Тема: Незмінні й змінні слова
( за підручником О.П.Глазової «Українська мова. 5 кл./ Видання нове, доопрацьоване – К.: Освіта, 2018 )
Мета: поглибити учнівські знання про частини слова; показати відмінність між змінними й незмінними словами; удосконалювати вміння виконувати морфемний аналіз слів; розвивати спостережливість, увагу, ерудицію; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. АОЗ. Перевірка д/з.
Гра «Хто швидше?»
Завдання: дібрати до названих слів п'ять споріднених слів:
Земля – земельний, земляний, земелька, землиця, підземний, надземний.
Зелений – зелень, зеленка, зеленіти, зазеленіти, позеленів.
Гриб – грибний, грибочок, грибниця, грибник, грибок.
Зима – зимонька, зимовий. Зимній, перезимувати, зимувати.
Яблуня – яблуневий, яблучко, яблучний.
Жовте – жовтіти, пожовтів, жовтневий. Жовток, пожовк.
ІІ. МНД.
1. Вправа №138
2. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником ( ст.74)
Запис у зошити:
Незмінні слова мають одну-єдину форму.
Незмінні слова не мають закінчень.
2. Виконання вправ.
- Вправа №139
- Вправа №140 ( робота в парах )
IV. Закріплення
- Вправа № 142
- «Я – редактор» ( Вправа №144)
V. Підсумок уроку
Метод «Незакінчене речення»
Значущими частинами слова є…..
Незмінні слова не мають…
Найбільше на уроці мені запам'яталося…
VI. Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника - §12
Вправа № 143.
Тема: Незмінні й змінні слова
( за підручником О.П.Глазової «Українська мова. 5 кл./ Видання нове, доопрацьоване – К.: Освіта, 2018 )
Мета: поглибити учнівські знання про частини слова; показати відмінність між змінними й незмінними словами; удосконалювати вміння виконувати морфемний аналіз слів; розвивати спостережливість, увагу, ерудицію; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. АОЗ. Перевірка д/з.
Гра «Хто швидше?»
Завдання: дібрати до названих слів п’ять споріднених слів:
Земля – земельний, земляний, земелька, землиця, підземний, надземний.
Зелений – зелень, зеленка, зеленіти, зазеленіти, позеленів.
Гриб – грибний, грибочок, грибниця, грибник, грибок.
Зима – зимонька, зимовий. Зимній, перезимувати, зимувати.
Яблуня – яблуневий, яблучко, яблучний.
Жовте – жовтіти, пожовтів, жовтневий. Жовток, пожовк.
ІІ. МНД.
1. Вправа №138
2. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником ( ст.74)
Запис у зошити:
Незмінні слова мають одну-єдину форму.
Незмінні слова не мають закінчень.
2. Виконання вправ.
- Вправа №139
- Вправа №140 ( робота в парах )
IV. Закріплення
- Вправа № 142
- «Я – редактор» ( Вправа №144)
V. Підсумок уроку
Метод «Незакінчене речення»
Значущими частинами слова є…..
Незмінні слова не мають…
Найбільше на уроці мені запам’яталося…
VI. Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника - §12
Вправа № 143.