28 січня о 18:00Вебінар: Як організувати ефективну роботу над помилками на уроках української мови

«Презентація "Дон Кіхот: мрії та реальність"»

Про матеріал
У презентації Дітчук Олени Олександрівни, вчителя зарубіжної літератури СЗШ № 77 м.Львова, узагальнені матеріали з вивчення у 8 класі роману Сервантеса «Дон Кіхот».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДОН КІХОТ: Мрії та реальність Ілюстративний матеріал до уроків зарубіжної літератури у 8 класі Укладено вчителем СЗШ № 77 м. Львова ДІТЧУК О. О.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Лицарство Лицарський кодекс честі захист віри; вірне служіння королю; вірність своєму слову, витривалість, обов’язкова допомога всім, хто її потребує; заборона чинити насилля над безпомічними; шанобливе ставлення до жінок, до старших; зобов’язання бути чесним, справедливим у мирному житті і в бою; зобов’язання бути милостивим до ворога; зобов’язання бути щедрим; дотримання за будь-яких умов лицарської гідності та честі; готовність жертвувати власним життям заради дотримання лицарського кодексу честі. Принципи Дон Кіхота «… Світові нині найбільше потрібні мандровані рицарі». «… Люди тогочасні [золотого віку] не знали двох слів: моє й твоє». «… Рицарям того закону, до якого я належу, не честь і не подоба кривдити будь-кого…». «… Щодалі світ усе більше злом і кривдою повнився, і для їх оборони заведене було мандроване рицарство, що має дівиць захищати, вдовиць опікати, всім сиротам і нужденним запомогу давати». «… Всі повинні приймати їх гостинно за нестерпучі муки, що вони в пошуках пригод набираються вдень і вночі, влітку і взимку, пішо і кінно, на безхліб'ї й на безвідді, в студінь і в спеку, зносячи од неба всяку негоду і терплячи на землі всяку недогоду». «… Не може їхати до Севільї, поки не очистить навколишніх гір од розбійників та лиходіїв». «… Я присяг на вірність незрівнянній Дульсінеї Тобоській, єдиній володарці моїх святотаємних дум». «… Про мандроване рицарство можна сказати те саме, що про кохання – воно всіх рівняє». «Чи є на світі більша втіха, чи є де вища насолода, як виграти бій і здолати ворога?» Наведіть приклади з тексту.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Лицарські атрибути Лицарі мають власний замок (маєток), з якого вирушають у походи; герб; звучне ім’я; обладунки; меч, щит, спис; коня зі звучним іменем; зброєносця (джуру), якого утримують за свій кошт; даму серця, якій присвячують усі свої подвиги; лицаря-сюзерена, якому служать самі та лицарів-васалів, які служать їм. Дон Кіхот мав власний маєток у Ламанчі; мав родовий герб; назвав себе Лицарем Сумного Образу; мав обладунки своїх пращурів; мав спис, щит; мав коня Росинанта; знайшов зброєносця; знайшов даму серця Дульсинею Тобоську, їй присвячував усі свої подвиги. маєток напівзруйнований; родовий герб занедбаний; справжнє ім’я його нікому нічого не говорило; обладунки спорохнявілі, поїджені іржею; кінь – стара шкапа; зброєносець – простий селянин, у боях не бував, битв уникав; дама серця –огрядна жіночка із сусіднього селища. Але… Знайдіть відповідні цитати в тексті.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Лицарські вчинки В уяві Дон Кіхота посвята в лицарі; захист пастушка, з якого знущався хазяїн; звільнення арештантів; бій з велетнями; двобій з чаклуном; зачарування собою шляхетної дами; здобуття поваги і шани у шляхетному товаристві; допомога Санчо Пансі у здобутті губернаторства; двобій з лицарем Місячне Сяйво. В реальності Дон Кіхот розважив публіку в корчмі, наробив збитків, побив невинних, сам отримав стусанів; пастушка хазяїн покарав ще сильніше, коли Дон Кіхот від’їхав; арештанти після звільнення побили Дон Кіхота, не бажаючи виконувати його наказів; велетні – вітряки; чаклун – отара овець; розважив аристократку і шляхетне панство, яке тільки вдавало повагу і шану, жорстоко з нього насміялося, Дон Кіхот знову отримав стусанів; губернаторство Санчо Панси було жорстоким експериментом аристократів; лицарем Місячне Сяйво був сімейний лікар Дон Кіхота, який таким чином зупинив його мандри. У чому причини неспівпадіння бажаного і реального?

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Комічне в романі Гумор Злість не викликають у читача такі недоліки у вчинках та рисах характеру героїв роману: …………………………………………………….. …………………………………………………….. …………………………………………………….. ……………………………………………………... ……………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… Сатира Автор жорстоко сміється над такими вадами героїв роману та суспільства: ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. Домашнє завдання: заповнити таблицю.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Комічне в романі Іронія Приховану насмішку читач роману відчуває, коли автор пише про …………………………………………………….. …………………………………………………….. …………………………………………………….. ……………………………………………………... ……………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… ……………………………………………………… Сарказм Відкрито уїдливо автор сміється, коли пише про ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. ………………………………………………………. Домашнє завдання: заповнити таблицю.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ДАРМОГРАЯ, АКАДЕМІКА АРГАМАСІЛЬСЬКОГО, НА ГРОБНИЦЮ ДУЛЬСІНЕЇ ТОБОСЬКОІ Епітафія Тут спочила Дульсінея, Дівка добра, пишнотіла, Люта смерть її скосила, І взялась вона землею.   Роду чесного, простого, Це була сама чеснота, Дама серця Дон Кіхота І краса села свойого. ФРАГМЕНТ «УРГАНДИ БАЛАМУТКИ» …Ієрогліфів примхли-                    (вих) Не друкуй занадто гу-                (сто): Хто кохається в фігу-                (pax), Марно тратить той чорни-     (ло). А як просто річ вести-               (меш), Не візьме ніхто на глу-               (зи): «Бач, знайшовсь Альвар де Лу- (на), Ганнібал лукавомо-                     (вний) Чи Франціск, що у поло-             (ні) Нарікає на форту-                      (ну)!»   А як небо не суди-                      (ло) Щоб була ти хитрому-            (дра) Як Латіно, вчений му-              (рин) Не вдавайся до лати-               (ни) Не наводь цитат анти-          (чних) І не дуже філосо-                      (фствуй), Бо побачиш - скривить ро-      (та) Той, хто діло розбира-             (є) І тобі на вухо ска-                    (же) «Що ти голову моро-               (чиш)?» Не залазь у душу лю-                  (дям) І не дмухай їм у ка-                    (шу), Не втручайся в чужі спра-       (ви) Бо цього ніхто не лю-                (бить) Як із інших ти кепку-                 (єш) То дістанеш сам по ша-            (пці)- Ні, вже краще добру сла-          (ву) Просто й чесно зароби-            (ти) Хто ж пускає в друк дурни-     (ці) Той довіку подать пла-             (тить)!   Треба бути ідіо-                        (том), Щоб сусіді вікна би-                  (ти) Коли сам живеш в буди-          (нку) Під покрівлею скляно-               (ю) Як розумний пише тво-            (ри),- Все обдумає, обми-                    (слить), Щоб ніде з шляху не схи-          (бить); Хто ж папір даремно тра-     (тить)' На розвагу кухова-                    (ркам), Пре у книгу пісне й ки-              (сле).

Номер слайду 14

Номер слайду 15

В презентації використано ілюстрації Гюстава Доре.

Номер слайду 16

Інформаційні джерела http://www.wikipaintings.org http://ae-lib.org.ua

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Філатова Марія Олегівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
805
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку