Презентація "Досвід впровадження інклюзивного навчання у Ізраїлі"

Про матеріал
Досвід впровадження інклюзивного навчання у Ізраїлі Виконала : Гнатюк Анастасія Джерело: https://osvitoria.media/experience/inklyuziya-ne-mozhe-buty-odnakova-dlya-vsih-dosvid-izrayilyu/
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Досвід впровадження інклюзивного навчання у ІзраїліВиконала Гнатюк Анастасія

Номер слайду 2

Інклюзія не може бути однаковою для всіх: досвід Ізраїлю

Номер слайду 3

Філософія інклюзіїВ Ізраїлі вважають: усі діти мають вчитися. Навіть лежачі діти з глибокою розумовою відсталістю закріплені за певною школою та навчаються вдома тому, що здатні: розрізняти звуки, смаки, аромати, фіксувати погляд, реагувати на звернення.

Номер слайду 4

тренінги почались з філософії інклюзії, яка допомагає шукати можливості, а не причини для відмови в освіті. Семінари-тренінги для вчителів інклюзивних класів, директорів шкіл та працівників інклюзивно-ресурсних центрів проводило Міністерство освіти і науки України спільно з Посольством Держави Ізраїль та Ізраїльським центром міжнародного співробітництва MASHAV.

Номер слайду 5

Ізраїльський центр міжнародного співробітництва MASHAV

Номер слайду 6

Від запобігання — до інклюзіїБільшість дітей з особливими освітніми потребами вчаться у звичайних школах — такий закон діє з 1998 року. Загалом досвіду інклюзії в Ізраїлі — понад 30 років

Номер слайду 7

В Ізраїлі йдеться не про інклюзію загалом, а про вибір одного з її видів під потреби конкретної дитини. Починається все з програм ранньої діагностики та інтервенції «From prevention to inclusion» («Від запобігання — до інклюзії»).

Номер слайду 8

основна увага має бути зосереджена на допомозі в ранньому дитинстві та дошкільнятам, щоб підготувати їх до масової школи. Ті діагнози, які важко діагностувати з народження однозначно (наприклад, аутизм), за допомогою аналізів намагаються «вхопити» до 1–2 років. Таким дітям радять корекційні ясла, а з 3 років — дитсадок

Номер слайду 9

Також в Ізраїлі діють інклюзивні центри для учнів від 0 до 21 року. Через додаткові заняття частина дітей з особливими освітніми потребами завершує середню школу не в 17 років, а у 21, причому це не залежить від рівня інтелекту. Центри напівкомерційні, але 40% коштів на їх утримання йдуть з держбюджету.

Номер слайду 10

Тут працюють фахівці та спеціально навчені волонтери. У деяких центрах усе скомпоновано: проєкт з ранньої діагностики, інклюзивні ясла, дитсадок, школа, коледж, а також ресторан, кафе, перукарня, спортзал, де працюють винятково люди з інвалідністю.

Номер слайду 11

З асистентом, у класі, індивідуально, альтернативно. Після 6 років постає питання — як саме має навчатися дитина. Ізраїльські тренери чимало разів підкреслювали: важливий розумний підхід, орієнтований на потреби дитини та ресурси школи, а не на наше бажання дати кожному все найінноваційніше та найзручніше.

Номер слайду 12

У школах є спеціальні класи, є змішані заняття: половина уроків з класом, решта — індивідуальні заняття з асистентом. Є й ті, хто навчається у звичайному класі, але в супроводі тьютора. Є учні, яким організовано додатковий відпочинок удень, або зменшене навантаження, тож вони раніше йдуть додому. Діти з інтелектуальною недостатністю можуть проходити програму в полегшеній формі, а деякі надто складні предмети (природничі науки, тригонометрію) не відвідують.

Номер слайду 13

Учням можуть запропонувати альтернативну діяльність Діти, що не можуть говорити, вчать інший вид спілкування — PECS (обмін зображеннями та символами), інші — переписують диктант із роздруківки, а не сприймають на слух, за дислексії — наговорюють диктант на гаджети, а не пишуть). Вид інклюзії завжди приймають колегіально: з батьками, вчителями, психологами, реабілітологами.

Номер слайду 14

Щодня — індивідуальний урок в обважненому жилетіЯк це виглядає на практиці, наприклад, за аутизму?У школі для таких дітей — окремий клас, де два вчителі та 2–3 тьютори на 6–8 дітей. Також працюють залучені фахівці: логопед, арт-терапевт (завдання якого — розвиток емоційного інтелекту), спеціаліст із сенсорної інтеграції. У найбільш просунутих школах у кабінеті є окрема їдальня, кімната відпочинку та вихід. Також тут є парти з високими бортами, за якими можна усамітнитися та не бачити однокласників, обважнені жилети, що приносять відчуття заспокоєння за аутизму.Є додаткові заняття: розуміння прочитаного, «праймінг» — попереднє вивчення уроку, візуальний «переклад» текстів (фото, відео, малюнки, опорні сигнали).

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Також передбачена безкоштовна реабілітація тричі на тиждень поза стінами школи. Робота з психотерапевтом, пісочна терапія, іпотерапія (задіяні коні), каністерапія (залучені собаки), Бломберг-терапія (використання ритму), нейрокорекція, мозочкова стимуляція, біоакустична корекція.

Номер слайду 17

Учні спецкласу не ізольовані від решти. Вони «приписані» ще й до звичайного класу, з яким знайомляться одразу, як приходять до школи. Із 1-го класу вони разом на святах, посиденьках, візитах лялькового театру тощо. Із 2-го — вже разом на заняттях з інформатики, екскурсіях.

Номер слайду 18

Ночівлі у школіКожен учень чотири рази на місяць може переночувати в школі та один раз провести тут цілий вікенд (звісно, з тьюторами, цікавою програмою відпочинку). Це розвантажує батьків і допомагає дітям краще соціалізуватися.

Номер слайду 19

практикуми в рестораніЩороку інтеграція збільшується. Старшокласники можуть вже половину навчання проводити разом. Для них влаштовують спеціальні екскурсії-практикуми: навчитися поводитися в кафе, у театрі, у фітнес-центрі, спробувати орендувати квартиру, пройти співбесіду на вакансію.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Висновок. Ефективність інклюзії в Ізраїлі визначають не стільки академічними досягненнями в навчанні, скільки змінами поведінки, стосунками з вчителями та учнями, життєвими компетенціями.

Номер слайду 22

Висновок. Тобто вимірюють зростання від початкової планки, а не нормативи чи успіхи однокласників. Якщо дитина, яка не розмовляла, здатна переказати прочитаний текст, вона має пишатися собою.

pptx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
28 березня 2021
Переглядів
1391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку