У даній презентації описаний досвід роботи шкільного практичного психолога, методи та форми роботи, діагностичний інструментарій, завдання, які стоять перед шкільним психологом, результативність роботи.
Перелік діагностичного інструментарію (дитсадок)Соціальна зрілість. Методика на визначення загальної обізнаності та запас побутових. Методика «Сходинки»2. Інтелектуальна зрілість Методика «Четвертий зайвий»Тест «Малюнок людини» за Керном-Ірасеком. Методика «Вільна кваліфікація» за Дубровіною. Діагностика розвитку елементів логічного і образного мислення,здатності до аналізу та синтезу,а також особливостей уваги і сприймання кольору, форми та величини за Дубровіною. Методика “Послідовність подій” Дослідження рівня розвитку логічного мислення, мовлення та здатності до узагальнень за Дубровіною3. Біологічна готовність. Філіпінський тест. Діагностика дрібної моторики та вміння працювати по зразку за Дубровіною. Вправи для пальців рук 4. Емоційно – вольова готовність. Тест « Розфарбуй малюнок» Є.Є. Кравцова. Графічна методика “Кактус” (з 3-х років)5. Навчальна мотивація Мікропрактикум “Мій клас”Експрес-діагностика “Дерево”
Перелік діагностичного інструментарію (початкова школа)Психолого-діагностичний мінімум для учнів 1-х класів шестирічного ваіку (методика Н. А. Побірченко “Базовий компонент”)Тест К. Йрасика. Мікропрактикум “Мій клас”Експрес-діагностика “Дерево”Проективні методики – ДДЛ, Малюнок родини, Малюнок дерева. Діагностика рівню шкільної тривожності Філіпса. Визначення рівню розумового розвитку молодших школярів (Е. Ф. Зямбіцявичене)
Перелік діагностичного інструментарію (середня та старша школа)Адаптація 5 класу: Анкета “Пізнавальна активність”Анкета для учнів 5 класу (Лусканової)Тест “Самоставлення”Опитувальник “Риси ідеального вчителя ” (за методикою С. Шевченко)«Ставлення до навчальних предметів» (опитувальник за методикою С. Левченко)Анкета “Що заважає навчанню”Соціометрія. Тест “Неіснуюча тварина”Анкети для визначення психолгічного клімату в класіТест “Мій темперамент”Тест на інтелект Амтхауера. Методика “Карта інтересів”Методика “Диференційно-діагностичний опитувальник” (ДДО)Методика Дж. Голланда
Діагностика обдарованості Методика «Карта обдарованості» (Савенков А.І. «Обдарована дитина вдома і в школі) - для батьків Рівень сформованості властивостей особистості, що характеризують обдарованість у дитини (Савенков А.І. «Обдарована дитина вдома і в школі») – для батьків та вчителів. Опитувальник для вивчення пізнавальної активності Б. К. Пашнєва. Опитувальник особистісної схильності до творчості за Г. Девісом (відредагований Б. К. Пашнєвим)Анкета вивчення мотивів навчальної діяльності учнів Б. К. Пашнєва. Короткий тест творчого мислення П. Торренса. Матриці Равена
Представлені докази моєї результативності в:нормативно-правова база достатньо систематизована. здійснено кількісний та якісний аналізи за результатами досліджень із застосуванням діаграм, графіків, порівняльних таблиць тощо; надано рекомендації за їх результатами.робота чітко організована, документально підтверджена, розроблені методичні матеріали щодо її здійснення.консультування здійснюється систематично, ведеться необхідна документація.
Ступаючи на шлях практичної психології, я присягалася, що всі мої знання і здібності вкладу в свою непросту роботу. У моїх руках душа значить, і доля того, хто звернувся до мене за допомогою. Все, що я умію і знаю, все, чим природа і люди обдарували мене як особистість, — для тих, хто йде до мене. Я не допущу, щоб те, що я дізналася про людину, обернулося проти неї. Оволодіваючи професією психолога, гаряче бажаю тільки одного — бути для людей тим, кому можна довіритися. І я не зганьблю свою професію некомпетентністю, некваліфікованістю, непорядністю, байдужістю.. І хай успіх супроводить мені в моєму щирому прагненні спонукати і розвинути добро в дитині, допомогти їй в скрутні хвилини її поступового дорослішання, прийняти, цінувати і берегти загадку її неповторної індивідуальності…