Тренінг для обдарованих учнів "Пізнай самого себе"

Про матеріал

Вчені з різних країн працюють над проблемою обдарованості. Біологи намагаються виділити ген геніальності, психологи та соціологи шукають тисячі тестів для визначення здібностей дітей. Обдаровані діти, а особливо геніальні та талановиті, які виділяються поміж своїх однолітків високим творчим потенціалом, інтелектуальною розкутістю, схильністю до нестандартного вирішення проблем, неординарністю сприйняття світу, дуже чутливі та унікальні, потребують до себе особливої уваги.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінг для обдарованих дітей «Пізнай самого себе»

Мета:

  • розширити знання учасників про самих себе,
  • розвивати вміння орієнтуватися у світі дорослих, займати активну життєву позицію, долати труднощі адаптації у сучасному світі.

Задачі:

  • навчити учнів аналізувати свої можливості та здібності;
  • сприяти розвитку бажання працювати над собою, пізнавати себе, бачити свої сильні та слабкі сторони;
  • виховувати інтерес до самого себе, формувати власну культуру самопізнання, саморозвитку та самовиховання.

Учасники: учні 7 - 9 класів.

 

Хід проведення тренінгу

Я мислю, отже існую.

Рене Декарт

  1. Вступне слово.

 Вчені з різних країн працюють над проблемою обдарованості. Біологи намагаються виділити ген геніальності, психологи та соціологи шукають тисячі тестів для визначення здібностей дітей. Обдаровані діти, а особливо геніальні та талановиті, які виділяються поміж своїх однолітків високим творчим потенціалом, інтелектуальною розкутістю, схильністю до нестандартного вирішення проблем, неординарністю сприйняття світу, дуже чутливі та унікальні, потребують до себе особливої уваги.

 За легендою, багато тисяч років тому назад сім мудрих людей Давньої Греції зустрілися у храмі Аполону у Дельфах та написали на стінах храму «Пізнай самого себе».

  • Як ви вважаєте, що це означає?
    1. Вправа «Знайомство-самопрезентація».

Для того, щоб пізнати один одного краще, кожному учаснику пропонується розповісти трохи про себе: назвати імя, хобі, яку людську якість ви найбільш цінуєте.

  1. Правила

Правила регулюють відношення між людьми, за їхньою допомогою створюються необхідні умови роботи. Це інструмент, який стримує та регулює поведінку учасників. (Запропоновані правила записуються на дошці або на ватмані тренером, а потім проводиться дискусія).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Спілкування за принципом «тут та тепер»
  • Відвертість у спілкуванні
  • Довірливий стиль спілкування
  • Активність
  • Повага до оточуючих
  • Я – висловлювання
  • Конфіденційність.
    1. Очікування

Учасникам тренінгу пропонується заповнити міні-анкети та кожен з учасників оголошує свої очікування. (Анкети залишаються учасникам)

 Я – хочу дізнатися про, хочу розповісти про, хочу поділитися, хочу переконатися…)

  1. Мозковий штурм

 Учасникам групи пропонується розбитися на групи по 2-3 учні.

  • Як ви вважаєте, що означає вираз «Пізнай самого себе»?

 Кожна група записує на листочках свої думки, перша група зачитує, інші доповнюють. Тренер записує на ватмані запропоновані відповіді.

  1. Вправа «Алфавіт»

 На дошці висить алфавіт, учням пропонується вибрати одну букву та назвати якість, якою можна його охарактеризувати. Бажаючі можуть запропонувати свої якості та обговорити у групі, підрахувати позитивні та негативні якості.

  1.  Гра «Аукціон»

 Кожному з учасників тренінгу пропонується виставити на аукціон ті якості характеру, які не сприяють самопізнанню та не влаштовують його з тієї чи іншої причини. Тренер записує на ватмані ті якості, які були запропоновані на аукціон «Лот на аукціон». Після виконання завдання тренер задає ставить питання:

  • Кому, які якості потрібні, та що ви віддасте натомість?

Після гри ставляться питання:

  • Чи можливо пізнати себе, не вивчаючи?
  • Чи можливо вдосконалювати себе не ставлячи запитань?
    1. Інформаційний блок

 Кожен з нас – будівельник власної особистості. Будь яка людина здатна багато на що, якщо своєчасно зможе зазирнути в себе та побачити те маленьке, що може перетворитися у дещо велике та значиме.

 Багато людей задовольняються малим, не докладаючи особливих зусиль, і все своє життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

звинувачують оточуючих в тому, що їхні долі не склалися. інші ж докладають титанічних зусиль і воістину стають титанами.

Але психологи вже давно зробили свій висновок: будь-яка людина талановитий.

Як же стати людиною, здатним повною мірою реалізувати свій потенціал?

Треба прислухатися до тих порад, які пропонують люди, які мають на це право.

 

Поради Чарлі Чапліна «Як можна працювати над собою»:

  1. Не бійтеся приймати рішення та доводити його до кінця.
  2. Зберігайте працездатність, заряд творчості та виправданого ризику.
  3. Шукайте у собі позитивне та демонструйте це.
  4. Не будьте самовпевненими та не бійтеся ставити питання.
  5. Шукайте в собі інтерес до різних справ та займайтесь ними.
  6. Не втрачайте миті удачі.
  7. Не висувайте до себе нездійсненних вимог, але при цьому прагніть до підкорення нових висот.
  8. Прислухайтеся до себе і вивчайте себе. Це дасть вам сили до руху вперед.
  9. Чітко визначайте свої достоїнства і недоліки. Це сприяє успіху.
  10.                    Навчиться радіти кожному прожитому дню і вчіться витягувати уроки з кожного прожитого дня.
  11.                    Любіть людей і вони відповідатимуть вам тим же.
    1. Гра «Острови»

 Учні діляться на групи, потім на листах ватману малюють острови своїх інтересів, дають їм назви та характеристики. Пояснюють, наскільки вони доступні і покірні людині. Потім кожна група представляє свої Острови інтересів.

  1.        Підведення підсумків. Рефлексія.

 Учням пропонується заповнити анкети, записати що позитивного вони отримали під час тренінгу.

 Запитання:

  • Як ви почувалися протягом тренінгу?
  • Чи реалізувалися ваші очікування?
  • Що нового ви дізналися після тренінгу?
    1.        Заключне слово тренера.

 

 

 

 

docx
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку