Казмірчук Вікторія Михайлівна- вчитель зарубіжної літератри,англійської мови. Стаж роботи : 21 рік. Категорія: вища. Проблеми, над якими працюю : «Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках зарубіжної літератури». " Розвиток комунікативних умінь та навичок на уроках іноземної мови”Атестуюсь як вчитель зарубіжної літератури. Педагогічне кредо: " Не з предметом до дітей, а з дітьми –до предмета".
Актуалізація вибору теми зумовлена:державним стандартом базової середньої освіти;змінами соціальних потреб та вимог до особистості випускника;необхідності в особистості,здатної критично мислити ,творчо вирішувати проблеми, реалізувати себе в демократичному суспільстві. Сучасне вивчення зарубіжної літератури на моїх уроках ґрунтується на засадах особистісно – діяльнісного підходу кожного учня до процесу навчання, на діалозі між учителем і учнями. .
Дослідження, проведені Національним тренінговим центром (США, штат Меріленд) у 1980-х роках, показують нам, що інтерактивне навчання уможливлює різке збільшення відсотка засвоєння матеріалу, бо впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю. Результати цих досліджень відображено у схемі, яка дістала назву «Піраміда навчання».
Тому використовую наступні інтеракивні методи:«Мозкова атака», цей метод дозволяє колективно працювати над розв’язанням певної проблеми. При цьому свої ідеї учні записують на дошці та обґрунтовують їх, колективно вибирають серед них найкращі та підбивають підсумок. метод «За-проти», в ході якого учні вчаться захищати власну позицію та вислуховувати думку інших, тобто ознайомлюються з альтернативними поглядами, З метою підвищення мотивації для отримання знань, розвитку інтелектуальних здібностей учнів, використовую метод проектів. Метод «Кола Вена». Малюю на дошці два кола, частково накладаючи одне на одного. Посередині, у спільному просторі, який утворився, пропоную записати ознаки схожості, у колах, які не перетинаються – відмінні ознаки, риси.. Так створюєму порівняльну характеристику героїв твору.
Метод «Кубування». Пропоную учням відповісти на запитання, які записані на гранях куба. «Інтерв’ю», під час якого учні обмінюються інформацією з певної теми. Метод «Навчаючи, вчусь». Діти, які засвоїли новий матеріал, пояснюють тим, хто його не зрозумів. Метод «Фішбоун», який допомагає систематизувати знання учнів з теми уроку. Схематично на дошці я малюю скелет риби. Там, де голова, записую проблемне питання. На верхніх кісточках учні записують основні поняття теми, на нижніх – суть даних понять, на хвості – відповідь на поставлене проблемне питання. Метод «ПРЕС» застосовую тоді, коли учні повинні довести і обґрунтувати свою думку, відповідаючи на запитання:1) я вважаю,…;2) тому що…;3) наприклад…;4) отже… .«Вузлик на пам'ять». Щоб краще запам’ятати та відтворити новий матеріал, пропоную скласти словничок із ключових слів.
Метод «Чиста дошка». Перед уроком на дошці записую запитання. Якщо учні дали правильну відповідь на запитання, можуть його витерти. «Впізнай мене». Деяким учням пропоную виступити від імені письменників або ж героїв їхніх творів, при цьому не називаючи їх. Інші повинні відгадати прізвище тих, кого зображують«Оживи світлину». Дивлячись на світлини, пропоную пригадати життєвий та творчий шлях письменника. Також використову прийоми: бесіда за прочитаним, словникова робота, постановка проблеми, порівняння творів, проведення диспуту, прийом коментованого читання, лекція, самостійний добір матеріалу. Данні методи і прийоми допомогають створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність; сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії,а, що найважливіше, вміння самостійно здобувати й використовувати на практиці нові знання, вміння співпрацювати, спілкуватися, адаптуватися до нових обставин, знаходити шляхи вирішення життєвих проблем.
ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУНезважаючи на воєнний стан ,намагаюсь дати дітям якісні знання, навчитися ними користуватися у житті та самостійно їх здобувати, працювати у команді, приймати рішення –це і є одне із головних завдань, над якими я працюю. В умовах дистанційної освіти активно використовую Google Digital Tools for Education (цифрові інструменти Гугл) : Google Document , Google Meet ,Google Disc, Google Form ,Google Sites, Google Jamboard ,Google Chrome,Google Presentations
Спільна робота з учнями на дошці Jamboard. Посилання на дошку для спільної роботи з англійської мови:https://jamboard.google.com/d/18c. Wx6 JAEajk. Q5yz. Dfh. Zc2u40 Xw. GBl-ZRt2kqayv2 I50/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/1ab. Xzk. HNK79c. Ar. HN7 MIj9 KUT9af04e. Ts. YH0kb4dbq-d4/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/1 ZEu. M2 TGNCy. WAs. YDYQD__go. USAh0 PAF2w. Gy. DOy. Exr494/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/1 R_qk. Q69 MMS_l. NHtl_Fd. Ng. NFODa. XWW_-h3 Oj1 H1 T9om. E/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/18c. Wx6 JAEajk. Q5yz. Dfh. Zc2u40 Xw. GBl-ZRt2kqayv2 I50/edit?usp=sharing
Посилання на дошку Jamboard із зарубіжної л-ри:https://jamboard.google.com/d/1231wk. J4ye. Ar. PZF9q. Af-fabj5bok2g. Ftz. Uu. JKrwxnbgo/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/1 Yyl. XJh. G0 TQl. WEno. Y_op. Syt. GQM9 L-v. CBUx. ZNGxqlc. Cf8/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/1 GAf_Zsl. Qse2r. ETVLnd. E-U4 CVCqj2 Lbj. D8 I5a. Fugf. Qlw/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/1 Vd. CVl. FFd. LC4 Vt. LEBLj. JLE-B4s. Iy. PMlm3j. Wt. Y7k. Sd. Ruo/edit?usp=sharinghttps://jamboard.google.com/d/1wa. PRu. VQMZ9fz2 Ks. TWFgr. Pbd8b. Fm. OK3 D4s5mmrk9 Hzq8/edit?usp=sharing
Посилання на власні тести:«ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ" Тестова контрольна робота №2 (7 клас )https://naurok.com.ua/test/istorichne-minule-v-literaturi-testova-kontrolna-robota-2-7-klas-1826124.html. Ернст Теодор Амадей Гофман « Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»https://naurok.com.ua/test/ernst-teodor-amadey-gofmana-krihitka-cahes-na-prizvisko-cinober-1793284.html. Моріс Метерлінк . Біографія. П'єса“Синій птах”https://naurok.com.ua/test/moris-meterlink-biografiya-p-esa-siniy-ptah-1787744.html
Learning. Apps.org Активно інтегрую в свої уроки зарубіжною літератури та англійської мови інтерактивний навчальний модуль Learning. Apps.org, створений для підтримки навчання та викладання за допомогою невеликих загальнодоступних інтерактивних вправ. Я використовую ресурси інших вчителів із різних стран та створюю власні вправи за різними шаблонами , інтегрую їх в свої уроки .
Посилання на створені вправи із зарубіжної літератури. Г. Х Андерсенhttps://learningapps.org/view27344021-“Айвенго” характеристика головних героїв ( 7 кл)https://learningapps.org/view27343585 Г. Х. Андерсен” Снігова королева”https://learningapps.org/view27397323о.уайльд” Хлопчик-зірка”ttps://learningapps.org/view27403593https://learningapps.org/view27403593
А. Камю. Паспорт творуhttps://learningapps.org/view27423011 А Камю. Характеристика героїв роману.https://learningapps.org/view27423643 Фольклорні роди і жанри , їх класифікаціяhttps://learningapps.org/view27340311 Езоп. Біографіяhttps://learningapps.org/view27622860 Моріс Метерлінк « Синій птах»( характерис-тика персонажів)https://learningapps.org/view29600051
Байки. Характеристикаhttps://learningapps.org/view27621478 Роальд Дал — Чарлі і шоколадна фабрика. Композиціяhttps://learningapps.org/view27740056 Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»: послідовність подійhttps://learningapps.org/view27740301 Роальд Дал.«Чарлі і шоколадна фабрика», Характеристика героїв казкиhttps://learningapps.org/view27764306
Посилання на створені вправи з англійської мови-Present Perfect Continuous (слова- маркери)https://learningapps.org/view28987737-Past Simple (Past Indefinite) Слова-маркериhttps://learningapps.org/view28771856-Present Simple. Слова-покажчикиhttps://learningapps.org/view28310005-Present Perfect /Слова -маркериhttps://learningapps.org/view27861624
На своїх уроках активно використовую Mentimeter – онлайновий сервіс для створення та проведення миттєвих опитувань в аудиторії та під час вебінарів. Наприклад, на початку уроку узнаю настрій дітей, а в кінці використовую Mentimeter , щоб зрозуміти , що вони запам’ятали, що сподобалось, що було важким. над чим потрібно ще попрацювати.
Використовую на своїх уроках із зарубіжної л-ри Майндмеппінг - техніку зручного запису та систематизації інформації. В основі цієї техніки лежить принцип «радіального мислення», що є різновидом асоціативного мислення. Відправним пунктом побудови асоціацій є центральний об'єкт. Такий спосіб запису дає змогу ментальній карті необмежено розширюватися й доповнюватися.“А. Камю” Чума”https://mm.tt/map/2468869151?t=VQTr2v. Pv. HUФранц Кафка ““ Перевтілення” https://mm.tt/map/2468869151?t=VQTr2v. Pv. HU
Цікавим для себе і для дітей вважаю ігрову навчальну платформу Bamboozle , за допомогою якої можна створити розвиваючі ігри та із задоволенням грати в них на уроці під час перевірки змісту тексту або повторення матеріалу у вигляді вікторини або командної гри. Елеонор Портер “ Полліанна” https://www.baamboozle.com/game/1445523 Роман. Детективна новела. Е . По “Золотий жук” https://www.baamboozle.com/game/1474343
Позакласна робта із зарубіжної літератури як засіб підвищення ефективності уроку -До Дня народження письменників намагаємось проводити літературні ранки ; -Читацькі конференції, диспути,обговорюємо додатково прочитану літературу -На уроках розвиваю літературну творчість учнів ( для організації цікавих та динамічних уроків діти напрікінці вивчання певного художнього твору пишуть власні поетичні рядки у вигляді сенкана(Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків: Перший рядок – тема (іменник).. Другий – опис теми (два прикметники).. Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.. Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.. Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.)
Своїм педагогічним досвідом , тобто сукупністю знань, умінь і навичок, здобутих у процесі практичної навчально-виховної роботи, я поділилась із Всеукраїнською вчительскою спільнотою на платформі “ На Урок”, в Telegram- каналі Єгорівського ліцею та в групі у Вайбері “ Мовники Дачненської ТГ”
Підсумок. Роботая над проблемою розвитку пізнавальної активності учнів на уроках зарубіжної літератури та використовуя сучасні методіи і прийоми, ми збагачуєм емоційний світ учнів, розвиваєм образну пам’ять, уяву, естетичний смак, розумові здібності, художнє мислення, збільшуєм потребу творчої праці, учні підвищують культуру усного і писемного мовлення.