Продзвенів уже дзвінок – Починається урок. Він незвичний та цікавий,Тож гостей зібрав чимало. Поверніться до наших гостейІ промовте дружно : “Добрий день!”
Номер слайду 2
Коли ти плекаєш слово, Мов струна, воно бринить. Калиново, барвінково Рідна мова пломенить. Коли мовиш, як належить – Слово чисте, як роса… І від тебе теж залежить Мови рідної краса. Д. Білоус
створити умови для навчання, щоб кожен учень відчув спроможність самостійно мислити, відповідати на запитання, використовувати набуті знання при виконанні практичних завдань; узагальнити основні відомості про головні члени речення та другорядні члени речення, формувати вміння ставити запитання до цих членів речення, виділяти їх умовними позначками, удосконалювати творчі вміння визначати межі речень у зв’язному мовленні; формувати навчальні компетентності, розвивати мовленнєво-комунікативно вміння моделювання конструювання речень, а також розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини; виховувати в учнів самостійність, доброзичливість, старанність, бажання творчо працювати, любов до рідної природи і її краси. Мета уроку:
Номер слайду 7
Тип уроку: урок-подорож
Номер слайду 8
Синтаксис
Номер слайду 9
Червона – не готовий. Жовта – готовий частково;Зелена – готовий повністю.
Номер слайду 10
Зупинка №1 Лінгвістична бесіда – “п’ятихвилинка”
Номер слайду 11
Зупинка №2 Теоретична
Номер слайду 12
Зупинка №3 Практична. Епіграф: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати.
Номер слайду 13
Завдання ІВиписати з тексту:1 група – додатки,2 група – означення.3 група – обставини. У березні все починає оживати. На деревах з’явилися бруньки. Потім з’явиться ніжне, пухнасте листячко. Жайворонки заспівають весняну пісню. Вони вітають нас з весною. У височині курличуть журавлі. Люди радіють довгожданій весні.
Номер слайду 14
Завдання ІІПоширити речення другорядними членами
Номер слайду 15
Завдання ІІІПідкреслити всі члени речення
Номер слайду 16
Зупинка №4 Всезнайка
Номер слайду 17
Зупинка №5 Я моделюю речення. Веселитьсядітвора,боідевесна. Відповідь: Веселиться дітвора, бо іде весна
Номер слайду 18
Фізкультхвилинка. Трава – низенька-низенька (присісти),Дерева – високі-високі (потягнутися),Вітер калину колише, гойдає,То вправо, то вліво хитає (нахили тулуба),Птахи летять, прилітають (помахати руками),А діти тихенько за парти сідаютьІ другорядні члени речення вивчають.
Номер слайду 19
Зупинка №6 Творча. Скласти речення дивлячись на фото, використати означення
Номер слайду 20
Відновити прислів’я і приказки про весну, додавши другу частину, визначити чи використані другорядні члени речення. Хто рано встає буде добрий урожай. Весняне сонце – тому Бог дає. Аби сіяв вчасно – як дівчини серце. У травні дощ – у коморі хліб. Теплий квітень, вродить рясно.мокрий май –
Номер слайду 21
Усний графічний диктант. Якій схемі відповідають дані речення: Весною люди святкують Великдень. Березень підкрався непомітно. Весною часто бувають рясні дощі.
Номер слайду 22
Зупинка №7 Підсумкова. Скласти з букв, які входять до слова синтаксис, нові слова
Номер слайду 23
Продовжити думку. Сьогодні на уроці я почув(ла)…Урок допоміг мені зрозуміти …. Я тепер буду розрізняти…
Номер слайду 24
Я не зрозумів цього матеріалу – червона. Мені потрібно ще попрацювати над цією темою- жовта. Я добре зрозумів дану тему - зелена
Номер слайду 25
Весняні квіти. Я сьогодні рано встану, Сонце привітаю,Нишком двері відчинюІ в гайочок поспішу. Травка зеленню вітаєВесну-красну чарівну,Бруньки листя випускають,Весело пташки співають. А з травички-веселички,Проліски-сестрички. Весело мене стрічають. Дзвоном срібним весняним. У мамусі нині свято,Свято світле, чарівне,І її я привітаю. Даром ясної весни. О. Батенькова
Номер слайду 26
Весняна пісня. Весна іде, красу несе,І радість в кожен дім. Нехай іде, нехай несе!Щасливі будем в нім!Співають весело пташки,І сонечко сміється. Весна іде, нехай іде!Живе хай все ведеться!Душа співає знов і знов,В майбутнє зве невпинно. Весна іде! Нехай іде!Лети, життя, нестримно!