дитинства маленька Еллі над усе любила співати. Кілька років Елеонор вчилася музики в Бостоні. Вона грала на фортепіано, співала в церковному хорі, виступала з концертами. Їй пророкували славу великої артистки 3. Елеонор Портер мріяла про те, що коли-небудь вона стане всесвітньовідомою письменницею
Номер слайду 17
Словникова робота. Роман – це прозовий твір великого обсягу, де розповідається про життя героїв протягом тривалого часу. Першій роман - 11 ст " Повість про Гендзі " Мурасакі Шикібу; Європейські романи вперше з’явилися на початку XVII ст. Сьогодні романи представлені в широкому діапазоні піджанрів. Ст.178