Презентація допомагає унаочнити урок, дозволяє зробити інформацію більш зрозумілою, а урок яскравішим, також може бути використана під час онлайн уроків
Китайська народна казка «Пензлик. Маляна»(з досвіду Шафранової А. В.,вчителя ліцею № 144 ім. Г. Ващенка м. Києва)
Номер слайду 2
Пригадуємо вивчене про казку Що таке казка? Які існують різновиди казок?Казка лiтературна та народна. У чому рiзниця? Якi казки ми прочитали?
Номер слайду 3
Тренуємопам’ять. Китай – батьківщина компаса (3ст. до н.е.), за допомогою якого ми можемо орієнтуватись на місцевості. Китай – батьківщина паперу (105 р. н.е.). Китайці навіть перші випустили друковану газету. Китай – батьківщина пороху (відомий з 10ст.н.е.), Китай – батьківщина шовку. Існував навіть Великий Шовковий шлях, яким цю чудову тканину вивозили до інших країн. Китай – батьківщина чаю. Зараз це найпопулярніший напій у світі. Високого рівня досягла астрономія, математика, медицина, техніка.
Номер слайду 4
Ще одна видатна споруда – Велика китайська стіна (221 – 207рр. до н. е.).
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Мистецтво Китаю. Вишивка - один з найдавніших видів прикладного мистецтва Китаю.
Номер слайду 8
Архітектура Китаю
Номер слайду 9
Тренуємо пам’ять Література Китаю – одна з найдревніших у свті. Від І тисячоліття до нашої ери збереглася «Шицзин» («Книга пісень») – скарбниця народних пісень. Народ Китаю складав пісні, легенди, казки, в яких дракон символізував владу, а фенікс – безсмертя. Ще в давні часи високого рівня розвитку досягли також образотворче мистецтво, музика, театр.
Номер слайду 10
Китайська народна казка «Пензлик. Маляна».
Номер слайду 11
Стара казка потрібна. У ній багато того , що корисне нині й знадобиться потім. П. Бажов
Номер слайду 12
Словникова роботаІєрогліфи- це основа китайської писемності, невеликі малюнки, якіпояснюють цілі склади і слова.
Номер слайду 13
Продовжити речення1. Як тільки Малян став володарем пензлика,одразу заходивсямалювати …2. Своїм чарівним пензликом Малян допомагав …3. На своїх картинах Малян малював …
Номер слайду 14
Продовжити речення4. Жорстокий поміщик не відпускав хлопця … доби, сподіваючись ,що він або помре, або погодиться на його …5. Звірі та птахи на картинах Маляна ніколи не оживали, тому що вінніколи …6. Одного разу журавель, якого намалював Малян , змахнув крилами іполетів тому, що …
Номер слайду 15
Продовжити речення7. Малян ненавидів імператора за те, що той … людей і стягає з них …8. Імператор наказав Малянові намалювати …
Номер слайду 16
Продовжити речення9. Коли чарівний пензлик потрапив до імператора, він почав…10. Ланцюг … раптом перетворився на …
Номер слайду 17
Продовжити речення11. Для імператора Малян намалював …12. За мить на воді гойдався корабель , а імператор зажадав , щоб. Малян намалював …
Номер слайду 18
Завдяки чому Малянові вдалося перемогти своїх ворогів. Чеснота – позитивна моральна риса в характері людини;доброчесність. Альтруїзм - безкорислива турбота про блага ближнього.
Засвоюємолітературознавчі поняття,Антитеза – протиставлення протилежних життєвих явищ, понять,почуттів, думок, характерів. У тексті зазвичай для створення антитезивикористовують антоніми.
Номер слайду 22
Поміркуй Що у казці «Пензлик Маляна»протиставлено? моральні якості Маляна, поміщика та імператора стосовножиттєвих цінностей.
Міркуємо Якби ви були дідусем – чарівником, що бви заборонили малювати Маляну, чому ?
Номер слайду 25
Обираємо головну думку казки. Сила мистецтва i справжнього митця велика. Старання,терпiння та працьовитiсть приносять успiх, винагороду та задоволення. Жадiбнсть жорстокiсть можуть знищити людину.
Номер слайду 26
Стара казка потрібна. У ній багато того , що корисне нині й знадобиться потім. П. Бажовstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 27
Підсумки. Кому треба виставити найвищий бал?Хто заважав та має отримати зауваження?Хто вважає, що може заробити високий бал?
Номер слайду 28
Алегорія – інакомовлення, у якому узагальнене поняття передається задопомогою іншого, конкретного образу. Наприклад, алегоричнезображення бажання імператора стати ще багатшим : золото – каміння,ланцюг золотих цеглин - величезний удав (казка «Пензлик Маляна»)
Номер слайду 29
Нові поняття. Фантастика (гр. здатність уявляти) – це витворенілюдською уявою неймовірні картини й образи, яких небуває в дійсності, вигадка.
Номер слайду 30
Китай одна з найстародавніших держав на земній кулі. ЇЇ площа – 9,6 мільйона квадратних кілометрів. Населення – близько 971 мільйона чоловік. Столиця – Пекін. Тут розташовані найвищі у світі гірські системи – Гімалаї ( знаменита гора Джомолунгма висотою близько 9 тисяч метрів над рівнем моря) вирощують рис, чай, кавове дерево
Номер слайду 31
Знайдемо прихований зміст. Драбина – (в китайській філософії ) символ руху наверх, до досконалості. Вода – символ очищення, потоп – біблійний символ покарання. Дракон – (в Китаї ) це головний символ удачі, який забезпечує щастя іблагополуччя. Птах Фенікс – це символ відродження і нових можливостей.
Номер слайду 32
Мiркуэмо. Чому Малян зображує саме рибок і пташок? У Давньому Китаї народилося вчення Фен – Шуй –« вітер і вода» - це мистецтво і наука про життя людини в гармонії з собою і оточуючим світом. Тому в китайській казці образи – символи, пов’язані з водою і повітрям, не випадкові.
Номер слайду 33
Робимо висновки За що Малян отримав чудову винагороду– чарівний пензлик? Чому, на вашу думку,все, що створює Малян, починає жити своїмжиттям ?