Розкрити учням суть понять “духовні цінності” і “матеріальні цінності”; пояснити різницю між духовними та матеріальними цінностями; формувати почуття особистої відповідальності за правильний вибір цінностей.
Словник понять і термінів. Порівняйте ваше розуміння поняття «мораль», отримане з порталу«Мораль та аморальність», із визначенням у словнику понять і термінів. Чи збігаються тлумачення? У чому? А чим відрізняються?Мораль — сукупність норм поведінки людей стосовноодне одного й суспільства, які базуються на уявленнях продобро та зло. Етика — наука про мораль (походить від грецького«етос» — моральність, звичай) У чому, на вашу думку, полягає різниця між мораллю таетикою?Ми попрацювали над визначенням поняття «мораль». А тепер ознайомтеся з повідомленням Богдана. Порівняйте прочитане зі знаннями про духовність, отриманими з порталу «Духовність та бездуховність».
Номер слайду 9
Прочитайте вислови видатних людей про мораль та духовність і визначте їхню головну думку. Чого вони нас навчають?Фалес Мілетський (637–547 до н.е.),давньогрецький філософ, математик:«Не зовнішність треба прикрашати,а бути красивим у духовних починаннях». Блез Паскаль (1623–1662),французький математик:«Про моральні якості людини потрібновисновувати не за окремими її зусиллями,а за її повсякденним життям». Леся Українка (1871–1913),українська письменниця:«Краса — змагання до досконалості». Альберт Ейнштейн (1879–1921),німецький і американський фізик:«Моральність — основа всіх людськихцінностей».
Номер слайду 10
Прочитайте уважно уривок з Євангелія від Матвія (одна з книг Святого Письма). Випишіть із тексту приклади надприродної доброти, які так важко зустріти в житті. Чи можна назвати їх духовними?Ви чули, що було сказано: око за око і зуб за зуб. А Я кажу вам не противитися злу. Але якщо тебе хто вдарить у праву твою щоку, підстав йому і другу. І тому, хто захоче судитися з тобою і верхній одяг твій взяти, віддай йому і сорочку. І хто примусить тебе іти з ним одне поприще, іди з ним два. Тому, хто просить у тебе, дай; і від того, хто хоче в тебе позичити, не відвертайся. Ви чули, що було сказано: люби ближнього твого і ненавидь ворога твого. А Я кажу вам: любіть ворогів ваших, благословляйте тих, хто проклинає вас, добро творіть тим,хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто кривдить і гонить вас, щоб ви були синами Отця вашого Небесного, бо Він сонцем Своїм осяває злих і добрих і посилає дощ на праведних і на неправедних. Бо коли ви любите тих, хто любитьвас, яка вам нагорода? Чи не те саме і митарі роблять?(Мт. 5, 38–46)
Номер слайду 11
Будь прикладом. Роби добро. На зло завждиІ все, що чините,робіть від душіЗавжди слухайсяй поважай. Стався до людей так,остерігайся зла!для інших людей.своїх батьків.як хочеш, щоб вониставилися до тебе.немов Господові,а не людям!плати добром. Духовні цілі в житті людини Засоби їх досягнення. Бути милосердним /милосердною. Стати уважнішим / уважнішоюта. Колективна творча справа. Після загального обговорення заповніть таблицю.Інтелект-паркур1. «Знайдіть пару». Доберіть другу половину вислову та складітьпораду. Прокоментуйте вислів.2. Підтвердьте або спростуйте думку.•Духовність властива людині та тваринам.•Аморальність допомагає налагодити стосунки.•Духовність пов’язана з вищими абсолютними цінностями та прагненням до вдосконалення.
Номер слайду 12
Чек-пойнт1. Як ви розумієте, що таке мораль, духовність?2. Що означають поняття «бездуховність», «аморальність»? Чи важливі вони в житті людини та суспільства?3. Наведіть приклади моральної поведінки.
Номер слайду 13
Домашнє завдання: Проєктне завдання (на вибір)1. Знайдіть разом із рідними в Інтернеті історії життя людей, які, незважаючи на важкі життєві умови, прагнули робити добро іншим.2. Прочитайте історію Бруно Ферреро «Троянда». Чия позиція — поета чи йогоприятельки — вам ближча? Обґрунтуйте, чому.