Провідною ідеєю представлених матеріалів є розвиток творчого потенціалу вихованців засобами театральної педагогіки в умовах школи-студії, створення системи роботи з організації навчально-виховної діяльності, презентація ефективних методів та прийомів навчання дітей, практичного інструментарію з метою поширення досвіду роботи.
Практична значущість Враховуючи результативність та ефективність розробленої системи організації навчально-виховної діяльності в школі-студії театру танцю «Юнона», практичного інструментарію щодо розвитку творчого потенціалу вихованців засобами театральної педагогіки є можливість використання описаних прийомів та методів навчання в навчально-виховному процесі іншими педагогами позашкільниками, і не тільки театрального напрямку.
В основу досвіду роботи покладено ідеї театральної педагогіки, яка при правильному та доцільному її використанні активізує творчий потенціал особистості дитини. Саме театральне мистецтво дає вихованцям такі неоцінні пріоритетні якості, як впевненість у собі, оволодіння навичками спілкування, самостійність, відповідальність, креативність, розвиток індивідуальних особливостей, смаку, фантазії, уяви, пластики тіла, мови тощо.
Основні прийоми «Театральної педагогіки» Однією з головних умов успішної реалізації ідей театральної педагогіки є організація заняття за законами театрального мистецтва, а не за законами звичайної гри. В основі заняття повинен бути цілеспрямований, доцільний, продуктивний, творчий процес
Умовою успішної реалізації зазначеної проблеми є оновлення програмно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу. В зв’язку з цим, розроблено інтегрований комплекс навчальних модульних програм школи-студії театру танцю «Юнона», який містить систему художнього виховання, засновану на синтезі мистецтв. До змісту Комплексу входять навчальні програми великого спектру мистецьких дисциплін.
Етапи засвоєння програми Метою програми є - створення умов для розкриття та розвитку творчих здібностей дітей, через занурення в світ театру; підготовка дитини до самостійної художньої творчості, яка пов'язана з мистецтвом театру. В основі її закладено ідею використання потенціалу театральної педагогіки, що дозволяє розвивати особистість дитини, оптимізувати процес розвитку мови, голосу, почуття ритму, пластики рухів.
Режисура заняття Необхідно перенести на формування заняття і всього навчально-виховного процесу практику побудови вистави: визначити цілі, завдання, мотиви учасників освітнього процесу, тип конфлікту, закладений в матеріалі і, виходячи з нього, побудувати освітню дію, визначити жанр, відібрати найактуальніші пропоновані обставини, продумати і організувати зав'язку, кульмінацію і розв'язку. Розробляючи освітню подію усередині заняття ми сполучаємо практики гри і практики мистецтва. Від практик гри ми беремо свободу, спонтанність пошуку, імпровізаційність, розробку карти, маршрутного листа і таким чином занурюємося в стихію пригоди, де не завжди відомо, що за новим поворотом. В той же час ми беремо від практики театрального мистецтва цілісність форми і обмеженість хронотопу (часопростору).
Психолого-педагогічний супровід Психолого-педагогічний супровід творчих, обдарованих та здібних дітей є одним із пріоритетних аспектів в організації ефективного навчально-виховного процесу, який проходить три основних етапи: виявлення (анкетування, діагностування), розвиток і навчання (творчі завдання, ігри, вправи тощо), підтримку і психологічну допомогу вихованців (індивідуальні та групові консультації, тренінги, моральне і матеріальне стимулювання та заохочення). Тому, вагому увагу приділяємо тісній співпраці з практичним психологом. Так, результатом такої плідної сумісної роботи педагога і психологічної служби було впровадження в навчально-виховний процес в якості експерименту програми спілкування «Енергетика успіху», метою якої було розвиток соціальних, комунікативних, інформаційних, творчих компетентностей вихованців, створення умов для самовираження особистості дитини в різних видах діяльності тощо.
Презентований досвід роботи з впровадження ефективних форм, методів, прийомів, засобів організації навчально-виховної діяльності з розвитку творчого потенціалу формує і розвиває в вихованцях певні якості, знання, навички, вміння, які сприяють особистісному зростанню дитини на різних етапах навчання