Основна мета освітньої галузі "Технологія" Формування технічно, технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства Набуття життєво необхідних знань, умінь і навичок ведення домашнього господарства і сімейної економіки, основних компонентів інформаційної культури учнів забезпеченні умов для їх професійного самовизначення, виробленні в них навичок творчої діяльності
Основна школа передбачається ознайомити учнів з проєктно-технологічною та інформаційною діяльністю; із світом сучасних професій, спираючись на знання з основ наук на рівні предметно-практичної діяльності; залучення учнів до проектно-технологічної, інформаційної, художньо-трудової та дослідницької діяльності; розвиток в учнів здатності реально оцінювати свої можливості для вибору посильних творчих завдань.
Дослідницька поведінка - один з найважливіших джерел отримання дитиною уявлень про світ У педагогіці і психології - «дослідним навчанням» іменується підхід до навчання, побудований на основі природного прагнення дитини до самостійного вивчення навколишнього світу. Головна мета дослідного навчання - формування здатності самостійно, творчо освоювати і перебудовувати нові способи діяльності в будь-якій сфері людської культури.
Навчальне дослідження здобувача освіти, так само як і дослідження, проведене дорослим дослідником, включає основні елементи вибір теми дослідження; вироблення гіпотез; пошук і пропозиція можливих варіантів рішення; збір матеріалу, аналіз та узагальнення отриманих даних; підготовка і захист підсумкового продукту.
В освітній галузі «Технологія» використання методу проектів сприяє формуванню в школярів основ дослідницької ,технологічної грамотності, культури праці, творчого підходу до вирішення поставлених завдань, засвоєння різних способів обробки матеріалів Метод проєктів дає змогу активно розвивати в учнів основні види мислення, творчі здібності, прагнення самому створити усвідомлення себе творцем під час роботи з «неслухняними інструментами», «розумними конструкціями», «технологічними системами». Метод проєктів передбачає самостійну творчу роботу учнів, виконану під керівництвом вчителя. Проєктування – це комплекс робіт, який складається з пошуку, досліджень, розрахунків з метою отримання опису, достатнього для створення виробу, його конструкції
Під час виконання проєктів реалізуються такі дослідницькі вміння та навички дівчатам треба дібрати модель, яка відповідає вимогам сучасної людини та не потребує використання дорогих тканин, запропонувати послідовність пошиття виробу, можливі варіанти виготовлення виробу, спланувати організаційно-технічні заходи, що забезпечать високу ефективність праці, а також підвищать її продуктивність, знизять собівартість, покращать якість продукції; здійснити економічний розрахунок фінансових затрат на виготовлення виробу, затрат часу, спланувати можливість масового підприємства, продажну ціну тощо
Об’єктами дослідження стають джерела інформації, вироби, технологічні процеси, досвід або практична діяльність людей. Під керівництвом учителя учні включаються в дослідницьку діяльність. Формується уміння аналізувати, оцінювати. Осмислюється власна готовність до творчої діяльності. На етапі проектування здійснюється усвідомлення своїх творчих можливостей, ступінь готовності до творчої діяльності; планування і конструювання найбільш раціональних і ефективних способів діяльності з набуття знань, умінь і навичок; прогнозування результатів і можливих труднощів на шляху їх досягнення; обґрунтування, проектування, вибір засобів, методів, форм здійснення творчої діяльності