Презентація до уроку
Тема уроку:Звертання. Розділові знаки при звертаннях. Роль звертань у реченні
Мета уроку:поглибити знання учнів про звертання, формувати вміння і навички
конструювати речення зі звертаннями,правильно інтонувати та
ставити розділові знаки в реченнях із звертаннями, визначати роль розвивати усне й писемне мовлення, сприяти шанобливому ставленню до культурних надбань українського народу.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь, навичок.
Обладнання: підручники, картки, інтерактивна дошка.
поглибити знання учнів про звертання,формувати вміння і навички конструювати речення зі звертаннями, правильно інтонувати та ставити розділові знаки в реченнях із звертаннями; визначати роль звертань у реченні; розвивати усне й писемне мовлення; сприяти шанобливому ставленню до культурних надбань українського народу.
Кличний відмінок імена людей: Дмитрику, … _________________________________ клички тварин: Мухтаре, …__________________________________ назва людей: батьку, … ____________________________________ назви тварин:вовчику, … ____________________________________ назви явищ природи, об’єктів: зоре, … _______________________ Творча розминка
Робота в парах Перепишіть. Підкресліть члени речення. Доберіть до них відповідні схеми, поясніть свій вибір 1. Як я люблю тебе, мій рідний краю! А.__________,ЗВ,__________. 2. Україно, ти для мене диво. Б. __________,ЗВ,__________! 3. Дзвени, моя пісне крилата, в віках. В. ____________________, ЗВ! 4. Прекрасні квіти пести, охороняй, юначе. Г. ЗВ,____________________. Д. ____________________,ЗВ.
Робота в групах Розіграйте діалог. Використовуйте подані звертання: Хлопці й дівчата! Шановні школярі (учні)! Дорогі друзі! Громадо! Люди добрі! Шановна пані(добродійко)! Панно! Пане!(добродію)! Панове! Друже! Люба матусю! Юначе (хлопчику)! Дівчино (дівчинко)! Шановна! Шановний! Пане поліцейський! Пані продавець! Громадяни! 1група. Ви відстали від поїзда (автобуса) і просите допомоги у чергового по вокзалу та директора вокзалу. 2 група. Ви прийшли до магазину канцприладдя, щоб придбати кулькову ручку. (Продавець – директор магазину – головний герой) 3 група. У громадському транспорті ви з друзями (подружками) сіли на вільне місце. На зупинці зайшла бабуся. ( Бабуся – ви - друзі)
1. Звертання: А називає того, до кого звертаються; Б називає того, хто звертається; В виражає ставлення мовця до висловлюваного. 2. У реченні звертання: А є головним членом речення; Б є другорядним членом речення; В не є членом речення. 3. На письмі звертання виділяємо: А лапками, тире; Б тире, комами; В комами або знаком оклику. 4. Знайдіть речення із звертаннями: А Відлетіли сірі гуси, в лісі осінь вже гуде; Б Мій дід теж Матвієм звався; В Балакай, пане Свириде, побачиш, що з того вийде; 5. Знайдіть речення, у якому звертання стоїть усередині: А Дзвінко бийте ковалі! Б Мовчи,язичку, дістанеш паляничку; В Нарешті я догнав тебе царівно. 6. Визначте речення, у якому правильно розставлені розділові знаки при звертаннях: А Я напоїти силою твоєю хотів би пісню, земле ти моя! Б Пиши, не розгинайся повістяре. В Звідкіль, ти птице, прилетіла?
1. Звертання: А називає того, до кого звертаються; Б називає того, хто звертається; В виражає ставлення мовця до висловлюваного. 2. У реченні звертання: А є головним членом речення; Б є другорядним членом речення; В не є членом речення. 3. На письмі звертання виділяємо: А лапками, тире; Б тире, комами; В комами або знаком оклику. 4. Знайдіть речення із звертаннями: А Відлетіли сірі гуси, в лісі осінь вже гуде; Б Мій дід теж Матвієм звався; В Балакай, пане Свириде, побачиш, що з того вийде; 5. Знайдіть речення, у якому звертання стоїть усередині: А Дзвінко бийте ковалі! Б Мовчи, язичку, дістанеш паляничку; В Нарешті я догнав тебе царівно. 6. Визначте речення, у якому правильно розставлені розділові знаки при звертаннях: А Я напоїти силою твоєю хотів би пісню, земле ти моя! Б Пиши, не розгинайся повістяре. В Звідкіль, ти птице, прилетіла7