Вчені з різних країн працюють над проблемою обдарованості. Біологи намагаються виділити ген геніальності, психологи та соціологи шукають тисячі тестів для визначення здібностей дітей. Обдаровані діти, а особливо геніальні та талановиті, які виділяються поміж своїх однолітків високим творчим потенціалом, інтелектуальною розкутістю, схильністю до нестандартного вирішення проблем, неординарністю сприйняття світу, дуже чутливі та унікальні, потребують до себе особливої уваги.
Тренінг для обдарованих дітей «Пізнай самого себе»
Мета:
Задачі:
Учасники: учні 7 - 9 класів.
Хід проведення тренінгу
Я мислю, отже існую.
Рене Декарт
Вчені з різних країн працюють над проблемою обдарованості. Біологи намагаються виділити ген геніальності, психологи та соціологи шукають тисячі тестів для визначення здібностей дітей. Обдаровані діти, а особливо геніальні та талановиті, які виділяються поміж своїх однолітків високим творчим потенціалом, інтелектуальною розкутістю, схильністю до нестандартного вирішення проблем, неординарністю сприйняття світу, дуже чутливі та унікальні, потребують до себе особливої уваги.
За легендою, багато тисяч років тому назад сім мудрих людей Давньої Греції зустрілися у храмі Аполону у Дельфах та написали на стінах храму «Пізнай самого себе».
Для того, щоб пізнати один одного краще, кожному учаснику пропонується розповісти трохи про себе: назвати ім’я, хобі, яку людську якість ви найбільш цінуєте.
Правила регулюють відношення між людьми, за їхньою допомогою створюються необхідні умови роботи. Це інструмент, який стримує та регулює поведінку учасників. (Запропоновані правила записуються на дошці або на ватмані тренером, а потім проводиться дискусія).
Учасникам тренінгу пропонується заповнити міні-анкети та кожен з учасників оголошує свої очікування. (Анкети залишаються учасникам)
Я – хочу дізнатися про, хочу розповісти про, хочу поділитися, хочу переконатися…)
Учасникам групи пропонується розбитися на групи по 2-3 учні.
Кожна група записує на листочках свої думки, перша група зачитує, інші доповнюють. Тренер записує на ватмані запропоновані відповіді.
На дошці висить алфавіт, учням пропонується вибрати одну букву та назвати якість, якою можна його охарактеризувати. Бажаючі можуть запропонувати свої якості та обговорити у групі, підрахувати позитивні та негативні якості.
Кожному з учасників тренінгу пропонується виставити на аукціон ті якості характеру, які не сприяють самопізнанню та не влаштовують його з тієї чи іншої причини. Тренер записує на ватмані ті якості, які були запропоновані на аукціон «Лот на аукціон». Після виконання завдання тренер задає ставить питання:
Після гри ставляться питання:
Кожен з нас – будівельник власної особистості. Будь яка людина здатна багато на що, якщо своєчасно зможе зазирнути в себе та побачити те маленьке, що може перетворитися у дещо велике та значиме.
Багато людей задовольняються малим, не докладаючи особливих зусиль, і все своє життя
звинувачують оточуючих в тому, що їхні долі не склалися. інші ж докладають титанічних зусиль і воістину стають титанами.
Але психологи вже давно зробили свій висновок: будь-яка людина талановитий.
Як же стати людиною, здатним повною мірою реалізувати свій потенціал?
Треба прислухатися до тих порад, які пропонують люди, які мають на це право.
Поради Чарлі Чапліна «Як можна працювати над собою»:
Учні діляться на групи, потім на листах ватману малюють острови своїх інтересів, дають їм назви та характеристики. Пояснюють, наскільки вони доступні і покірні людині. Потім кожна група представляє свої Острови інтересів.
Учням пропонується заповнити анкети, записати що позитивного вони отримали під час тренінгу.
Запитання: